Specialized Epic 2021

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
BartM3-Specialized
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 28 augustus 2021, 15:36

Ik had op die van mij, volgens de bikefit, ook een ander, hoger stuur nodig om niet te diep te zitten. Zit er nu super fijn op! (Heb alleen nog een dropper nodig!!)
jmdp
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: za 21 augustus 2021, 20:45
Mijn mountainbike: 429

Dizer schreef: zo 5 september 2021, 18:16
In vergelijking met welke andere XC fietsen?
Gemist, maar bij deze alsnog: vergeleken met een Epic Evo (2019 model), Scott Spark en een Trek Top Fuel (Supercalibur was niet beschikbaar). Alle drie in de carbon uitvoering en alle drie Large. De Trek en de Scott vond ik te kort (wellicht had XL beter gepast?) en de Evo was wat slomer dan de Epic Pro die ik nu heb.

Klinkt waarschijnlijk vreemd: ik fiets vanaf 1993 op een Bontrager Race Light (old skool 26", zie onderschrift :-D ) en de Epic Pro gaf me hetzelfde gevoel. een beetje nerveus, maar toch stabiel als het moet. Gevoel is lastig te omschrijven, maar de Epic voelde direct helemaal goed.
Die Bontrager staat overigens al een poosje werkeloos in de hoek....
Strong, light, cheap: pick two.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Idd grappig dat je je Epic aanvoelt als je oude 'nerveuse' Bontrager. Ik kwam van een 2008 epic af en moest echt wennen aan het 'luie' stuurgedrag. Zo zie je maar geen 2 mensen zijn hetzelfde!! :-q
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Kijk daar zijn we weer! Vaak als ik hier wat post had het te maken met m’n Sworks Epic 2021 waarvan de brain kapot ging. Ja het is weer zover. Begin bijna de tel kwijt te raken maar inmiddels zitten we op twee keer de vork en 3 of 4 keer de achterdemper! In open mode zit er een tik in de veerweg, in de standen richting firm blijft dit.

We gaan weer mailen met Specialized
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Klote man, hopelijk wordt het snel opgelost. Wel respect dat je het hier blijft melden :-q
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
jmdp
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: za 21 augustus 2021, 20:45
Mijn mountainbike: 429

JasperGr schreef: zo 14 november 2021, 18:15 Kijk daar zijn we weer! Vaak als ik hier wat post had het te maken met m’n Sworks Epic 2021 waarvan de brain kapot ging. Ja het is weer zover. Begin bijna de tel kwijt te raken maar inmiddels zitten we op twee keer de vork en 3 of 4 keer de achterdemper! In open mode zit er een tik in de veerweg, in de standen richting firm blijft dit.

We gaan weer mailen met Specialized
Het kost een paar centen, maar heb je wel 'ns overwogen op de Andreani upgrade te laten doen (bij Reefo of Bikesuspension)?
Werkt beter dan origineel (wat mij betreft) en gaat minder vaak stuk (origineel is bij mij overigens heel gebleven tot de upgrade).
Strong, light, cheap: pick two.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Kl*** voor je, kan me voorstellen dat je t zat bent.
Ik hoor ook goede berichten (op het Duitse forum) over Adreani. Maar ja, tenzij je t helemaal zat bent zou ik daar binnen de garantie niet aan beginnen.
Sterkte :-q

Edit, naar wat ik gehoord heb kun je ze ook rechtstreeks kontakten( spreekt engels) en stuurt hij binnen 2 dagen je demper/vork terug. Ook stelt hij je demper op je gewicht/rijstijl af.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Nee ik ga niet betalen voor andermans gebreken dus ik ga dit weer met Specialized bespreken
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

JasperGr schreef: zo 14 november 2021, 22:51 Nee ik ga niet betalen voor andermans gebreken dus ik ga dit weer met Specialized bespreken
Zou ik in jou geval wasrschijnlijk ook doen!! :-q
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Azurri schreef: zo 14 november 2021, 20:57 Edit, naar wat ik gehoord heb kun je ze ook rechtstreeks kontakten( spreekt engels) en stuurt hij binnen 2 dagen je demper/vork terug.
Als die gast de demperproblemen van Specialized kan verhelpen, zou je als Specialized die kerel toch direct in dienst nemen tegen een vorstelijk salaris!
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Welnee…..volgend jaar gaat de Brain uit het assortiment en blijft de Evo over, eventueel met andere demper/vork.
En dan is het overbodige systeem roemloos overleden.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Daarop vooruitlopend heb ik alvast een veels te overpricete EVO in bestelling staan 😂
carbon bike, titanium collarbone...
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Nespresso schreef: ma 15 november 2021, 20:41 Daarop vooruitlopend heb ik alvast een veels te overpricete EVO in bestelling staan 😂
Die wordt volgend jaar nog duurder. Dan is de marketing dat er geen brain op zit die kapot gaat.

Wat zijn de levertijden van speci op het moment eigenlijk? Het verschil per merk enorm heb ik het idee op het moment.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Was iets te laat met mijn bestelling om in de eerste wave (december) geleverd te krijgen, dus nu wordt het maart/april.
En alles onder voorbehoud, kan zo 1 a 2 maanden later worden. En hopen dat de Specialized Store geleverd krijg wat hij besteld heeft... Wat dat betreft niet anders dan bijvoorbeeld Scott.
carbon bike, titanium collarbone...
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Nespresso schreef: do 18 november 2021, 12:12 Was iets te laat met mijn bestelling om in de eerste wave (december) geleverd te krijgen, dus nu wordt het maart/april.
En alles onder voorbehoud, kan zo 1 a 2 maanden later worden. En hopen dat de Specialized Store geleverd krijg wat hij besteld heeft... Wat dat betreft niet anders dan bijvoorbeeld Scott.
En in juni/juli worden de nieuwe modellen(kleuren😉) gepresenteerd, heb je drie maanden om te genieten,voordat je met een oud model rondrijdt 😳.
Niet dat dat wat afdoet aan je fietsplezier,maar toch,het moet niet gekker worden!!
In elk geval ;veel voorpret,en veel fietsplezier ermee als je 'm hebt. :-q
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Plaats reactie