Specialized Epic 2021

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Guxer schreef: zo 8 augustus 2021, 07:51 laten we het bij deze houden en terug gaan naar de fietsen zelf.
iemand recent een nieuwe besteld? wat is de wachttijd op je fiets? (zeg ook even welk model)
Kennis van ons bestelde een stumpjumper in mei, systeem gaf aan dat hij op transport was, nu is het inmiddels Sept/October.
Dat is dan wel weer vreemd voor een '21 fiets die wordt geleverd terwijl de '22 fietsen ook al onderweg zijn.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Denk dat ze de (mondiale) vraag niet aankunnen, wat dat betreft niet vreemd dat ze zo omhoog gaan met de prijzen,dat tempert dan de vraag terwijl hun omzet gelijk blijft of stijgt. Zakelijk het beste wat ze kunnen doen, alleen voor ons als consument 😭.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Kapitalisme en de marktwerking van vraag en aanbod.

Eigenlijk is dit best een goed ontwikkelde materie, supply chain professionals voorpspelden dit vanaf dag 1 van de pandemie al. De theorie is vooral ontwikkeld voor onvoorspelbare vraag "demand" en hoe daarmee om te gaan. Met Covid zagen we eerst een disruptie van de productie "supply" in het verre Oosten en daaroverheen voor MTB's een nooit vertoonde shift in de vraag. De chaos van nu was onontkoombaar.

https://www.inturn.com/post/the-bullwhi ... y-shelves/

Terug naar de Epic 2021 of eigenlijk 2022 intussen. Zijn er eigenlijk statistieken van de fracties klanten die wel en niet brain issues hebben? Of beter de fractie die issues wel en niet rapporteren, wat ze echt hebben is lastiger tellen.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Heckler40 schreef: di 10 augustus 2021, 12:30

Terug naar de Epic 2021 of eigenlijk 2022 intussen. Zijn er eigenlijk statistieken van de fracties klanten die wel en niet brain issues hebben? Of beter de fractie die issues wel en niet rapporteren, wat ze echt hebben is lastiger tellen.

Enjoy!!
Ook dit is eigenlijk 'off topic😅.
Maar een discussie gevoerd op feiten en cijfers ipv. Onderbuikgevoelens😉 van horen zeggers kan nooit kwaad. In dat licht zouden cijfers over onderhoud en gebruikte drukken in de demper in combinatie met de gewichten van gebruikers wellicht ook verhelderend werken. Blijft het feit dat de verhalen over veelvuldig? defecte dempers over de jaren heen blijven bestaan en spec. geen gewichtsbeperking aangeeft.
Wel hebben ze de max. druk bij de autosag teruggebracht. En de nieuwe dempers hebben zelfs geen autosag meer.

Met de kans om weer als overgevoelige Fanboy afgeschilderd te worden vraag ik ook hou de discussie feitelijk!!😉
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Mocht hier iemand weten of er ergens bij een winkel in Nederland een Specialized Epic Evo Comp maat XL binnen komt. Dan hoor ik graag waar dat is. Ga ik even bellen met die zaak.
#Skraleanjers
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Pro_Shifty schreef: do 12 augustus 2021, 12:20 Mocht hier iemand weten of er ergens bij een winkel in Nederland een Specialized Epic Evo Comp maat XL binnen komt. Dan hoor ik graag waar dat is. Ga ik even bellen met die zaak.
Stuur Jan Willem van leeuwen2wielers eens een mailtje.
Leeuwen2wielers apenstaartje gmail punt com
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Azurri schreef: do 12 augustus 2021, 14:35
Pro_Shifty schreef: do 12 augustus 2021, 12:20 Mocht hier iemand weten of er ergens bij een winkel in Nederland een Specialized Epic Evo Comp maat XL binnen komt. Dan hoor ik graag waar dat is. Ga ik even bellen met die zaak.
Stuur Jan Willem van leeuwen2wielers eens een mailtje.
Leeuwen2wielers apenstaartje gmail punt com
Thnx. Ben benieuwd. Heb ondertussen al 10 zaken gebeld en de antwoorden die ik van al deze vriendelijke mensen kreeg was uitermate bedroevend haha. Slecht nieuws is uiteraard ook nieuws haha.
#Skraleanjers
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Pro_Shifty schreef: vr 13 augustus 2021, 09:18
Azurri schreef: do 12 augustus 2021, 14:35

Stuur Jan Willem van leeuwen2wielers eens een mailtje.
Leeuwen2wielers apenstaartje gmail punt com
Thnx. Ben benieuwd. Heb ondertussen al 10 zaken gebeld en de antwoorden die ik van al deze vriendelijke mensen kreeg was uitermate bedroevend haha. Slecht nieuws is uiteraard ook nieuws haha.
Succes :-q

