Scott 2021

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Voor de olympische spelen komt er een nieuwe spark, maar dat was een bericht van juni 2020.
Dus of ze houden hem achter de hand? Of ze redden het wel voor deze OS.
NoChain
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 26 januari 2016, 18:12

De nieuwe Scott Spark wordt in Juni gereleased, sommige shops zullen dan een showroommodel krijgen. Effectieve leveringen naar het grote publiek zullen eerder voor de winter zijn. Zoals ondertussen al een publiek geheim is krijgt de Spark een "hidden shock" zoals de Bold fietsen.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

De speculaties: https://www.brujulabike.com/scott-spark ... he-corner/

Ik vraag me trouwens af hoe blij je met zo'n verborgen shock moet zijn voor als je er een keer bij wil... Lekker even je remote kabeltje monteren...
carbon bike, titanium collarbone...
NoChain
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 26 januari 2016, 18:12

Nespresso schreef: zo 11 april 2021, 23:03Ik vraag me trouwens af hoe blij je met zo'n verborgen shock moet zijn voor als je er een keer bij wil... Lekker even je remote kabeltje monteren...
Dat ziet er bij zo'n Bold toch prima bereikbaar uit? De demper demonteren voor een onderhoud kan weleens een zwaardere klus worden.
In het licht van al die aero racefietsen met vreselijke bochten door stuur, stuurpen en frame lijkt me dit nog prima te doen :P
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Dat "kapje"zal toch gewoon met een bout of magneet zitten net als bij de addict voor het schijfremkapje.
Ik vind de hidden shock niet mooi in dit tijdperk. Het is net of je met een E bike onderweg bent
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

Als de productie versie op het prototype lijkt wordt het voor mij helaas geen nieuwe Spark. Misschien technisch een mooi platform, maar het oog wil ook wat. :-{
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Cube-Elite schreef: ma 12 april 2021, 14:17 Ik vind de hidden shock niet mooi in dit tijdperk. Het is net of je met een E bike onderweg bent
Dat idee had ik ook toen ik het plaatje zag. En ik heb ook de leeftijd voor een E-bike, dus als ik op zo'n model ga fietsen neemt dat elke twijfel weg :o

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Misschien bouwt Scott de demper wel weer horizontaal zoals eerst..

Vind die weggewerkte demper erg onhandig voor onderhoud, dat zullen de mechanicians toch ook niet fijn vinden?
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Ook al is het misschien niet iedereen z’n smaak. Naast de hiden shock ook alle kabels weggewerkt zou wel weer de concurrentie wakker maken om te innoveren.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ik vind het wel mooi hoor. Maar het idee dat andere kunnen denken dat het een E bike is trek ik even niet.
Dat ligt natuurlijk vooral aan mijn eigen ego, dat snap ik ook wel maarja. Ik ben ook weer niet zo oud dat ik daar al vanaf ben :D
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Op zich vind ik het wel wat hebben dat die demper is weggewerkt. Alleen heb ik het idee dat die omgekeerde beker waar die demper inzit, zo'n verzamelbak voor vuil wordt.

Volgens mij had Magura al remmen waarbij de leiding door het stuur loopt... als je dan toch alles weggewerkt wilt hebben.
mccoyman
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 14:03
Mijn mountainbike: Scott Patron 900

Morgen gaan we het weten, volop teaser met de aankondiging om 16:00.

Afbeelding

en spy pic
https://www.instagram.com/p/COjGUcThLZZ/
Scott Patron 900 Custom
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Wat een supergave bike is dat geworden zeg! Enne.... wat duur.... :((
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Voor het frame zou ik best wel willen gaan, maar als in naar de afmontage van bijv. de 940 kijk dan laat ik ‘m liggen.

Zal vast te maken hebben met de beschikbaarheid en prijzen van onderdelen, maar waarom een X1 crank icm SX shifter SX cassette en een NX derailleur?
Plaats reactie