Specialized Epic 2021

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

JasperGr schreef: di 20 april 2021, 21:30 Qua rijgedrag is de Epic echt top.
Ik denk dat dat (juist....) niet door de Brain komt, maar doordat het verder gewoon een goed ontwikkelde bike is.
Met een goede brainless demper en vork* zou dat mogelijk nog wel eens beter kunnen zijn.
Zie ook de Evo, die zou ik zelfs als niet-Spesh liefhebber best onder mijn kont willen hebben.

*voor de prijs van de brain onderdelen koop je qua vork en demper ook topsegment
Bicycle, bicycle, bicycle
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Ja zo bedoel ik het ook. Qua geo en frame specs is het een perfecte bike en de brain verpest dit.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Maatje van me had met de vorige versie van de epic precies dezelfde problemen, elke keer demper kaduuk. Hij heeft uiteindelijke een volledige nieuwe epic gekregen. Daarna was het probleem verholpen en deed zijn demper het gewoon volgens de normale gebruiksduur. Het kan dus ook zo zijn dat je frame de boosdoener is, als die buiten spec en daarmee elke keer je demper vernagelt.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Dat is ook zeker nog een optie die ze mogelijk gaan voorstellen. Als de achterdemper nog een keer kapot gaat moest ik sowieso heel mijn fiets inleveren. Echter is alleen het frameset bij hun aangekocht. Alle andere onderdelen heb ik zelf erop gezet. Dus dat vind ik even wat minder.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

JasperGr schreef: wo 21 april 2021, 20:37 Dat is ook zeker nog een optie die ze mogelijk gaan voorstellen. Als de achterdemper nog een keer kapot gaat moest ik sowieso heel mijn fiets inleveren. Echter is alleen het frameset bij hun aangekocht. Alle andere onderdelen heb ik zelf erop gezet. Dus dat vind ik even wat minder.
Hoop niet dat mij ditzelfde gaat overkomen.. heb in het verleden ook wel wat brain problemen gekend met de oudere modellen maar fietsje stuurt subliem. Met de nieuwe nog geen problemen maar rijd dan ook nog maar net een paar weken. Mijn LBS geeft wel aan dat ze van de 2021 eigenlijk geen brain problemen meer hebben gehad uitgezonderd 1 waarbij een leiding niet goed afgeperst was.

Snap wel dat jij er nu echt compleet klaar mee bent... Hopen dat t alsnog naar jouw wens gefixt kan worden..
Ik ben mij er eentje...
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Ja dit krijg ik ook vaak te horen dat ik een van de eerste ben met zoveel problemen haha! Of ik rij als een maloot of de fiets deugd niet
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

JasperGr schreef: do 22 april 2021, 08:54 Ja dit krijg ik ook vaak te horen dat ik een van de eerste ben met zoveel problemen haha! Of ik rij als een maloot of de fiets deugd niet
Je bent te snel ;-) maar misschien idd wel een fout in het frame .. ben heel benieuwd... iig heb jij er een mooi gezeik van..
Welke maat rijd je?...
Ik ben mij er eentje...
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Ik heb een L en ik weeg zelf 75kg
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

JasperGr schreef: do 22 april 2021, 08:54 Ja dit krijg ik ook vaak te horen dat ik een van de eerste ben met zoveel problemen haha! Of ik rij als een maloot of de fiets deugd niet
Dat is het standaard antwoord wat je krijgt in winkels als je een probleem hebt.
"U bent de eerste van wie ik dit hoor", "Nee hoor, er is geen bekend probleem met dit product"', "Nee, daar weet ik niks van"
Of het nou een stel schoenen is, een fiets, een auto of grasmaaier maakt niet uit.
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Ik was gisteren bij een Specialized dealer in de buurt van Zwolle die me desgevraagd zei dat;
- de 2021 dempers minder vaak stuk gaan
- als je als een 'malloot' rijdt dit vaker gebeurt
- zwaardere 'malloten' met name problemen hebben

Zelf reed hij al jaren Epic en nooit problemen... Ik kan me wel voorstellen dat 'lomp' rijden met een hoog gewicht meer impact heeft op de techniek. Voor mij in ieder geval een reden om met mijn 97 kg er ver van te blijven...
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Brambo67 schreef: do 22 april 2021, 13:13 - de 2021 dempers minder vaak stuk gaan
Maar dus nog steeds vaak. Alleen wat minder vaak. :wink:
________
Mijn fiets
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

oooooooooooooooh is dat het.......
dan hadden ze mij toen ook gelijk moeten zeggen geen s-works epic te kopen...
ik weeg 97 kg en rijdt als een maloot..
daarom al 4 dempers kapot in 2 maanden.
misschien moeten ze dat in hun brochure gaan vermelden, max rijders gewicht 75kg.
maar voorlopig zit ik wel met het gezeik!!
dus daarom ook voor mij....noooooiiiit meer een specialized...
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

En definieer als een malloot rijden eens...

Wat mij betreft moet je met een mtb juist als een malloot kunnen rijden.
Zeker met een fiets die bedoeld is om zo hard mogelijk wedstrijden te rijden, dan ga je toch niet over de gladgestreken paden kalm aan kachelen. Je gaat als een malloot over de tracks raggen en zoveel mogelijk lol hebben.

Ik vind het maar aparte uitspraken maargoed het huidige prijsbeleid van Specialized past toch al niet echt bij mij.

Bonkie: JasperG is 75 kilo en bij hem gaat het ook stuk dus het maakt helemaal niet uit.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dus volgens de dealer kan je de bike alleen op asfalt gebruiken? :~
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

dat is ook zo..
bij mij blijft er een bonk in de demper zitten.
dealer zei dat het in het zadel zat en hebben er een nieuw zadel op gezet hahahahah
wel zelf moeten betalen natuurlijk.
opmerking is hier al een keer gemaakt....hoe kun je nog dealer zijn van zón product?
mensen leggen 12 k neer en staan binnen een maand op de stoep met een kapotte demper/brain
Plaats reactie