Orbea 2021-2022-2023

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Trek heeft volgens mij een lange termijn strategie ontwikkeld om duurdere fietsen te verkopen.
Vroeger was Trek middelmatig scherp qua prijsniveau, tegenwoordig gaat het naar duur.
Bicycle, bicycle, bicycle
GerGio
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: di 11 augustus 2015, 15:29
Mijn mountainbike: Giant XTC ADVANCED 27.5 2 LTD

daniel1975 schreef: ma 27 juli 2020, 18:32 Trek heeft volgens mij een lange termijn strategie ontwikkeld om duurdere fietsen te verkopen.
Vroeger was Trek middelmatig scherp qua prijsniveau, tegenwoordig gaat het naar duur.
Ja dat blijkt wel. eigenlijk is die Oiz dan een veel betere optie
nickster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 438
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 15:33
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 Custom

Marcel964 schreef: do 23 juli 2020, 13:19 Ja de orbea heeft nog wat meer conservatieve geometrie. Maar dat vind ik juist wel fijn. Als ik kijk naar een Epic Evo die gaat naar een balhoofdhoek van 66,5. Dergelijke 'luie' hoeken is voor Nederland voor mij teveel. Want in de praktijk komt het er op neer dat ik 98% van de tijd in NL fiets en in de zomer maanden 1 a 2 keer een tripje belgië dan wel oostenrijk maak. Kortom mijn bike moet gemaakt zijn om in NL het beste tot zijn recht te komen. Dan is een Orbea Oiz TR voor mij goed om hier in NL lekker rond te rijden en alle heuveltjes hier in de omgeving (Arnhem-Nijmegen) mee te pakken / af te knallen en vlot door het vlakke land te bewegen. Die nieuwe trend met 'down-country' met alsmaar langer en luier is voor Nederland gewoon niet de beste optie.

Daarom vandaag een Oiz M30 besteld met TR-package in kosmosgroen incl upgrade naar Carbon wielen.
Wat bedoel je met TR package? De oiz TR is toch alleen in de M20 of M PRO te krijgen in de tr uitvoering?
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Bij de niet TR versie kun je een 120mm vork/demper upgrade en een dropper upgrade (+ evt andere banden) krijgen.
Volgens mij is dat zo'n beetje het verschil tussen de TR en niet-TR versie
nickster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 438
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 15:33
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 Custom

Owwhhh serious dat had ik ff eerder moeten ontdekken wehhehe :D

Zoek me een slag in de rondte naar een goed gemonteerde shimano fiets met iets meer vering :lol:
Is de balhoofdhoek / geometrie ook niet anders op de ''echte'' TR versies?

Klopt het dat Orbea vorige week de prijzen verhoogd heeft?
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Het frame is hetzelfde, maar omdat ie aan de voorkant 2 cm hoger staat (door de 20mm meer veerweg) zijn de balhoofdhoek en de zitbuishoek iets kleiner t.o.v. de grond. Dat zou je ook krijgen door bij een normale OIZ een blokje van 2cm onder het voorwiel te leggen.

De adviesprijzen op de orbea website van de modellen die ik een tijdje geleden bekeken heb zijn nog steeds hetzelfde.
Laatst gewijzigd door FranX78 op do 3 september 2020, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

En los van de prijzen. De levertijden zijn een drama. Maar daar zijn ze helaas niet de enige in. Als je op de site van orbea op ‘buy’ zie je indicatief wanneer ze beschikbaar zijn —> voorjaar 2021

Een tr-package is identiek aan tr.
gcjm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 13 januari 2020, 21:02

Marcel964 schreef: do 3 september 2020, 22:09 En los van de prijzen. De levertijden zijn een drama. Maar daar zijn ze helaas niet de enige in. Als je op de site van orbea op ‘buy’ zie je indicatief wanneer ze beschikbaar zijn —> voorjaar 2021

Een tr-package is identiek aan tr.
Klopt, ik heb op de dag van livegang een Alma 2021 besteld. Februari kan ik hem verwachten..

Extra zuur dat ik eerst nog op tweede pinksterdag zag dat er nog Alma’s op voorraad waren van het 2020-model. Ik wilde er een bestellen, creditcard was niet geschikt voor dergelijke bedragen. Op dinsdag limiet kunnen verhogen en toen waren er geen Alma’s meer. Anders had ik in juli/augustus al op een nieuwe bike gereden in een kleur die ik eigenlijk ook mooier vond 😭
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Was voor mij de reden om de bestelde oiz m30 te ruilen voor een m10. Die laatste is een stuk sneller te leveren.
gcjm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 13 januari 2020, 21:02

Marcel964 schreef: za 5 september 2020, 21:38 Was voor mij de reden om de bestelde oiz m30 te ruilen voor een m10. Die laatste is een stuk sneller te leveren.
Kan ik inkomen. Wanneer verwacht je hem?
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

gcjm schreef: za 5 september 2020, 22:49
Marcel964 schreef: za 5 september 2020, 21:38 Was voor mij de reden om de bestelde oiz m30 te ruilen voor een m10. Die laatste is een stuk sneller te leveren.
Kan ik inkomen. Wanneer verwacht je hem?
Volgens LBS begin nov.
gcjm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 13 januari 2020, 21:02

Marcel964 schreef: za 5 september 2020, 23:08
gcjm schreef: za 5 september 2020, 22:49

Kan ik inkomen. Wanneer verwacht je hem?
Volgens LBS begin nov.
Jaloers.
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Iemand enig idee wanneer de OIZ M modellen weer leverbaar zullen zijn?
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Afbeelding

Even vloeken in de kerk; ik vind dit een hele mooie foetelfiets. Is ook aardig aan de prijs (bijna 10k voor de dikste spec :o ). Dat RS concept lijkt wel interessant en voor een eMTB is ie ook vrij licht (+/- 18kg). Weet niet of dat een aanslag op de spaarpot waard is, maar wellicht zet de trend van lichtgewicht, minder 'bulky' eMTB's goed door naar de andere merken.
¯\_(ツ)_/¯
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Mrfrank schreef: di 26 januari 2021, 16:10 Iemand enig idee wanneer de OIZ M modellen weer leverbaar zullen zijn?
Al via Orbea-dealers geprobeerd? Er gaan toch redelijk wat OIZ-modellen rechtstreeks naar de dealers met showroom. Die bestellen ongeacht koper regelmatig bij, omdat ze in deze tijd ze toch verkocht krijgen en dan niet het risico lopen om zonder fietsen in showroom te staan.
Plaats reactie