Specialized Epic 2021

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Bij mij ging er twee keer wat anders kapot. Eerst deed de brain het niet, zowel open als closed. Nu is het na 5mm een tik met inveren. Brain open en closed doet het nu nog wel.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

En daarna krijg je een slurpend/zuigend/soppend geluid. Dan is ie kaduuk :-)
Bicycle, bicycle, bicycle
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Nou ik vind hem nu al aardig kaduk! Hahaha!
Epic1980
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 3 december 2020, 14:27

Gister na een paar rondjes Amerongen toch weer issues met vering dus morgen op naar de LBS. Demper voelt opnieuw niet goed....🙈
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Mijn 2018 Epic expert kostte in 2018 4999,00 euris. Nou kan ik iedere 3 jaar met wat korting via fietsplan iets anders kopen dus was ik gisteren aan het kijken voor een Epic Evo. Inverband met de steeds duurder geworden fietsen overwoog ik zelfs een Comp versie ipv de Expert versie, 4499 tegen 6499.............................................dat was dus gisteren, kijk ik vandaag zijn beide fietsen 500 euro duurder geworden!!!!!!!!!!!!!!

De Epic Expert 2021 is ook al 1500 euro duurder dan die van 2018, zit wel een iets duurdere groep op en bredere carbon wielen met DT swiss 350 naven. Echter gaat het mij niet zozeer meer om snelheid en hoop ik met de Evo versie een iets speelsere fiets te hebben, maar niet voor dit geld.

Specialized je kan mij de pot op, zodra ik mijn Epic verkocht heb ga ik weer terug naar Canyon, snel leverbaar en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer waar voor mijn geld!! Jammer voor de LBS want daar werd ik wel altijd netjes geholpen........als ik weer eens een nieuwe brain achterdemper nodig had!

:bier:
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

RRon schreef: ma 7 december 2020, 19:53 Mijn 2018 Epic expert kostte in 2018 4999,00 euris. Nou kan ik iedere 3 jaar met wat korting via fietsplan iets anders kopen dus was ik gisteren aan het kijken voor een Epic Evo. Inverband met de steeds duurder geworden fietsen overwoog ik zelfs een Comp versie ipv de Expert versie, 4499 tegen 6499.............................................dat was dus gisteren, kijk ik vandaag zijn beide fietsen 500 euro duurder geworden!!!!!!!!!!!!!!

De Epic Expert 2021 is ook al 1500 euro duurder dan die van 2018, zit wel een iets duurdere groep op en bredere carbon wielen met DT swiss 350 naven. Echter gaat het mij niet zozeer meer om snelheid en hoop ik met de Evo versie een iets speelsere fiets te hebben, maar niet voor dit geld.

Specialized je kan mij de pot op, zodra ik mijn Epic verkocht heb ga ik weer terug naar Canyon, snel leverbaar en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer waar voor mijn geld!! Jammer voor de LBS want daar werd ik wel altijd netjes geholpen........als ik weer eens een nieuwe brain achterdemper nodig had!

:bier:
Ben er toch weer ingetrapt...het is toch weer een Specialized geworden, dit keer de Epic Evo Expert. Deze was ingekocht nog voor de "oude" prijs waardoor ik hem voordeliger kon kopen.
Enige wat ik er voorlopig aan heb gedaan is een 36 tands tandwiel geplaatst en de binnenbanden verwijderd.
Vorige week 1 rondje Leusden gereden maar kon er toen weinig van zeggen, voelde lekker allemaal maar door de bagger ondergrond waar ik normaal niet snel op rijdt was een vergelijk met de vorige fiets lastig.
Hierdoor ook nog niet echt lekker de vering af kunnen stellen. Eerste fiets met dropperpost maar ook die daar nog niet echt gebruikt.
Wat wel opviel was een ander stuurgedrag door de andere balhoofdhoek, minder direct maar dat wende erg snel. Wel mega grip met de Specialized Ground Control voorband, die wordt in het voorjaar waarschijnlijk vervangen voor een Fast Track omdat deze laatste lichter rolt en mnder weegt, voor mij heeft die ook grip zat! :-q
Het Power zadel zat ook erg fijn, alleen slechts 40km op gezeten dus weet nietof dat dat ook blijft bij langere tochten!
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Minder duur :winkie:

Maar veel plezier ermee :-q
Bicycle, bicycle, bicycle
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Gefeliciteerd met je nieuwe bike!! :-q

Van de pot op, naar er weer ingetrapt- its a small step :winkie: maar wel mooi dat je dat hier deelt :-q :-q
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Hahaha :D Mooie bike hoor!! Benieuwd naar jouw ervaring nu je van een Epic naar een EVO gegaan bent en of je de brain “mist”.

Welke kleur is het trouwens geworden?
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

De blauw/ grijze versie.
Tsja. De Epic Evo lijkt mij op papier te bieden wat ik zocht, daar was ik eigenlijk al over uit.... alleen die prijs. :wink:
Hoop er snel kilometers mee te gaan maken.

Als de brain het deed vind ik het een fijn systeem maar wel kostbaar en onbetrouwbaar, je wist nooit wanneer hij het begaf.
Hoop dat ik geen wipkip heb gekocht maar lijkt allemaal wel mee te vallen.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

2e foto is ook leuk :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
bartje325i
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 3 augustus 2008, 22:23
Mijn mountainbike: Rotwild Rcc 1.3

Ik zit ook met een half oog naar een full suspension te kijken. Waarschijnlijk geen nieuwe, mij te duur.
Maar een ‘18/19 model epic. Nu lees je overal dat die veel problemen hebben met het brain systeem. Dus een gewaarschuwd mens......
En met mijn geluk zou ik ook wel zo’n maandagmorgen model kopen. Nu lees je ook over een Andreani kit welke de problemen zou verhelpen.
Iemand daar ervaring mee? Wordt dat überhaupt in Nederland ingebouwd?
https://www.andreanigroup.com/news/201
The trail started here... Adventurebikes!
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Let er vooral op dat je met een 2e hands zelfs steeds de vervanging van de demper mag bekostigen en daar kun je geluk mee hebben maar ook heel veel pech.
Bij een nieuwe zadel je de servicedesk van specialized daar mee op.

Mijn Italiaans is niet briljant maar ik weet wel dat je die vervanginsdempers niet op alle modeljaren kunt plaatsen.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

bartje325i schreef: di 5 januari 2021, 20:08 Ik zit ook met een half oog naar een full suspension te kijken. Waarschijnlijk geen nieuwe, mij te duur.
Maar een ‘18/19 model epic. Nu lees je overal dat die veel problemen hebben met het brain systeem. Dus een gewaarschuwd mens......
En met mijn geluk zou ik ook wel zo’n maandagmorgen model kopen. Nu lees je ook over een Andreani kit welke de problemen zou verhelpen.
Iemand daar ervaring mee? Wordt dat überhaupt in Nederland ingebouwd?
https://www.andreanigroup.com/news/201
Soms moet je jezelf afvragen waarom bepaalde mountainbikes zo snel weer te koop komen... :~
Plaats reactie