En de nieuwe OIZ M Pro
XC:
https://www.orbea.com/nl-nl/bicycles/mo ... /oiz-m-pro
en de TR:
https://www.orbea.com/nl-nl/bicycles/mo ... z-m-pro-tr
Orbea 2021-2022-2023
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10372
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Nog steeds veel 'bang for the bucks', en prima bikes natuurlijk. Maar: wat geometrie betreft blijven ze dus nog steeds wat achter lopen op bv de net vernieuwde Scalpel en Epic, en de al langer meelopende Spark RC. Geldt ook voor mijn eigen Canyon Lux overigens. Relatieve scherpe stuurhoek ipv meegaan met de wat slackere trend. Reach wel netjes overigens. Dat slackere zal wel komen als ze overgaan op echt een nieuw frame tzt. Huidige frame zal wel 4-5 jaar gebruikt worden, om eerst de kosten van de ontwikkeling van het huidige eruit te halen? Zal ook wel moeten, wil je deze scherpe prijzen kunnen blijven hanteren?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 259
- Lid geworden op: ma 19 november 2012, 19:30
Nieuw carbon uit dezelfde mallen inderdaad. Het zal wel iets lichter zijn. Maar qua gewicht zeggen ze niks op de site.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 259
- Lid geworden op: ma 19 november 2012, 19:30
OMX carbon, whatever that may be. De vorige frames waren OMR. Uiteraard revolutionair, stijver, sterker, beter. Je zou wel gek zijn als je nog op die oude rondrijdt
Vind je? De TR versie is bijvoorbeeld 500,- euro duurder geworden, 5500'- euro voor ander carbon . Voor 600,- meer heb je er carbon wielen bij, dat gaat richting Specialized prijzen. Afmontage zal misschien iets verschillen, maar de Scalpel SE1 met carbonwielen voor 5000;- is dan nog relatief goedkoop.aurelius schreef: ↑di 21 juli 2020, 11:23 Nog steeds veel 'bang for the bucks', en prima bikes natuurlijk. Maar: wat geometrie betreft blijven ze dus nog steeds wat achter lopen op bv de net vernieuwde Scalpel en Epic, en de al langer meelopende Spark RC. Geldt ook voor mijn eigen Canyon Lux overigens. Relatieve scherpe stuurhoek ipv meegaan met de wat slackere trend. Reach wel netjes overigens. Dat slackere zal wel komen als ze overgaan op echt een nieuw frame tzt. Huidige frame zal wel 4-5 jaar gebruikt worden, om eerst de kosten van de ontwikkeling van het huidige eruit te halen? Zal ook wel moeten, wil je deze scherpe prijzen kunnen blijven hanteren?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10372
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Sorry, had de prijzen niet in detail bekeken, deze verhoging is inderdaad fors .
De goedkopere modellen zullen verhoudingsgewijs wat minder duur zijn uitgevallen, hoop ik? Nog niet bekeken...
De goedkopere modellen zullen verhoudingsgewijs wat minder duur zijn uitgevallen, hoop ik? Nog niet bekeken...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 259
- Lid geworden op: ma 19 november 2012, 19:30
Kijken naar de afmontage lijkt de M Pro de opvolger van de M10. Dat is inderdaad 600 euro meer voor een ander carbon, crank en stuur...
Is ook mijn gedachte dat een scalpel SE meer bang for the buck is.
En de omr carbon frames blijven, maar krijgen nu een aluminium veer-link ipv Carbon. Die zouden dan in ieder geval niet duurder moeten worden. Maar ja dat is Financiële gat tussen de nieuwe omx weer ‘oude’ omr groot dus die zal dus ook wel fors duurder worden.
En de omr carbon frames blijven, maar krijgen nu een aluminium veer-link ipv Carbon. Die zouden dan in ieder geval niet duurder moeten worden. Maar ja dat is Financiële gat tussen de nieuwe omx weer ‘oude’ omr groot dus die zal dus ook wel fors duurder worden.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3458
- Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
- Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR
Blij dat ik mijn Oiz dit jaar heb gekocht.
Sowiso is wachten op het nieuwste zonde van je tijd. Morgen is er weer iets nieuwers
Sowiso is wachten op het nieuwste zonde van je tijd. Morgen is er weer iets nieuwers
Bicycle, bicycle, bicycle
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 259
- Lid geworden op: ma 19 november 2012, 19:30
De rest van de oiz lijkt wat gedownspect... de M20 TR is nu volledig GX, waar deze vorig jaar nog een x01 derailleur had. Zelfde prijs.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 447
- Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
- Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R
Hier nog 1daniel1975 schreef: ↑di 21 juli 2020, 16:47 Blij dat ik mijn Oiz dit jaar heb gekocht.
Sowiso is wachten op het nieuwste zonde van je tijd. Morgen is er weer iets nieuwers
Ik zie overigens erg weinig verschil in geometrie. De reach, stack, balhoofdhoek en zadelpenhoek zijn gelijk gebleven
Of kijk ik nu verkeerd?
Dan vind ik 600 euro wel erg veel geld voor een ander soort carbon en carbon crankstel... de '20 versie had overigens ook nog een mooie FSA cockpit met een carbon stuur. Met de '21 versie is dat van het huismerk.
De prijsstijging van bijvoorbeeld de OIZ M30 lijkt toch wel mee te vallen? 3699,- (zelfde prijs als afgelopen jaar). Onderdelen lijken mij redelijk gelijk gebleven?
Ik ben nog steeds aan het orienteren op de Oiz. Ook de scalpel Se is een goede concurrent voor de M30, alleen afmontage van de scalpel is stuk minder (Sram SX).
Ik ben nog steeds aan het orienteren op de Oiz. Ook de scalpel Se is een goede concurrent voor de M30, alleen afmontage van de scalpel is stuk minder (Sram SX).
De beentjes van Enrique Mas, que?'