Canyon 2021

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
buddow
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 24 april 2013, 20:57

Canyon heeft de nieuwe Grand Canyon lijn voor 2021 aangekondigd:
https://www.canyon.com/en-at/blog-conte ... lease.html

Leek me een mooie aanleiding om het 2021 topic te openen.

Alles is nu 1x12, er is een speciale lijn voor kids tussen 8 en 12 jaar oud. De fietsen zijn van instapklasse tot meer gevorderd. De eerder ingeslagen weg om de Grand Canyon meer op trail te richten blijft onveranderd.

Ik rijd zelf nog op een bijna vijf jaar oude Grand Canyon, de AL SLX 8.9. Dat was destijds het topmodel aluminium. Voor iets vergelijkbaars moet je dan toch echt wel naar de Exceed lijn gaan kijken. Die wacht ik met smart af :)
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Er valt op dat het redelijk ‘zware’ fietsen zijn.
13+ kilo voor een fiets van €1799 is nogal wat.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Michel__ schreef: ma 27 juli 2020, 17:23 Er valt op dat het redelijk ‘zware’ fietsen zijn.
13+ kilo voor een fiets van €1799 is nogal wat.
Lijkt mij keurig gewicht voor een fiets met een dropper, brede velgen, 2.35 banden met stevige zijwanden en een 34mm vork. Als je licht wil dan moet je voor de exceed gaan, die weegt voor hetzelfde geld anderhalve kilo minder.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als dat gewicht realistisch is (wat ik eigenlijk wel denk) zal de concurrentie niet wezenlijk lichter zijn òf inleveren op functionaliteit.
Canyon monteert immers zeer concurrerend af als je vergelijkt met de meeste andere merken, dus daar zal de fiets geen overgewicht hebben in vergelijking met anderen.
Blijft over het frame, en daar zullen de verschillen met de concurrenten ook niet meer dan hooguit een ons of drie zijn (als het Canyon frame al zwaarder is, ook helemaal niet zeker).

Dus logisch denkend moet je haast wel concluderen dat dit een normaal tot goed gewicht in deze prijsklasse is...
Tenzij Canyon zwaar overdrijft (uiterst onwaarschijnlijk) liegen degenen dus die beweren een gelijksoortige fiets van 12kg te kunnen leveren voor hetzelfde geld :wink:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

I_do schreef: ma 27 juli 2020, 17:46
Michel__ schreef: ma 27 juli 2020, 17:23 Er valt op dat het redelijk ‘zware’ fietsen zijn.
13+ kilo voor een fiets van €1799 is nogal wat.
Lijkt mij keurig gewicht voor een fiets met een dropper, brede velgen, 2.35 banden met stevige zijwanden en een 34mm vork. Als je licht wil dan moet je voor de exceed gaan, die weegt voor hetzelfde geld anderhalve kilo minder.
Hmm ja, daar heb je wel een punt. Heb de specs niet helemaal uitgeplozen.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Michel__ schreef: ma 27 juli 2020, 18:37
I_do schreef: ma 27 juli 2020, 17:46

Lijkt mij keurig gewicht voor een fiets met een dropper, brede velgen, 2.35 banden met stevige zijwanden en een 34mm vork. Als je licht wil dan moet je voor de exceed gaan, die weegt voor hetzelfde geld anderhalve kilo minder.
Hmm ja, daar heb je wel een punt. Heb de specs niet helemaal uitgeplozen.
Is begrijpelijk hoor, het was een xc fiets, is meer richting trail gegaan. En voor een xc hardtail is het zwaar!
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Michel__ schreef: ma 27 juli 2020, 17:23 Er valt op dat het redelijk ‘zware’ fietsen zijn.
13+ kilo voor een fiets van €1799 is nogal wat.
Kom toevallig net een Santa Cruz chameleon tegen, 300 euro duurder, geen Dropper, geen dikke vork en een halve kilo zwaarder. Heb je wel een carbon frame.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Hier verder voor het 2021 Canyon gebeuren.

viewtopic.php?f=16&t=134584&start=1590
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gesloten