Specialized Epic 2021

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Aapjes
Genius
Genius
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 29 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Episch Vonkende Yeti

I_do schreef: vr 26 juni 2020, 22:17
Aapjes schreef: vr 26 juni 2020, 21:48

Nogmaals: weet je meer over de nieuwe Epic of is dat een vooroordeel?

Wat betreft de laatste opmerking weet ik niet waar je naar toe wilt.
Ik snap je eerste vraag niet. Ik weet wat hij kost, ik weet hoe hij is afgemonteerd. Ik weet dat er geen enkele reden is om aan te nemen dat je met brain sneller bent dan zonder. Het zou kunnen dat dit na twintig jaar de eerste brain is die wel betrouwbaar is. Dat weet ik niet, maar dat weet je ook niet als je er op hebt gefietst.
Wat betreft mijn laatste opmerking, jij "zeurt" over mensen die een fiets willen dit langer, slacker en met meer veerweg is. Terwijl dat precies de behandeling is die specialized de epic heeft gegeven.
Je antwoord is me helder. :-q

Wellicht word ik verkeerd begrepen wat betreft de nieuwe "geometrienormen". Zeuren had ik er zelf nog niet zo van gemaakt. Nogmaals: iedereen zijn ding, iedereen moet fietsen waarop hij/zij zich lekker voelt. Wat me tegen de borst stuit is dat een groot deel van de reacties hier ongefundeerd is en vooral bedoeld lijkt om de eigen keuze om geen Epic te rijden te verantwoorden.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Nogmaals iedereen moet rijden wat hij of zij wilt. Mijn commentaar is meer omdat de prijsverhoging effect gaat hebben op de gehele fullyindustrie. Nu is het specialized die qua prijs omhoog gaat maar de andere (ook canyon, orbea en cube) zullen snel volgen omdat het kan. Ik vind het gewoon jammer dat de prijzen zo sterk stijgen.

Over de brain heb ik geen commentaar omdat ik er nooit mee heb gereden.
PaganiProductions

ik vind 11.000 euro voor een mtb erg overdreven als je 1000 euro erbij doet heb je een ktm enduro motor in de garage staan.
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

Als de verkoop nu tegenvalt komt er volgend jaar wel weer een instapmodel of gaan de prijzen wat omlaag.
Het gaat bij de grote bedrijven alleen maar om de cijfers en dat moet ook want de werknemers willen wel elke maand hun salaris.
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

PaganiProductions schreef: za 27 juni 2020, 07:43 ik vind 11.000 euro voor een mtb erg overdreven als je 1000 euro erbij doet heb je een ktm enduro motor in de garage staan.
Ben ik met je eens, ik denk dat er meer marge op een fiets zit in vergelijking met een cross- of enduromotor.
PaganiProductions

Een test van beide fietsen door flowmountainbike de normale en de meer trail evo versie.
https://www.youtube.com/watch?v=efu9pNi9-pA
Persoonlijk zou de mtb kopen zonder brain of een kaal frame en dan zelf naar wens ombouwen.
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Zet het topmodel van KTM er tegenover en 11K voelt al beter :bier:

Maar zo'n fiets van 11K is natuurlijk een beursspecial, een vlaggenschip, een kwijlobject voor ons simpelere zielen en een statussymbool voor degenen die er alles voor opgeven en/of mensen met teveel geld.

En ik vind het jammer dat de technologie niet doorsijpelt naar een lager niveau dan 5K, maar eerder verder de hoogte in gaat
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Het lijkt wel een Apple vs Android phone discussie.
De gebruikers zijn erg tevreden en betalen graag wat meer, ze hebben allerlei argumenten die niet meetbaar zijn.

Een deel zal toch wel status zijn, en hebben om te hebben. De meesten die een epic kopen zullen het geld makkelijk kunnen missen.
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
WdB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: do 30 april 2020, 15:31
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp 2021

Beetje welles - nietes topic helaas.

Wat reeds gezegd is - en ook opgaat in andere topics - het blijft grotendeels persoonlijke voorkeur waarom iemand een bepaalde fiets aanschaft. En dat is juist goed, afgaan op meningen van anderen is naar mijn mening een verkeerde keuze.

Dus respecteer ieders keuze, uiteindelijk gaat het om het plezier dat je uit je sport/hobby haalt.

Dat gezegd hebbende, ik heb een Epic 2021 besteld en kijk ernaar uit om ermee op pad te gaan! Ben benieuwd naar de verschillende t.o.v. mijn vorige Epic.
Current Ride : Specialized Epic Comp 2021

Dismissed : Specialized Epic Comp 2019
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Epic Evo, gaat toch wel een beetje de kant op van hoe de Camber was.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vanaf 11min hebben ze het over het "knocking" effect, dat zit er dus nog steeds in.
Precies de narigheid waardoor ik mijn Epic al inruilde na nog geen 30km :D
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Rayb81 schreef: zo 28 juni 2020, 02:38 Vanaf 11min hebben ze het over het "knocking" effect, dat zit er dus nog steeds in.
Precies de narigheid waardoor ik mijn Epic al inruilde na nog geen 30km :D
Heb je iig de tijd genomen om er aan te wennen :~
Ik ben mij er eentje...
PaganiProductions

Persoonlijk zou ik liever voor de epic evo gaan dan de normale versie heb ik je dat brain ook niet nodig.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

D-man schreef: zo 28 juni 2020, 07:04
Rayb81 schreef: zo 28 juni 2020, 02:38 Vanaf 11min hebben ze het over het "knocking" effect, dat zit er dus nog steeds in.
Precies de narigheid waardoor ik mijn Epic al inruilde na nog geen 30km :D
Heb je iig de tijd genomen om er aan te wennen :~
Na anderhalve rit was ik er klaar mee :winkie:
Dat gerammel in de afdalingen, klonk en voelde net alsof je hele achterbrug los zat.
Wortel tapijtjes waarbij de eerste klap af en toe gewoon doorkwam.
En preloaden voor een sprongetje lukte mij ook niet omdat de brain dat tegenhield.

Mooi systeem maar niet voor iedereen.
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Mijn Epic Evo frame is vandaag binnengekomen en ik ben er blij mee. Alleen jammer dat de achterdemper niet om te bouwen is naar een remote en de remote-versie van dezelfde demper niet echt leverbaar lijkt te zijn.
Plaats reactie