Gemeentes aansprakelijk bij letsel mountainbikers?

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

"ik kan toch zwemmen en ik twee zwemdiploma's" hoorde ik recent op het journaal. Terwijl er die dag vier mensen verdronken zijn in zee.

Dat je kunt zwemmen betekent nog niet dat je in openwater kunt zwemmen met een flinke zeegang. En dat je kunt fietsen betekent nog niet dat je kunt mountainbiken,
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Zelfkennis is het begin van alle wijsheid aldus Socrates. Ik denk dat dit ook geldt voor mountainbikers. Je kunt met moderne fietsen meer dan met de oude ongeveerde stalen met duimverstellers op het stuur en u-brakes of cantilevers. En een Rolls - zadel tien cm boven de bovenbuis :winkie:

Ik chargeer natuurlijk maar oefen met je materiaal, erken je grenzen en ga op nieuwe routes niet te hard van stapel.

Aansprakelijkheid heb je dan niet nodig en dat lijkt me het doel uiteindelijk.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ik zag in Frankrijk een mooi bord staan:

"Toegang is alleen toegestaan voor hen die van zichzelf weten dat ze dit aankunnen".

De toegang is dus illegaal als je van jezelf weet dat je het niet aankan... :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ai, wie moeten ze dan aansprakelijk stellen voor hun te grote ego?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4698
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

MVMVML schreef: wo 26 augustus 2020, 16:40 Ik zag in Frankrijk een mooi bord staan:

"Toegang is alleen toegestaan voor hen die van zichzelf weten dat ze dit aankunnen".

De toegang is dus illegaal als je van jezelf weet dat je het niet aankan... :winkie:
Wel bijzonder zo’n bord in het Nederlands in het chauvinistische Frankrijk :tong
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

hanjovdberg schreef: do 27 augustus 2020, 00:57
MVMVML schreef: wo 26 augustus 2020, 16:40 Ik zag in Frankrijk een mooi bord staan:

"Toegang is alleen toegestaan voor hen die van zichzelf weten dat ze dit aankunnen".

De toegang is dus illegaal als je van jezelf weet dat je het niet aankan... :winkie:
Wel bijzonder zo’n bord in het Nederlands in het chauvinistische Frankrijk :tong
Die tekst is voor de Nederlandse toeristen. In het Frans staat er alleen "Bonne balade et beaucoup de plaisir!"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Oli4k schreef: do 27 augustus 2020, 09:44
hanjovdberg schreef: do 27 augustus 2020, 00:57

Wel bijzonder zo’n bord in het Nederlands in het chauvinistische Frankrijk :tong
Die tekst is voor de Nederlandse toeristen. In het Frans staat er alleen "Bonne balade et beaucoup de plaisir!"
:lol: :lol: :lol:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8040
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

MVMVML schreef: wo 26 augustus 2020, 16:40 "Toegang is alleen toegestaan voor hen die van zichzelf weten dat ze dit aankunnen".
Lol, mag je dan nog wel 112 bellen mocht je onverhoopt naast je mtb belanden :winkie:

Nog nieuws uit Assen?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jurriaan schreef: di 1 september 2020, 19:51
MVMVML schreef: wo 26 augustus 2020, 16:40 "Toegang is alleen toegestaan voor hen die van zichzelf weten dat ze dit aankunnen".
Lol, mag je dan nog wel 112 bellen mocht je onverhoopt naast je mtb belanden :winkie:

Nog nieuws uit Assen?
Misschien krijg je de rekening gepresenteerd als ze zien dat je echt n00b bent? :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je geen clinic hebt gevolgd, dan betaalt de verzekering niet :o
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 2 september 2020, 16:08 Als je geen clinic hebt gevolgd, dan betaalt de verzekering niet :o
Komen we toch weer op dat rijbewijs uit :-{
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

MVMVML schreef: wo 2 september 2020, 16:29
ThaSingleTrackMastah schreef: wo 2 september 2020, 16:08 Als je geen clinic hebt gevolgd, dan betaalt de verzekering niet :o
Komen we toch weer op dat rijbewijs uit :-{
Ik roep maar iets.
Maar als het gaat over aansprakelijkheid en schadevergoeding, dan is het wellicht onvermijdelijk.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8040
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Hoe is dat met skiën? Als je daar van de zwarte piste af lazert wordt je dan gered met de reddingsdienst? Ongeacht je ski ervaringen?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Jurriaan schreef: wo 2 september 2020, 17:55 Hoe is dat met skiën? Als je daar van de zwarte piste af lazert wordt je dan gered met de reddingsdienst? Ongeacht je ski ervaringen?
Hangt er van af waar je bent, maar in Europa wel, de rekening is vaak vrij stevig, dat wel :wink:
Is net als met zwemmers in zee, alpinisten etc, in principe wordt iedereen, waar dat kan zonder te groot gevaar voor de redders, geholpen.
Heb ooit maat met gebroken rug vanaf centraal IJsland moeten laten ophalen, dat grapje kostte ruim $25.000 maar bleek achteraf gelukkig verzekerd.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7385
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Wat was er mis met gewoon gezond verstand....? :((

"If common sense only would be common..."


Een rijbewijs geeft aan dat je bepaalde handelingen onder de knie hebt, de regels kent en daarmee aan een minimum niveau voldoet. Maar het zegt geenszins dat dat niveau ook genoeg is om iets op de limiet in plaats van met een gemoedelijke snelheid te doen of in alle omstandigheden zowel qua marge voor fouten als weersomstandigheden als voertuig. Volgens mij kun je dan gewoon discussieren of je daarmee overschatting niet juist in de hand werkt...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie