Specialized Epic 2021

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

De meest gemaakte rit op een Epic is van de fietsenmaker naar huis. De andere keren wordt ie een auto of op een fietsendrager weer naar de fietsenmaker gebracht. :winkie:
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

In de volgende Biketotaal commercial rennen ze achter een Epic met een puffende demper aan :winkie:

En nu houd ik ermee op.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Knakker29 schreef: vr 23 april 2021, 20:22 In de volgende Biketotaal commercial rennen ze achter een Epic met een puffende demper aan :winkie:
Want de gemiddelde Epic koper fietst gewoon door met een kapotte demper omdat ie het niet door heeft? :tong
Bicycle, bicycle, bicycle
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

awinkel schreef: vr 23 april 2021, 20:15 De meest gemaakte rit op een Epic is van de fietsenmaker naar huis. De andere keren wordt ie een auto of op een fietsendrager weer naar de fietsenmaker gebracht. :winkie:

Knakker29 schreef: vr 23 april 2021, 20:22 In de volgende Biketotaal commercial rennen ze achter een Epic met een puffende demper aan :winkie:

En nu houd ik ermee op.
Episch dit :winkie:
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

daniel1975 schreef: vr 23 april 2021, 21:32
Knakker29 schreef: vr 23 april 2021, 20:22 In de volgende Biketotaal commercial rennen ze achter een Epic met een puffende demper aan :winkie:
Want de gemiddelde Epic koper fietst gewoon door met een kapotte demper omdat ie het niet door heeft? :tong
Niks mis met die dempers, zegt Jan met de pet.
Gewoon wat harder oppompen :wink:
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

JasperGr schreef: wo 21 april 2021, 11:09 Ja zo bedoel ik het ook. Qua geo en frame specs is het een perfecte bike en de brain verpest dit.
Zaterdag heeft mijn broer zijn nieuwe "Brainless" Epic Evo opgehaald en ik heb er gisteren ook een stukje op de LDD mee gereden en dat ding rijdt erg prettig. Ik rij nu met laatste model Scott Spark RC (is meer de evenknie van de Epic), maar als ik nu moest kiezen dan zou ik wrs ook een Epic Evo nemen (althans: het frame en demper, en dan de rest zelf opbouwen)
carbon bike, titanium collarbone...
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Update:

Zojuist telefonisch contact gehad met Specialized. Ze verzoeken om de gehele fiets ter controle in te leveren. Doorlooptijd 2-3 weken dus dat is nog het ergste tot op heden. Hopelijk heb ik hem weer met Hemelvaart want dan wil ik toch wel weer eens rondom Aachen gaan bikes.
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

MIsschien hebben ze een leenfiets of een testexemplaar?
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Scherp! Eens kijken of ze een Evo hebben;)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Nespresso schreef: ma 26 april 2021, 10:07
JasperGr schreef: wo 21 april 2021, 11:09 Ja zo bedoel ik het ook. Qua geo en frame specs is het een perfecte bike en de brain verpest dit.
Zaterdag heeft mijn broer zijn nieuwe "Brainless" Epic Evo opgehaald en ik heb er gisteren ook een stukje op de LDD mee gereden en dat ding rijdt erg prettig. Ik rij nu met laatste model Scott Spark RC (is meer de evenknie van de Epic), maar als ik nu moest kiezen dan zou ik wrs ook een Epic Evo nemen (althans: het frame en demper, en dan de rest zelf opbouwen)
Kun je ook uitleggen waarom de Epic tov de Spark?
Qua vering, stuurgedrag of iets anders?
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Rayb81 schreef: ma 26 april 2021, 19:37 Kun je ook uitleggen waarom de Epic tov de Spark?
Qua vering, stuurgedrag of iets anders?
In de vering vind ik niet zoveel verschil zitten, daar prefereer ik trouwens de Scott vanwege de Twinlock remotehendel. Maar wat me bij de Spark RC al vanaf heb begin af aan opviel was een raar soort "knikje" of "drempeltje" in het sturen als je een bocht inzet, een beetje onnatuurlijk niet vloeiend gevoel. Mijn broer ervaart precies hetzelfde als hij op mijn fiets rijdt. En daar vond ik de Epic gewoon beter in, die gaat heerlijk de bocht om. Helpt ook dat het stuur nog wat hoger staat (+2cm vanwege de veerweg en nog eens 1,5cm langere "head tube length").
carbon bike, titanium collarbone...
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Beetje off topic, maar is het balhoofd van je Scott wel in orde?
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Ja, we gaan behoorlijk off topic.
We hebben al flink afgegeven op de brain (na 15 jaar gespecializeerd geklooi is een kritiche noot min of meer terecht).
Maar als we nu ook nog de Scott gaan bespreken, dan dwalen we wel erg ver af.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Update: vandaag de fiets bij De Fietsenmaker CC afgegeven. Zij versturen hem nu naar Specialized. Nu met die stoffige dagen had een ritje Limburg wel heerlijk geweest!
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

We hebben weer een update te pakken. Na een UPS - Specialized probleem is de fiets vandaag nagekeken. De voorvork heeft last van speling op de bushing. De onderdelen zijn bij Sram besteld en zullen vrijdag binnen zijn. Volgende week zal de fiets dan klaar zijn. Zowel het frame als demper is door te controle heen gekomen. Door de ellende die ik heb gehad mag ik nu naar eigen wens een Sworks helm of schoenen uitzoeken.

Ik hou jullie op de hoogte wanneer de fiets weer problemen heeft. Maar laat Specialized nu even gelijk hebben, want ik wil fietsen!
Plaats reactie