schakelen...

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

https://classified-cycling.cc/


Meest suffe website voor een revolutionair product :roll: :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Say goodbye to your front derailleur.... wat is dat dan? :~
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Leuk voor de racefiets of gravelracer, te weinig/verkeerde bereik voor de MTB.
Maar het idee is zeker niet verkeerd.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Meh.

Afbeelding
Vorsprung durch Pedantik.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

nielsvo schreef: vr 10 juli 2020, 21:06 Leuk voor de racefiets of gravelracer, te weinig/verkeerde bereik voor de MTB.
Uitstekend bereik toch?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Alien schreef: vr 10 juli 2020, 21:20 Meh.

Afbeelding
Dat is de T-Ford uitvoering. We hebben het nu over de de McLaren 720.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Mij best, maarreh… “revolutionair”? Het is een naafversnelling waar je een cassette op kunt schroeven.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maar dat ding blijft al niet heel met 1x1, laat staan met 11 of 12 speed en een kransje van 50 tandjes...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Niets nieuws toch? Dit bestaat al jaaaaaren (Sram dual-drive bijv). Je komt ze nog wel eens tegen op ligfietsen maar het is een blijft in mijn ogen vooral een combinatie van de nadelen van zowel de versnellingsnaaf als het derailleur systeem.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Ziet er goed uit van wat ik zie en lees. Echt duidelijk wordt het als er veel mee gereden is. Maar dit is het Nieuws.

Een naaf die dit alles bevat ken ik niet.
6 planeet wielen ( solide en ), hoge flens aan de kettingzijde ( sterk wiel maken mogelijk), snel en onder druk schakelen( met een planetair systeem), steekas, electronisch en geen batterij ( mooie combi)

Ben benieuwd wat het rendement is van beide verhoudingen, de aanschafprijs is en wat de te rijden kilometers totdat die begint te haperen. Is er service en revisie mogelijk....???

Voor een rappe mtb in dit relatief vlakke landje ook zeker geschikt.

Leuk om hiervan op de hoogte te zijn

:-q
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Heel lang geleden toen een 6 voudig pignon nog de norm was had het duitse merk Hercules een lijn mountainbikes waarvan er 1 met maar liefst 36 versnellingen was uitgevoerd. Achter 6 pignon, voor 3 bladen en door de 2 speed naaf kon je dit dan verdubbelen.
Ik werkte toen bij de importeur en heb zo'n fiets weleens een weekendje getest, maar er zat wel zoveel overlap in dat het 2-speed systeem een leuke marketingstunt was,maar tevens totaal overbodig.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Keuze uit vier cassettes, met een eigen systeem. Cassette bestaat uit één stuk (één kransje versleten betekent nieuwe cassette). De steekas is integraal deel van het systeem, die moet dus maar net in je frame passen. Draadloos systeem dat geheel op zichzelf staat, dus integratie in een bestaand (Shimano/SRAN/Campa) systeem is twijfelachtig. Geen mechanische schakeloptie. Alleen verkrijgbaar in 11v.

Het idee is niet onaardig, alhoewel lang niet nieuw. Maar ik zie vooral een website met veel nadruk op kretologie. (IPS! EAS! RHS! CET! HSD! DRS! ITS! ETS! Zoveel DLA’s, dat móet wel innovatief zijn!) En zulke websites/startups vertrouw ik in beginsel niet.
Vorsprung durch Pedantik.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Hmmm, lekker kort door de bocht allemaal. Iets langer nadenken aub.
corex schreef: za 11 juli 2020, 12:06 Voor een rappe mtb in dit relatief vlakke landje ook zeker geschikt.
Het bereik is groter dan bij een 1x12, dus deze opmerking begrijp ik niet helemaal.
Alien schreef: za 11 juli 2020, 12:56 Keuze uit vier cassettes, met een eigen systeem. Cassette bestaat uit één stuk (één kransje versleten betekent nieuwe cassette). De steekas is integraal deel van het systeem, die moet dus maar net in je frame passen. Draadloos systeem dat geheel op zichzelf staat, dus integratie in een bestaand (Shimano/SRAN/Campa) systeem is twijfelachtig. Geen mechanische schakeloptie. Alleen verkrijgbaar in 11v.
Alles wat je opnoemt is ook onderling niet uitwisselbaar, dus dat is een non-argument.

Bij Shimano en SRAM heb je keuze uit hooguit 2 cassettes, die ook versleten zijn als er 1 tandwiel versleten in. Non-argument dus.

11sp is meer dan voldoende, de stappen zijn zinniger dan bij de huidige mtb cassettes - sterker nog, iedereen zoekt juist dit soort cassettes en dat is nu opeens omgekeerd???

Nadeel is inderdaad momenteel maar 1 uitvoering. En dat je het moet combineren met een inmiddels minder gangbare 11sp derailleur. Dat laatste juich ik vooral toe vanwege de domheid van de 12sp systemen - waar normaal ook iedereen op loopt te mopperen... .
Alien schreef: za 11 juli 2020, 12:56 Het idee is niet onaardig, alhoewel lang niet nieuw. Maar ik zie vooral een website met veel nadruk op kretologie. (IPS! EAS! RHS! CET! HSD! DRS! ITS! ETS! Zoveel DLA’s, dat móet wel innovatief zijn!) En zulke websites/startups vertrouw ik in beginsel niet.
Je weet dus niet wie of wat er achter zit? Hoe kun je dan commentaar leveren? En mijn klacht betrof in mijn eerste topic toch wel de 'eenvoud' van de website... .



Het idee is niet nieuw, maar de uitvoering wel en vult precies het gat waar iedereen altijd op moppert. Maar omdat het nieuw is, is het opeens niet meer goed?


Het is overigens een Nederlands product!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Wat vind jij dom aan een 12 speed ?
Rijd nu zelf 2 x 11 maar als ik rondkijk wat er momenteel te koop is kun je bijna niet om 1 x 12 heen mocht ik aan wat nieuws toe zijn...
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Bereik van het hele systeem is toch 451%, als ik het goed lees, dus minder dan bij 1x12?
En ik zie alleen maar racefietsen en gravelbikes op die website, t' is dus helemaal niet gemaakt voor ons :winkie: !
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie