Specialized Epic 2021

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zo gek als On One het maakt is het nog lang niet.
Vorig jaar kon je de nieuwe Scandal of BigDog frames bestellen voor de introductie prijs van €200.
Nu zijn ze £699 :o

Maar nu dus eindelijk een Epic zonder Brain, maar wel een stuk duurder.
Dat is natuurlijk om al die brainsurgery te bekostigen van de vorige series :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Marcel964 schreef: ma 2 november 2020, 14:22 Dat is de policy van de Big $. Het spul is niet aan te slepen dus verhogen ze de prijzen met 10-15%. Ik kocht afgelopen zomer een Gravel Diverge, toen ie net 2 weken uit was. Mijn shop vertelde me: als je nu besteld kan het voor de huidige prijs, over een week verhoogd specialized de prijzen. Ik zei nog tegen hem: je maakt een grapje om mij te verleiden om tot koop over te gaan ;-). Hij antwoord: nee echt niet, kan er ook niets aan doen, maar ze gaan de prijzen echt verhogen. Heb hem toen besteld tegen de introductie prijs en inderdaad een week later was ie 15% duurder.
Ik vind het schandalig, en ze zijn al zo duur. Benieuwd of Cannondale dit ook gaat doen. Verkopen ook als een tierelier, sommige modellen Scalpel zijn al niet meer te verkrijgen, 2022 modellen pas weer.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Biker67 schreef: ma 2 november 2020, 17:33
Marcel964 schreef: ma 2 november 2020, 14:22 Dat is de policy van de Big $. Het spul is niet aan te slepen dus verhogen ze de prijzen met 10-15%. Ik kocht afgelopen zomer een Gravel Diverge, toen ie net 2 weken uit was. Mijn shop vertelde me: als je nu besteld kan het voor de huidige prijs, over een week verhoogd specialized de prijzen. Ik zei nog tegen hem: je maakt een grapje om mij te verleiden om tot koop over te gaan ;-). Hij antwoord: nee echt niet, kan er ook niets aan doen, maar ze gaan de prijzen echt verhogen. Heb hem toen besteld tegen de introductie prijs en inderdaad een week later was ie 15% duurder.
Ik vind het schandalig, en ze zijn al zo duur. Benieuwd of Cannondale dit ook gaat doen. Verkopen ook als een tierelier, sommige modellen Scalpel zijn al niet meer te verkrijgen, 2022 modellen pas weer.

Om het nog ff erger te maken, keek net ook ff wat mijn Diverge alu nu kost. Bij intro 2100, toen na een maandje 2250 en nu dus 2500 = 19 procent in 5 maanden tijd :o :oops:
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Gezien de levertijden en de vraag naar $pes$ betalen klanten dit graag. Ze staan letterlijk in de wachtrij om dit soort bedragen af te mogen rekenen.....
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
MLW
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 november 2003, 00:09
Mijn mountainbike: Epic 29er

Er zijn meer partijen die het doen....
https://road.cc/content/news/specialize ... 78405?amp=
Het ligt altijd aan de banden!
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Tja...zolang de consument blijft kopen zullen ze dit soort praktijken blijven doen.
Wat mij irriteert zijn die smoezen van de communicatie afdelingen.
Zeg gewoon dat je een kans ziet om veel geld te verdienen door de grote vraag...
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Ergens snap ik wel dat de grotere vraag en het tijdig willen leveren van de producten meer kosten meebrengt. (Alhoewel 10-12% verhoging wel aan de hoge kant is)

Meer personeel
Meer voorraad van onderdelen
Meer transportbewegingen

En ergens wel logisch dat die kosten worden doorberekend.
Waar ik meer problemen mee heb, is dat deze prijzen vanaf volgend jaar de standaard zijn.

Terwijl de "grotere vraag" zoals we nu zien weer weg is (glazen bol natuurlijk, dus we weten het niet) maar naar mijn idee is dan wel alle druk weg. Omdat mensen naast toiletpapier dus ook blijkbaar fietsen hamsteren :lol:

De fabrikanten schalen alles weer af naar het niveau van voor corona en een "normale vraag" van klanten.

