Slik Graphics stickers mag geen Fox stickers meer produceren

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

sik schreef: di 28 juli 2020, 13:07 waarschijnlijk is dit een advocaat(/stagiar) die nog nooit op een fiets heeft gezeten en de opdracht heeft gekregen om een boze brief naar alle Chinese namakers te sturen.
Chinees?

Ik snap een aantal kritische berichten in dit topic wel in de zin "het is Fox hun goed recht". Ja, allicht, maar Slik geeft ook duidelijk aan dat ze het wel geprobeerd hebben. Nee ze zullen dat niet direct op eigen initiatief hebben gedaan maar je moet je ook voorstellen dat dat vrij logisch is gezien de ontstaansgeschiedenis van Slik. Het was één persoon die in zijn garage in Zweden ging printen op hoogwaardig materiaal uit eigen behoefte. De laatste paar jaar is het geprofessionaliseerd en wellicht zijn er inmiddels meer mensen maar verwacht geen legal department.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2181
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Sorry, maar ik vind dat erg naïef.
Nogmaals, ik heb er ook wel eens stickers gehaald, vind het een mooi concept en echt wel een gat in de markt, maar zonder toestemming mag het gewoon niet, daar is niks onduidelijks aan en gewoon vragen om problemen.
Op zich is verbazend dat het zo lang heeft geduurd, blijkbaar zonder toestemming.

Op het moment dat je daar je brood mee verdiend en een leuke website voor bouwt hadden ze gewoon de merken waarmee ze werken moeten benaderen met de vraag of het mag en evt een percentage kunnen aanbieden, maar achteraf sta je wel heel slap.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Is er hier dan iemand die uit eerste hand weet wat er is besproken tussen Slik en Fox en wanneer.?

Stagiaires bij Fox, Slik die “zomaar” doet, of juist niet, kan allemaal, maar waar kan ik een beetje Fact checken svp?
Ik heb nog op ridefox .com gekeken en ze zeggen daar niets over Slik of decals in het algemeen
En ik zie ook geen service aangeboden om custom kleuren decals van Fox zelf te betrekken......
En daar zit hem voor de klant dus de kneep, een kleine groep bouwers hecht eraan dat te kunnen doen

Fact is dat Slik zijn klanten een brief stuurt en dat er een petitie op het internet is gestart
En verder?

Mijn mening is dat Fox het niet slim lijkt te spelen, en ik zeg lijkt want de informatie komt van derden.
Maar een gezonde relatie met iemand als Slik zoals het lijkt te zijn met DVO zou ik hoger waarderen.
Gelukkig is mijn volgende vork geen Fox, ik twijfel alleen nog tussen decals of Lion van Cyclepaint 8)

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1006
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Ik wil nu ook mijn Fox stickers eraf gaan halen.
Jammer genoeg heeft Slik nog geen Happy Shocks in het assortiment. Regenboog of bolletjes lijkt me wel wat.
Ja, doei !
Plaats reactie