Radon 2021

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Gewoon een fiets om jealous op te worden. Veel plezier.

Zoals hierboven al staat is het goed om wel even alle onderdelen na te lopen. Bij mij had ook de achterrem nog wat aandacht nodig.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Hydrograaf (Bas)
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: do 28 februari 2019, 10:37
Mijn mountainbike: Radon Jealous 29

Ik heb net mijn eerste tocht gemaakt. Ik moet harder knijpen in de remmen dan ik gewend ben. Ook loopt de ketting eraf als ik per ongeluk doorschakel in de lichtste stand. Dus idd nog ff alles nalopen.

Ook werd mijn fiets (8.0) zonder snelsluitende zadelpen en vooras geleverd maar dat is allemaal snel op te lossen.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Hydrograaf (Bas) schreef: di 16 februari 2021, 15:21

Ook werd mijn fiets (8.0) zonder snelsluitende vooras geleverd maar dat is allemaal snel op te lossen.
Prima toch? Oogt wat strakker en een inbussleutel zit toch wel in je gereedschap setje voor onderweg.
"This species has amused itself to death"
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Hydrograaf (Bas) schreef: di 16 februari 2021, 15:21 Ik heb net mijn eerste tocht gemaakt. Ik moet harder knijpen in de remmen dan ik gewend ben.
Is de boel goed ingeremd? Scheelt best wel wat... met nieuwe blokken krijg ik mijn achterwiel ook niet geblokkeerd, na inremmen lukt dat met 1 vinger.

==============================

De fiets is geleverd, prima.
Dan een eigen topic in SYS starten

En kunnen jullie technische problemen verder bespreken in Technische Vragen ?

==============================

Hier gaan we verder met NIEUWS

.
.
.
Laatst gewijzigd door ThaSingleTrackMastah op wo 17 februari 2021, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Bamboocha
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 12 april 2021, 15:02
Mijn mountainbike: Ghost Lector fs

Sinds dit voorjaar een Radon Jealous AL10SL in bezit. Bevalt prima. Was eigenlijk uitgekomen op een Cube Race, maar met een levertijd van 8 maanden heb ik voor wat anders gekozen.

Hij bevalt goed en ik ben inderdaad iemand die bewust voor alu kiest. Vorige 2 fietsen waren carbon. Naast dat dit als hardtail echt stuiterbakken zijn, heb ik beide frames beschadigt aan de liggende vork door boomstammen of stenen. Met alu nooit last van gehad.

En bij Radon was er nauwelijks verschil in gewicht, dus mijn keuze was snel gemaakt.

Ook een voordeel, de maat. 17" is eigenlijk te klein en 19" te groot voor mij. Radon levert 18", die precies goed is.

Nu ongeveer 750 km op de teller staan.
Probleempje gehad met loslopende GX crank, maar dat is met een beetje locktite uiteindelijk opgelost.
Trek fuel 90
Trek y11
Giant MCM
Merida carbon race
Merida Big nine

Radon Jealous al10 SL
Cube Nuroad ex
Ghost Lector fs sf
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ook voor jou geldt
==============================

De fiets is geleverd, prima.
Dan een eigen topic in SYS starten

En kunnen jullie technische problemen verder bespreken in Technische Vragen ?

==============================

Hier gaan we verder met NIEUWS
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
sergedaniels
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: do 25 maart 2021, 22:10

Top fietsen voor die prijs
Master pancake
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Weet niet hoe het zit met de leverbaarheid maar ik heb zelf een Radon Skeen uit 2016 - heel andere fiets dan deze - maar ik zou hem zo weer kopen als ik op zoek was. Lijkt mij een prima fiets voor Nl en niet te ruige ritten over de grens.

https://www.velozine.nl/reviews/test-ra ... ail-fully/
"This species has amused itself to death"
TomVerberne
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 31 januari 2022, 13:47

Radon heeft gister aangekondigd dat ze nieuwe aluminium modellen uitgebracht hebben.
De radon skeen trail AL en slide trail AL

https://www.velozine.nl/nieuws/2022-rad ... railbikes/
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

TomVerberne schreef: vr 23 september 2022, 08:59 Radon heeft gister aangekondigd dat ze nieuwe aluminium modellen uitgebracht hebben.
De radon skeen trail AL en slide trail AL

https://www.velozine.nl/nieuws/2022-rad ... railbikes/
Wat echt groot nieuws is dat de 'duurdere' (€2699,-) varianten op voorraad en direct leverbaar zijn... https://www.bike-discount.de/de/radon-skeen-trail-9.0-1 https://www.bike-discount.de/de/radon-slide-trail-8.0-1
Plaats reactie