Slik Graphics stickers mag geen Fox stickers meer produceren

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Tja, zoals ze zelf schrijven: David and Goliath. Slik mag per direct geen Fox stickers meer produceren. Want nu in eens worden de rechten van Fox geschonden. Ik kreeg een e-mail van hun omdat ik voor mijn toenmalige Fox stickers bij hen had besteld. Perfecte stickers overigens.

We are writing to let you know that we've removed Fox content and decals from our site and offering.

Late July, we were contacted out of the blue by the suits representing Fox Factory stating their demand for us to remove potentially trademark infringing content at short notice. If we did not comply with their demands they would exercise costly legal actions.

We are a family business, this is very much a David and Goliath situation; while we work on a solution, we have removed some content and products from sale.

We tried to open a dialogue, we made a generous offer; we were quickly turned away.

We believe that having access to high-quality decals is a benefit to everyone concerned, but most of all to you guys, our valued customers. We are going to continue our efforts to find a solution. In the meantime, we hope that you can offer your hand… If we spread the word we hope that we can open a dialogue and create an agreement!

— Please show your support by signing this petition.

While we understand your frustration, we will be responding to any Fox decal and sticker requests with this same message only.

Thanks for your time,
Owen & the Slik family
Laatst gewijzigd door Jurriaan op ma 27 juli 2020, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Makkelijk toch?
Originele (foute) stickers er af, geen stickers meer terug.
Less is more.

En ebay zit vol met Russen en Chinezen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik zou er gewoon Pike logo's op plakken en even een plaatje naar FOX sturen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Lars TB schreef: ma 27 juli 2020, 22:08 Ik zou er gewoon Pike logo's op plakken en even een plaatje naar FOX sturen!
Dat is nog beter :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik heb ook wel eens stickers bij Slick besteld, maar verkoopt Fox zelf ook al enige jaren zelf stickers en kan ik ze dan ook geen ongelijk geven.
Het is hun design en naam waar Slick hoe leuk ik ze ook vind mee aan de haal gaat.
Als Slick een setje poepbruin met maaginhoud shoarma-look/groen/geel maakt straalt dat ook af op Fox terwijl Slick er knaken voor vangt, daar krijg je in elke beetje provisionele business gelazer over.

Link naar Fox: https://shop.ridefox.com/collections/decals
Laatst gewijzigd door Jurf op ma 27 juli 2020, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Lars TB schreef: ma 27 juli 2020, 22:08 Ik zou er gewoon Pike logo's op plakken en even een plaatje naar FOX sturen!
Echt he... ik heb Fox al gemailed, kan ze geen reet schelen maar ik wilde het toch even kwijt.
Jurf schreef: ma 27 juli 2020, 22:25 Ik heb ook wel eens stickers bij Slick besteld, maar verkoopt Fox zelf ook al enige jaren zelf stickers en kan ik ze dan ook geen ongelijk geven.
Het is hun design en naam waar Slick hoe leuk ik ze ook vind mee aan de haal gaat.
Als Slick een setje poepbruin met maaginhoud shoarma-look/groen/geel maakt straalt dat ook af op Fox terwijl Slick er knaken voor vangt, daar krijg je in elke beetje provisionele business gelazer over.

Link naar Fox: https://shop.ridefox.com/collections/decals
Maarja, de decals van slik overleven alles, de decals van fox zijn bagger. Bovendien wil ik gewoon decals in Yeti blauw kunnen bestellen als ik dat wil.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Dat snap ik, maar ik kan me ook goed voorstellen dat Fox zegt, daar gaan wij over want het is ons logo en naam waar nu ook nog een ander nu knaken aan verdiend en wij geen grip hebben op wat ze ermee uithalen.

Probeer maar eens en professionele handel op te zetten in Coca-cola of Apple logo,s in alle kleuren etc, dan heb je ook een stel advocaten aan je broek hangen.

Kijk wil Slick terugfucken maken ze coole stickers voor vorken met Wolf-35 als statement voor een schijtprijs en gaan daarna eens praten.
Laatst gewijzigd door Jurf op ma 27 juli 2020, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Fox blijft niet oneindig stickers maken :-{ voor een merk is het meestal naar een aantal jaar klaar :( en is er niets meer te verkrijgen :roll: goed he :-q
Dus Fox moet niet zeuren :evil: en juist blij zijn dat die oudere zooi van ze....nog een merknaam van af gelezen kan worden :-q omdat de eigenaren het mooier/prettiger/kleurrijker uitstraling vinden hebben :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Mss dat ze vanuit Fox mogen klagen :D wanneer ze (voor mij een zeer onbekende) kleur voorbij zien komen zoals bijvoorbeeld poepbruin met maaginhoud shoarma-look :lol: :lol: :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ook zou graag willen weten wat er mis is met deze twee kleuren :evil: groen/geel :lol: :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jurf schreef: ma 27 juli 2020, 22:34 Dat snap ik, maar ik kan me ook goed voorstellen dat Fox zegt, daar gaan wij over want het is ons logo en naam waar nu ook nog een ander nu knaken aan verdiend en wij geen grip hebben op wat ze ermee uithalen.
Maar uit het statement van Slik lijkt het alsof ze tot een (niet ongebruikelijke) overeenkomst wilden komen en dat Fox daar dus gewoon niet aan meegewerkt heeft.


Als ik nu Fox stickers wil in een camouflage blauwe tint zou willen, dan mag ik die voor eigen gebruik zelf maken. Alleen ik kan geen stickers maken. En Fox weigert te leveren... .


Dan zijn er nog altijd stickerboeren om de hoek (in iedere stad wel 2-3!) die iets voor je kunnen maken. Hooguit niet altijd in de kwaliteit die Slik maakt.

Om nou in China, inclusief mensenmishandeling en virussen te gaan bestellen... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

FöX
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ik begrijp het volkomen dat Fox klaagt wanneer Silk hun logo's gebruikt en er voor Fox geen vergoeding tegenover staat.
Mensen kopen het immers omdat het het Fox logo is en niet om Silk op hun Fox te plakken.

Edoch geklooi met stickers in allerhande kleurtjes lijkt me nu niet echt de core business van Fox waar het wel die van Silk lijkt,
dan lijkt me dat je Fox zijnde er op aanstuurt dat Silk je logo onder licentie kan toepassen en je van ieder setje Fox decals $$ opstrijkt:
1. je krijgt geld voor het gebruik van je logo's wat eigenlijk normaal is,
2. je hoeft niet met emails van irritante klanten als makkelijk te beantwoorden die zaniken om logo's in Yeti blauw met een roze randje of iets dergelijks voor een model X, van bouwjaar Y of Lars met z'n camouflage logo's want die beantwoord je allemaal "please contact our official Fox partner Silk Graphics for requests regarding decals for our products."

Waar Fox geen oren naar lijkt te hebben... gekke jongens.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Lars TB schreef: ma 27 juli 2020, 22:51
Jurf schreef: ma 27 juli 2020, 22:34 Dat snap ik, maar ik kan me ook goed voorstellen dat Fox zegt, daar gaan wij over want het is ons logo en naam waar nu ook nog een ander nu knaken aan verdiend en wij geen grip hebben op wat ze ermee uithalen.
Maar uit het statement van Slik lijkt het alsof ze tot een (niet ongebruikelijke) overeenkomst wilden komen en dat Fox daar dus gewoon niet aan meegewerkt heeft.


Als ik nu Fox stickers wil in een camouflage blauwe tint zou willen, dan mag ik die voor eigen gebruik zelf maken. Alleen ik kan geen stickers maken. En Fox weigert te leveren... .


Dan zijn er nog altijd stickerboeren om de hoek (in iedere stad wel 2-3!) die iets voor je kunnen maken. Hooguit niet altijd in de kwaliteit die Slik maakt.

Om nou in China, inclusief mensenmishandeling en virussen te gaan bestellen... .
Volgens mij is het goed recht van Fox om daar niet aan mee te werken en hun intellectueel eigendom niet door anderen te laten namaken als ze dat niet willen.

Die stickerboeren om de hoek werken niet zo soepel als Slick en zijn een hoop meer werk dus dat kan een hoop mensen tegen houden....en China is net zo goed merkvervalsing wat volgens de douane ook niet mag...
Ik vind het niet leuk, maar nogmaals snap Fox wel en je probeert nu eigenlijk iets wat gewoon krom is gewoon recht te lullen.

Als Slick een 32/34/36/38 maakt met een pogostick logo, kangaroo of whatever hebben ze niks met Fox te maken.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Plaats reactie