Specialized Epic 2021

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

RRon schreef: za 10 april 2021, 21:36 Even een kleine update over mijn Epic Evo expert.
Ik had hiervoor dus een Epic expert 2018 en nu een 2021 Evo expert.
Mijn verwachtingen en hoop zijn tot nog toe uitgekomen, ik wilde een speelsere fiets die iets minder op snelheid is gericht. Die veel besproken brain heb ik nu ook niet meer, en dus wel iets meer veerweg..120 voor een 110 achter. Banden nog steeds de standaard geleverde 2,3 Ground Control voor een de Fast Track achter. Vorige fiets had ik voor en achter de Fast Track, ik vind het heerlijke banden.
Ik ben ondertussen 53 jaar en rijd veel op de UHR, en aantal routes heb ik echt tientallen keren gereden. Wat mij opvalt is dat ik met deze fiets nog steeds PR's rijd, met name op de technische stukken en de afdalingen. Hierin heb ik met deze fiets veel meer vertrouwen.
Mijn indruk is dat oneffenheden veel beter worden weg gefilterd, ik heb nauwelijks maar van remknippen, en dat ik erg veel grip heb waardoor ik erg veel vertrouwen heb in de bochten... met name de snellere bochten.
Dit zal een combinatie zijn van de veerweg en de grovere voorband.
De brain mis ik totaal niet, voor lock ik nooit een achter alleen op weg naar de routes, over het asfalt.
Op deze fiets zit ook een dropper maar die gebruik ik nauwelijks, moet ik mij misschien bewuster van worden in te gaan gebruiken.
Ik ben dus blij met deze fiets en rijdt er zeker niet langzamer mee!
:-D
Dus jij ervaart dat de vering veel beter werkt zonder brain en dat je met open vering sneller bent :bier:
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

I_do schreef: za 10 april 2021, 23:05
RRon schreef: za 10 april 2021, 21:36 Even een kleine update over mijn Epic Evo expert.
Ik had hiervoor dus een Epic expert 2018 en nu een 2021 Evo expert.
Mijn verwachtingen en hoop zijn tot nog toe uitgekomen, ik wilde een speelsere fiets die iets minder op snelheid is gericht. Die veel besproken brain heb ik nu ook niet meer, en dus wel iets meer veerweg..120 voor een 110 achter. Banden nog steeds de standaard geleverde 2,3 Ground Control voor een de Fast Track achter. Vorige fiets had ik voor en achter de Fast Track, ik vind het heerlijke banden.
Ik ben ondertussen 53 jaar en rijd veel op de UHR, en aantal routes heb ik echt tientallen keren gereden. Wat mij opvalt is dat ik met deze fiets nog steeds PR's rijd, met name op de technische stukken en de afdalingen. Hierin heb ik met deze fiets veel meer vertrouwen.
Mijn indruk is dat oneffenheden veel beter worden weg gefilterd, ik heb nauwelijks maar van remknippen, en dat ik erg veel grip heb waardoor ik erg veel vertrouwen heb in de bochten... met name de snellere bochten.
Dit zal een combinatie zijn van de veerweg en de grovere voorband.
De brain mis ik totaal niet, voor lock ik nooit een achter alleen op weg naar de routes, over het asfalt.
Op deze fiets zit ook een dropper maar die gebruik ik nauwelijks, moet ik mij misschien bewuster van worden in te gaan gebruiken.
Ik ben dus blij met deze fiets en rijdt er zeker niet langzamer mee!
:-D
Dus jij ervaart dat de vering veel beter werkt zonder brain en dat je met open vering sneller bent :bier:
Mijn ex legde mij ook wel eens de woorden in mijn mond en daar werd ik nooit blij van!
Nergens staat dat ik dat zo ervaar, ik mis de brain niet en dat hij anders veert kan ook heel goed door de grotere veerweg komen. Door de grotere veerweg in combinatie met een andere voorband met meer grip heb ik meer vertrouwen waardoor ik sneller ben op technische stukken/afdalingen.... volgens Strava.. :wink:

:bier:
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

JasperGr schreef: ma 5 april 2021, 21:04 Klopt, de demper houdt het dan wel weer al 3 maanden vol hahaha. Te grappig dat ik al met 3 maanden blij ben. Met me Spark RC kon ik een jaar doorrijden zonder problemen.
Heb jij ook dat als je snel kleine wip :winkie: bewegingen maakt op het zadel ,dat je dan een knoknoknok geluid uit de demper hoort.
En ook zeker aanwezig is onder het rijden(voelbaar)?
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Ik begrijp wat je bedoeld! Dit ligt echt aan de ondergrond. Heb dat meer op het camping/zand gedeelte van Leersum bijvoorbeeld. Ik heb dit bij een verse demper niet en nu ook nog niet na 3 maanden. Bij de eerste demper was dit echt extreem en was dus ook snel erna kapot.
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

na verschillende dempers gehad te hebben besloten om naar bikesuspension te gaan.
En dan ook gelijk die Andreani update te laten doen.
Maar het geluid is nu nog erger geworden,ik denk dat het komt door iets in de rebound.
Die is nu stugger geworden door die update en dus luider geworden.
Heb gelijk gebeld en ze gingen eens overleggen en uitzoeken wat het zou kunnen zijn.
Dus nu afwachtten.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Heren,

Nu ik mijn voorvork Sid SL Brain 2,5 week kwijt ben als garantie geval sta ik op het punt om mijn aankoopcontract te beïndigen. Weten jullie wat de mogelijkheden hierin zijn? Ben namelijk mijn Sworks Epic 2021 al 4 keer kwijt, 2 keer de demper a 1 week en 2 keer de vork a 2 weken.

Ik ben er nu ook klaar mee
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ppffff ik kan me goed voorstellen dat je daar klaar mee bent.
Het is niet alsof je een goedkoop budgetding gekocht hebt.
Wellicht heb je hier iets aan:
https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... beeindigen

Onder het kopje:
Ik heb het product gekocht bij een gewone winkel

Succes ermee.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Top bedankt! Nu eens kijken wat ze zeggen.
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

Waar heb je hem gekocht?
Ben echt benieuwd naar hun reactie....
Succes!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Buiten het feit dat het mooie fietsen zijn, moet zo'n winkel toch iedere keer met het schaamrood op de kaken staan als er weer een door hun verkochte fiets teruggebracht wordt wegens een defect onderdeel...
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Rayb81 schreef: ma 19 april 2021, 20:19 Buiten het feit dat het mooie fietsen zijn, moet zo'n winkel toch iedere keer met het schaamrood op de kaken staan als er weer een door hun verkochte fiets teruggebracht wordt wegens een defect onderdeel...
Schijnbaar niet, want er zijn nog zat specialized dealers.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Het is zonde dat het zo ver heeft moeten komen. Op zulke momenten ben ik blij dat er corona is. Zonder corona had ik nu bijvoorbeeld de hell van Groesbeek moeten missen en kans op vele andere in België
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Iemand enig idee of er ergens nog een Specialized Epic Evo te vinden is in NL? Of dat er wellicht een bericht uitgedaan is dat er überhaupt voor 2021 geen fietsen meer beschikbaar zijn.

Iemand enig idee?
#Skraleanjers
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Na de bouwvak komt er weer een reeks
Plaats reactie