75ONE Challenge in Drenthe

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

Ik heb hier nog niets gezien of gelezen over de 'monstertocht' van 750km die Ramses Bekkenk probeert af te leggen in 48 uur.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/161522 ... gemaakt-is

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/161516 ... nstertocht

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/161534 ... -de-teller
"De laatste tachtig kilometer was wel heel erg zwaar vannacht. Ik had moeite om te drinken. Je weet dat nu het overleven gaat beginnen, want het wordt mentaal lastig. Dat het gaat regenen vind ik op zich niet heel erg, als het maar niet zo hard gaat regenen dat er grote plassen ontstaan", zegt Bekkenk. "Maar we zijn wel op het punt aangekomen dat het niet meer leuk is. Dat het gewoon afzien is en dat je er pas later van kunt genieten."

Bekkenk deed vanmorgen op het Fochteloërveen een hazenslaapje van twee uur. Om zeven uur stapte hij weer op de fiets.

Last van ogen
"Ik had heel veel last van m'n ogen. Oriënteren in het donker op de mountainbike en navigeren tegelijk, dat is echt enorm lastig. Dus ik zag het niet meer scherp en dan rij je ook over boomwortels heen. Dus je moet gewoon je ogen even rust geven", licht Bekkenk toe.

Hondsberoerd
Wel werd hij hondsberoerd wakker vanmorgen. "Ja, ik ben heel misselijk. Die pech heb je soms. Meestal is het na een uurtje weer over en anders moet ik misschien kotsen. Dat wil ook nog weleens helpen. Ik stop er nu van alles in en dan hoop ik dat het erin blijft. En als het er allemaal weer uit komt, is het ook goed", zegt Bekkenk.

Dramatisch
Hij heeft minder last van z'n billen dan in mei, toen Bekkenk z'n eerste poging deed. Maar na het opstaan voelen de benen 'dramatisch'. "Je krijgt last van je knieën, waardoor het aanzetten lastig wordt. Zolang ik zit en rechtdoor kan fietsen, gaat het prima. Als ik maar niet teveel hoef te remmen."

Finish
Vanavond rond 22.00 uur hoopt hij te finishen bij hotel Wesseling in Dwingeloo. Vijftien kilometer voor de finish moet hij ook nog over de VAM-berg in Wijster. "Als ik het nu haal, is dat wel een 'eerdingetje'", besluit Bekkenk.
Wat een bizarre afstand!
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Hij heeft dit een maand of twee terug ook al eens geprobeerd, maar toen ergens halverwege gestopt omdat het te koud was (geloof ik).
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

In mei strandde zijn eerste poging om de zogeheten 75One Challenge in Drenthe te volbrengen. Toen reed de Alkmaarder 700 van de 750 kilometer in 41 uur.
Ietsje meer dan de helft....
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

Brambo67 schreef: di 14 juli 2020, 12:28
In mei strandde zijn eerste poging om de zogeheten 75One Challenge in Drenthe te volbrengen. Toen reed de Alkmaarder 700 van de 750 kilometer in 41 uur.
Ietsje meer dan de helft....
:tong

Het regent hier (Assen) nu wel heel hard. Ik hoop voor hem dat het niet te lang duurt en hij er niet al te veel last van heeft.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik vraag mij af hoe hij dat 's nachts doet... Volgens mij mag je ''s nachts niet in de bossen komen.
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Tsja, hij fietst natuurlijk niet de hele tijd door het bos. Zo lang is het niet donker en bij de bossen bij mij in de buurt in Drenthe staat niks op de bordjes over dat je er ‘s nachts niet mag fietsen.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Zonder verbodsbordjes wordt het een stuk eenvoudiger. Daar denken ze rondom mijn woonplaats helaas anders over.
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

Verbodsbordjes of niet, het is hem gelukt! :bier:
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/161554 ... -kilometer
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

ontzettend knap en nog zo hard gemiddeld. Maar de ondergrond was nu stuk beter voor hem dan in mei.
Plaats reactie