Specialized Epic 2021

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
bartje325i
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 3 augustus 2008, 22:23
Mijn mountainbike: Rotwild Rcc 1.3

[
Soms moet je jezelf afvragen waarom bepaalde mountainbikes zo snel weer te koop komen... :~
Is natuurlijk moeilijk te zeggen welke mountainbikes er weer snel te koop komen. Er zijn er ook een hoop en nog steeds, veel epics verkocht.
Misschien toch maar doorsparen voor (nieuw) een Scalpel Carbon 3, Canyon Lux cf 8 of toch een Orbea oiz M10. Keuzes.....
The trail started here... Adventurebikes!
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

Andreani kit kun je bij Reefo's Suspension in laten bouwen
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

bartje325i schreef: di 5 januari 2021, 22:27 [
Soms moet je jezelf afvragen waarom bepaalde mountainbikes zo snel weer te koop komen... :~
Is natuurlijk moeilijk te zeggen welke mountainbikes er weer snel te koop komen. Er zijn er ook een hoop en nog steeds, veel epics verkocht.
Misschien toch maar doorsparen voor (nieuw) een Scalpel Carbon 3, Canyon Lux cf 8 of toch een Orbea oiz M10. Keuzes.....
Of een goede 2ehands niet epic.
Er zijn zat leuke en goede fietsen te koop, kijk eens op de Duitse site bikemarkt wat er zoal te koop is.
Laatst gewijzigd door Elvander op do 7 januari 2021, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

bartje325i schreef: di 5 januari 2021, 20:08 Ik zit ook met een half oog naar een full suspension te kijken. Waarschijnlijk geen nieuwe, mij te duur.
Maar een ‘18/19 model epic. Nu lees je overal dat die veel problemen hebben met het brain systeem. Dus een gewaarschuwd mens......
En met mijn geluk zou ik ook wel zo’n maandagmorgen model kopen. Nu lees je ook over een Andreani kit welke de problemen zou verhelpen.
Iemand daar ervaring mee? Wordt dat überhaupt in Nederland ingebouwd?
https://www.andreanigroup.com/news/201
Na de modificatie welke vanaf februari 2020 ongeveer op alle epics is geleverd en ook is geplaatst bij revisie heb ik de demper van mijn 2018 niet weer stuk gehad....

Andreani kan bij Bike Suspension, mensen die hem daar direct heen deden klaagden ook niet weer.
Ik ben mij er eentje...
bartje325i
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 3 augustus 2008, 22:23
Mijn mountainbike: Rotwild Rcc 1.3

Doen diegene met een epic ook allemaal netjes het onderhoud om de 200 uur? Dat is als je een beetje fietst ook nog een redelijk prijzig iets.
The trail started here... Adventurebikes!
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

bartje325i schreef: vr 8 januari 2021, 11:15 Doen diegene met een epic ook allemaal netjes het onderhoud om de 200 uur? Dat is als je een beetje fietst ook nog een redelijk prijzig iets.
Ik geloof niet dat veel mensen die 200 uur halen zonder dat hij stuk gaat... Maar even serieus, 200 uur is minder dan wat er voor interval op de meeste vorken wordt voorgeschreven.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

bartje325i schreef: vr 8 januari 2021, 11:15 Doen diegene met een epic ook allemaal netjes het onderhoud om de 200 uur? Dat is als je een beetje fietst ook nog een redelijk prijzig iets.
dat geldt voor alle dempers hoor zo'n type interval.. ook voor een normale fox achterdemper... niets bijzonders dus wat mij betreft.
Ik ben mij er eentje...
bartje325i
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 3 augustus 2008, 22:23
Mijn mountainbike: Rotwild Rcc 1.3

Ik bedoelde het ook niet als uitzonderlijk vergeleken met andere modellen, meer dat het redelijk onderhouds intensief is.
The trail started here... Adventurebikes!
ozsander
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 2 november 2014, 21:35
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF 9.9 Pro Race