Terwijl de Epic Comp wel 4999 euro blijft kosten. En de marges dus dan wel flink hoger worden. (En geef de Epic Comp een Sid met Brain, en ik zou het alsnog veel geld vinden voor een SLX afmontage, maar wel overwegen)

De kapper rekent ook 5 euro meer sinds dat ze een x aantal week dicht waren. Maar ik geloof echt niet dat ook maar 1 kapper de prijs weer verlaagd met 5 euro volgend jaar december.
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

JasperGr schreef: di 18 augustus 2020, 11:09 Weet iemand toevallig of er in NL er nog een Sworks Epic maat L 2021 zwart of rood beschikbaar is? Heb Driebergen, GOirle, Woerden en Apeldoorn al gehad.

Thanks
Kolkman in Zijdewind heeft voor mij nu al 3x een Sworks kunnen leveren die volgens "de systemen" niet voorradig was.
Mtbenno
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 30 november 2016, 22:08

Ironhorse Erik schreef: wo 4 november 2020, 16:53
JasperGr schreef: di 18 augustus 2020, 11:09 Weet iemand toevallig of er in NL er nog een Sworks Epic maat L 2021 zwart of rood beschikbaar is? Heb Driebergen, GOirle, Woerden en Apeldoorn al gehad.

Thanks
Kolkman in Zijdewind heeft voor mij nu al 3x een Sworks kunnen leveren die volgens "de systemen" niet voorradig was.
https://www.belgafietsen.nl/fietsen/spo ... tml#92=357

Misschien?

Begreep van Rings wel dat er een systeem was waarbij dealers bij elkaar in de voorraad kunnen kijken..
Araldo
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 22:30
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert

Waarom op een vraag reageren die 2,5 maand geleden is gesteld en waar allang een antwoord op is gevonden? Ik zie daar het nut niet van in.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Misschien kunnen de mods dit naar "Nutteloos" in de Lounge verplaatsen :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Heren ik ben inderdaad al voorzien. Heb zelf de Sworks Epic in het rood gekocht. Ervaring tot op heden:
1x kapotte achterbrain na 4 uur rijden
1x kapotte voorbrain na 1100km

Voor de rest ben ik super tevreden over de Epic, Geo, stijfheid, demping en gewicht is het echt een top bike vergeleken met mijn vorige Trek Supercaliber. Vergeleken met een Scott Spark RC vindt ik ze nog gelijkwaardig. Het voordeel van de Epic is dat je twee bidonhouders in het frame hebt.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

JasperGr schreef: ma 9 november 2020, 09:59 Heren ik ben inderdaad al voorzien. Heb zelf de Sworks Epic in het rood gekocht. Ervaring tot op heden:
1x kapotte achterbrain na 4 uur rijden
1x kapotte voorbrain na 1100km

Voor de rest ben ik super tevreden over de Epic, Geo, stijfheid, demping en gewicht is het echt een top bike vergeleken met mijn vorige Trek Supercaliber. Vergeleken met een Scott Spark RC vindt ik ze nog gelijkwaardig. Het voordeel van de Epic is dat je twee bidonhouders in het frame hebt.
Goed om te weten dat je bij Specialized altijd op 1 ding kan bouwen: de constante kwaliteit van de Brain systemen.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Tsja ach, de Isostrut van de Supercaliber heeft ook zijn eigen problemen. Het is kl*te maar in beide gevallen is het binnen een week opgelost. Bij de Spark RC was het de bracket en voorvork. Zo heeft elke fiets wel zijn problemen
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

JasperGr schreef: ma 9 november 2020, 09:59 Heren ik ben inderdaad al voorzien. Heb zelf de Sworks Epic in het rood gekocht. Ervaring tot op heden:
1x kapotte achterbrain na 4 uur rijden
1x kapotte voorbrain na 1100km

Voor de rest ben ik super tevreden over de Epic, Geo, stijfheid, demping en gewicht is het echt een top bike vergeleken met mijn vorige Trek Supercaliber. Vergeleken met een Scott Spark RC vindt ik ze nog gelijkwaardig. Het voordeel van de Epic is dat je twee bidonhouders in het frame hebt.
Mag ik vragen hoe- en hoe snel Specialized Benelux dit voor je heeft opgelost ?
Wat was de "gloeiende gloeiende ik kan weer niet biken" ratio ?
Plaats reactie