Grappig :lol: ik zie nu pas hoe t emailadres geschreven is!! :o
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Zo voorkom je spam. :-)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Azurri schreef: vr 13 augustus 2021, 11:18 ...
Grappig :lol: ik zie nu pas hoe t emailadres geschreven is!! :o
Ja, heb ik voor je aangepast.
Email en tel.nrs kan je beter niet plaatsen.
Het is zelf tegen de forum regels, dus ik heb je gematst.
mountainbike.nl schreef:Het is gebruikers niet toegestaan om persoonlijke informatie (zoals persoonsnamen, initialen, telefoonnummers, e-mailadressen en privé-adressen) van anderen in bijdragen te vermelden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 13 augustus 2021, 21:59
Azurri schreef: vr 13 augustus 2021, 11:18 ...
Grappig :lol: ik zie nu pas hoe t emailadres geschreven is!! :o
Ja, heb ik voor je aangepast.
Email en tel.nrs kan je beter niet plaatsen.
Het is zelf tegen de forum regels, dus ik heb je gematst.
mountainbike.nl schreef:Het is gebruikers niet toegestaan om persoonlijke informatie (zoals persoonsnamen, initialen, telefoonnummers, e-mailadressen en privé-adressen) van anderen in bijdragen te vermelden.
O dank je wel,sorry
Zal als t nog eens voorkomt in een pm doen :oops:
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Pro_Shifty schreef: do 12 augustus 2021, 12:20 Mocht hier iemand weten of er ergens bij een winkel in Nederland een Specialized Epic Evo Comp maat XL binnen komt. Dan hoor ik graag waar dat is. Ga ik even bellen met die zaak.
Aan de zijlijn zou ik IBKBIKE en bike24 in de gaten houden...vooral IBK heeft vaak grote voorraden.
Ik ben mij er eentje...
BartM3-Specialized
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 28 augustus 2021, 15:36

Kom nu pas dit topic tegen (en afgelopen week pas dit hele forum...), maar heb twee maanden geleden een Epic Comp (rood) gekocht bij Cycle Trend in Nuenen. Ben geen hardcore MTB-er (fiets pas actief sinds begin dit jaar) maar met dat (ik snap het, zeer beperkte) referentiekader ben ik er super tevreden over. Ik moet bekennen dat ik ook niet precies wist wat ik kocht, maar m'n weg heb proberen te vinden binnen het beperkte aanbod dat er op dit moment is als het gaat om Specialized fietsen (want ik wilde wel graag een Specialized (blijkbaar goede marketing :winkie: )).

Heb inmiddels iets meer dan 300 kilometer met de fiets gefietst en geniet er enorm van. Het klapperen van het Brain (alleen achter, want een Comp) was erg wennen de eerste ritten, maar nu ik daar eenmaal aan gewend ben, is het een fantastische fiets. Hij is onvoorstelbaar veel sneller dan mijn vorige fiets (een vijf jaar oude Giant, type onbekend) met 3 x 10, alumunium frame en 27,5" wielen. Dus vooral genieten als verwende amateurfietser...

Ik weet nu in elk geval zeker dat een gebrek aan snelheid niet meer komt door de fiets, maar dat het ligt aan de fietser waarmee de basis is gelegd voor verdere ontwikkeling. Hoop wel dat het Brain heel blijft, maar dat gaan we de komende tijd vanzelf meemaken... Erg leuk om hier alle meningen en ervaringen te lezen, dus blijf dit topic en het hele forum zeker volgen!!
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

BartM3-Specialized schreef: di 31 augustus 2021, 11:59 Kom nu pas dit topic tegen (en afgelopen week pas dit hele forum...), maar heb twee maanden geleden een Epic Comp (rood) gekocht bij Cycle Trend in Nuenen. Ben geen hardcore MTB-er (fiets pas actief sinds begin dit jaar) maar met dat (ik snap het, zeer beperkte) referentiekader ben ik er super tevreden over. Ik moet bekennen dat ik ook niet precies wist wat ik kocht, maar m'n weg heb proberen te vinden binnen het beperkte aanbod dat er op dit moment is als het gaat om Specialized fietsen (want ik wilde wel graag een Specialized (blijkbaar goede marketing :winkie: )).

Heb inmiddels iets meer dan 300 kilometer met de fiets gefietst en geniet er enorm van. Het klapperen van het Brain (alleen achter, want een Comp) was erg wennen de eerste ritten, maar nu ik daar eenmaal aan gewend ben, is het een fantastische fiets. Hij is onvoorstelbaar veel sneller dan mijn vorige fiets (een vijf jaar oude Giant, type onbekend) met 3 x 10, alumunium frame en 27,5" wielen. Dus vooral genieten als verwende amateurfietser...

Ik weet nu in elk geval zeker dat een gebrek aan snelheid niet meer komt door de fiets, maar dat het ligt aan de fietser waarmee de basis is gelegd voor verdere ontwikkeling. Hoop wel dat het Brain heel blijft, maar dat gaan we de komende tijd vanzelf meemaken... Erg leuk om hier alle meningen en ervaringen te lezen, dus blijf dit topic en het hele forum zeker volgen!!
Ook al heb je niet veel ervaring,je hebt in elk geval goede smaak!! :winkie:
(O jee, hier gaat reacties op komen :lol: )
Veel plezier met de fiets :-q
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
BartM3-Specialized
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 28 augustus 2021, 15:36

Dankje Azurri!!
Plaats reactie