Hoi allemaal,

Ik wilde heel graag een epic SWORKS fully 2021 kopen (deze stond al in optie) maar na het lezen van deze forum heb ik toch besloten om voorlopig verder te fietsen op my huidige epic SWORKS HT 2019 top fiets. Ik ben zeer verbaasd dat een merk zoals specialized niet een betrouwbare brain demper kan ontwikkelen die betrouwbaar is. Ik heb geen zin om steeds terug te gaan naar de LBS voor problemen met een fiets van €12K. Wellicht komt Canyon dit jaar met een nieuw model LUX waar de geometrie wat meer up to date is 👌 ik doe voorlopig niets want geld is zo uitgegeven. :o een fiets met een achterdemper die zelf uit en aan schakelt sprak me namelijk ontzettend aan. Vind zo’n lock out zo’n gedoe met remote handle etc.
ozsander
Roy1980
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 3 juni 2009, 12:34
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Team 2018 en een Chinees met grote wielen

ozsander schreef: za 9 januari 2021, 15:52 Hoi allemaal,

Ik wilde heel graag een epic SWORKS fully 2021 kopen (deze stond al in optie) maar na het lezen van deze forum heb ik toch besloten om voorlopig verder te fietsen op my huidige epic SWORKS HT 2019 top fiets. Ik ben zeer verbaasd dat een merk zoals specialized niet een betrouwbare brain demper kan ontwikkelen die betrouwbaar is. Ik heb geen zin om steeds terug te gaan naar de LBS voor problemen met een fiets van €12K. Wellicht komt Canyon dit jaar met een nieuw model LUX waar de geometrie wat meer up to date is 👌 ik doe voorlopig niets want geld is zo uitgegeven. :o een fiets met een achterdemper die zelf uit en aan schakelt sprak me namelijk ontzettend aan. Vind zo’n lock out zo’n gedoe met remote handle etc.
Dan kun je ook nog zoeken naar een bike met Fox Live Valve. Elektronische lockout. Loeiduur maar werkt fantastisch!
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

ozsander schreef: za 9 januari 2021, 15:52 Hoi allemaal,

Ik wilde heel graag een epic SWORKS fully 2021 kopen (deze stond al in optie) maar na het lezen van deze forum heb ik toch besloten om voorlopig verder te fietsen op my huidige epic SWORKS HT 2019 top fiets. Ik ben zeer verbaasd dat een merk zoals specialized niet een betrouwbare brain demper kan ontwikkelen die betrouwbaar is. Ik heb geen zin om steeds terug te gaan naar de LBS voor problemen met een fiets van €12K. Wellicht komt Canyon dit jaar met een nieuw model LUX waar de geometrie wat meer up to date is 👌 ik doe voorlopig niets want geld is zo uitgegeven. :o een fiets met een achterdemper die zelf uit en aan schakelt sprak me namelijk ontzettend aan. Vind zo’n lock out zo’n gedoe met remote handle etc.
Dan gebruik je toch geen lockout? Kost niets en probleem opgelost!
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Blijft de brain van de vork eigenlijk wel goed?
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 10 februari 2013, 20:44

Hier zijn geen problemen mee. Gaat zeer lang mee en blijft na jaren gebruik functioneel.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

At1 schreef: zo 10 januari 2021, 10:23 Blijft de brain van de vork eigenlijk wel goed?
Die blijft wel goed.
Alleen doe je jezelf enorm tekort, want een brain-vork zal nooit zo goed en soepel zijn als een normale.
Een 34mm Fox is veel beter imho.
Bicycle, bicycle, bicycle
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Een 100mm vork vergelijken met een fox 34 is ook iets met appels en peren volgens mij?

Heb zowel de Sid Sl als de Sid Sl brain gereden. De brain vork werkt inderdaad wat minder soepel maar hoe ik hem nu heb afgesteld zitten ze vrij dicht bij elkaar.
Plaats reactie