Manifest tegen het verbod op mountainbiken in Wallonië

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Knakworstkweker

ThaSingleTrackMastah schreef: za 19 september 2020, 22:05 Precies, die twist had ik ook gezien.
Zou zoiets ook voor mtb's gelden?
:winkie:
Ik wens je veel plezier om op een starre mongoose/ giant/ raleigh/ muddy fox (die zoek ik nog een trouwens)/ gary fisher de ardennen rond te gaan, dan ga je die 3000km niet eens halen, dan lig je al met een mild infarct en armpump langs je 2 kromme 26" wielen beneden aan een afdaling :winkie:
Classic Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: di 28 november 2017, 19:04

Heb je met gravelen minder of geen last van ruzie met wandelaars? Ik neem aan dat er voldoende of zelfs veel gravelpaden zijn die niet specifiek door wandelaars geclaimd worden?

Overigens heb ik al jaren een goed klinkende bel op zowel racefiets als mountainbike. Dit scheelt al heel veel ergernissen van mede weggebruikers. Dat merk ik met name als ik een keer op een fiets zonder bel rijd. Echt een groot verschil.
Dhr Snelbroek
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 17 november 2020, 16:56
Contacteer:

Classic Biker schreef: wo 20 januari 2021, 12:22 Heb je met gravelen minder of geen last van ruzie met wandelaars? Ik neem aan dat er voldoende of zelfs veel gravelpaden zijn die niet specifiek door wandelaars geclaimd worden?

Overigens heb ik al jaren een goed klinkende bel op zowel racefiets als mountainbike. Dit scheelt al heel veel ergernissen van mede weggebruikers. Dat merk ik met name als ik een keer op een fiets zonder bel rijd. Echt een groot verschil.
Gravel paden kan hetzelfde ruzie veroorzaken in mijn ervaringen helaas... vooral als je met een groepje fiets.

Ik heb deze bel op mijn MTB voor in het buitenland (of Rheden) waar trails vaak twee richting verkeer zijn, of juist gedeeld met andere gebruikers... Verplicht materiaal imho.

https://www.mtbbell.com/
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik heb een soortgelijk belletje.
Wandelaars moeten dan vaak lachen, die slag heb je dan alvast gewonnen.

En nogmaals, ik fiets best af en toe op paden "die niet mogen" maar nog nooit een onvertogen woord gehad.
Als je je netjes gedraagt is de echte wereld niet zo erg als het op het internet lijkt.
Heb je vaak issues onderweg, dan mag je best bij jezelf te rade gaan.


Heel benieuwd of er al nieuws rond het mtb-en in België is.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie