Cube 2023

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Eerste informatie over Cube bikes in 2021:

https://www.mtb-news.de/news/cube-neuhe ... ntry-Fully
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

De nieuwe collectie staat sinds gisteren op de website: https://www.cube.eu/cube-bikes/
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Stereo blijft een hele mooie fiets voor een hele mooie prijs. Keertje op RCZ een dikkere vork bestellen en je hebt niets te klagen. Inmiddels ook betere prijs/kwaliteit (at full retail!) dan een hoop internetfietsen, of zie ik iets over het hoofd?

Nieuwe 120 HPC TM Fox 34, GX, Carbon, Dropper, xt remmen en dat voor 2800 euro. Bij de YT Izzo kom je op 3000 voor SX? NX? en dezelfde vork. En dan kun je de Cube gewoon om de hoek halen, waarschijnlijk met korting of gratis accesoires en/of onderhoud.
Canyon Neuron is wel nog echt competief. 2700 voor vergelijkbare afmontage.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8039
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Geen wijzigingen van de geometrie de afgelopen 3 jaar voor het Stereo 120 model. Is het uitgekristalliseerd. En komend jaar 100 euro goedkoper, bijzonder.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jurriaan schreef: vr 7 augustus 2020, 21:07 Geen wijzigingen van de geometrie de afgelopen 3 jaar voor het Stereo 120 model. Is het uitgekristalliseerd. En komend jaar 100 euro goedkoper, bijzonder.
Ze zitten mooi 'middle of the road' met de huidige geometrie. Het is een trailbike en je moet dan echt wel extremen aan trails op gaan zoeken wil je die fiets naar zijn limiet brengen. Dan heb je het waarschijnlijk al bijna over enduro trails. En op deze manier is deze fiets juist een allrounder en zou Cube juist een pluim moeten krijgen niet door te slaan!

En vergelijk de geometrie met een down country bike en je ziet dat de Cube echt nog wel wat meer gericht is op het betere toerwerk!


Ergens komt een punt dat de geometrie niet meer hoeft te veranderen. (Maar over 2 jaar zit down country waarschijnlijk op deze geometrie en dan hoeft Cube alleen de naam nog maar aan te passen. Lekker goedkoop, kan de fiets nog 100 euro minder kosten!)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
CS645
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: zo 16 oktober 2011, 19:57
Mijn mountainbike: Giant Trance Advanced

Mijn vrouw heeft de Stereo 120 (wel met de vork aangepast naar 140mm ipv de standaard 130). Je wil niet geloven waar die allemaal afrijdt en met welke snelheid. Dit jaar ook de Alpen mee ingenomen. Pas in in het bikepark begon ik te horen dat ze voelde dat dit toch buiten het ideale inzetbereik van de fiets begon te raken. Op een gemiddelde Alpen(trail) doet ze niet veel onder voor echte enduro bikes (wel jaren hardtail gereden dus ontziet de achterkant misschien wat meer dan gemiddeld). Daarbij kun je deze fiets ook gebruiken voor ultra lange dagen in het zadel. Super veelzijdig dus.

Als ik Cube was zou ik de TM modellen standaard 10mm meer vork geven. De Geometrie van de 120 is modern zat.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Mijn vrouw gaat nog over de kop door een stoeprand, misschien is zo'n stereo wat voor haar voor als stadfiets.
Aub niet mijn vrouw hierover inlichten ik heb bijna vakantie :bier:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8039
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Herkenbaar. Mijn echtgenote heeft dat opgelost door gewoon niet te fietsen🙈

Al iets over levertijden bekend?
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Cube-Elite schreef: wo 12 augustus 2020, 11:46 Mijn vrouw gaat nog over de kop door een stoeprand, misschien is zo'n stereo wat voor haar voor als stadfiets.
Aub niet mijn vrouw hierover inlichten ik heb bijna vakantie :bier:
HAHAHAHAHAHAHA. Die van mij ook. :lol: :lol: :lol:
Omdraaien kan altijd nog!
hurms
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 11 maart 2020, 19:30

CS645 schreef: ma 10 augustus 2020, 17:00 Mijn vrouw heeft de Stereo 120 (wel met de vork aangepast naar 140mm ipv de standaard 130). Je wil niet geloven waar die allemaal afrijdt en met welke snelheid. Dit jaar ook de Alpen mee ingenomen. Pas in in het bikepark begon ik te horen dat ze voelde dat dit toch buiten het ideale inzetbereik van de fiets begon te raken. Op een gemiddelde Alpen(trail) doet ze niet veel onder voor echte enduro bikes (wel jaren hardtail gereden dus ontziet de achterkant misschien wat meer dan gemiddeld). Daarbij kun je deze fiets ook gebruiken voor ultra lange dagen in het zadel. Super veelzijdig dus.

Als ik Cube was zou ik de TM modellen standaard 10mm meer vork geven. De Geometrie van de 120 is modern zat.
ik heb afgelopen voorjaar een stereo gekocht de 120 HPC grey (2018 model met fikse korting)
maar echt wat een fijne fiets afstellen van je suspension is ff werk maar als eenmaal goed is echt een fijne allround fiets.
wat vooral de doorslag gaf is dat ie helemaal XT afgemonteerd is . en goeie fox demper/voorvork.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8039
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Titel kan naar Cube 2023.

Bij de Stereo is 650/ 27.5 uitgestorven, enkel nog 29er wagon wheels.

Afbeelding
ONE77 Frame weeg 2,3 kilo en dat voor net geen 5200 euro.

Groene is het nieuwe bbq black?
Afbeelding
ONE55


Afbeelding
Nieuw is de ONE44 met 140mm veerweg de opvolger van de laatste 27.5 Stereo. Dit model is light weight trail mtb. Daar waar bij e-mtb de Trent light weight is zie je dat niet bij de e-mtb's van Cube. wel dus bij de analoge versie. Benieuwd hoe lang de analoge Stereo's nog bestaansrecht hebben.

Afbeelding
Uiteraard nu ook met handschoenenvakje.

Afbeelding
Helaas zijn we nog niet verlost van tan kleurige bandwangen evenals Kashima 'goud'.

Afbeelding
En als dat dan gecombineerd wordt dan blijft er van iets fraais weinig meer over.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Jurriaan schreef: do 9 februari 2023, 19:18
Helaas zijn we nog niet verlost van tan kleurige bandwangen evenals Kashima 'goud'.

Afbeelding
En als dat dan gecombineerd wordt dan blijft er van iets fraais weinig meer over.
Hee, een Bollywood bike!
TomVerberne
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 31 januari 2022, 13:47

Best leuke fietsjes voor een mooie prijs zo op het eerste oog.
Vindt alleen de kleuren niet zo.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8039
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Andere kleuren staan op de site van Cube. Of heb je die ook ik gezien en heb je liever Trek geel :bier:
TomVerberne
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 31 januari 2022, 13:47

Bij het C68 carbon zitten nog wel leuke kleuren maar het C62 carbon vindt ik maar saaie kleuren.
Plaats reactie