Radon 2021

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

massen schreef: wo 16 september 2020, 14:04 Even verder kijken dan je neus lang is.
De garantie op het geheel is 2 jaar, op het frame zit 6 jaar (carbon is 3).
Bij canyon is het ook 2 jaar op alles en 6 jaar op het frame. Carbon frames hebben zo te zien dan ook wel 6 jaar.
Ik heb toevallig gisteren een scheur ontdekt in de bovenbuis van mijn Radon Black Sin. En valt natuurlijk weer net buiten de garantieperiode van 3 jaar (fiets is van december 2016). Heb desalniettemin een bericht gestuurd naar Radon. Even afwachten hoe dit afloopt. Verder altijd wel erg tevreden geweest over de fiets en afmontage.

Afbeelding
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Dat is net pech hebben, wellicht zijn ze coulant.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Knap :-{ dat zoiets gebeurd.
Carbon in tegenstelling tot aluminium kun je wel repareren.
https://carbonreparatie.nl/
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

suravida schreef: di 15 september 2020, 14:13 Bij veel vallen zou ik juist voor carbon kiezen, dat laat zich tenminste nog repareren. (Of staal natuurlijk, dan ben je nog beter voorzien als je veel valt :winkie: )
Bij aluminium zie je zelf als het kapot is, bij carbon moet je dan na elke val er een scan van laten maken. Als je veel valt, ben je dan vaak onzeker over of je frame het heeft overleefd. Bij aluminium weet je waar je aan toe bent. Het bedriegt je niet; wat carbon wel doet.

Overigens, aluminium kan je in theorie ook met epoxy en carbon oplappen, epoxy hecht aan aluminium; het wordt er niet mooier op..
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Willem Altes schreef: vr 18 september 2020, 23:18 Overigens, aluminium kan je in theorie ook met epoxy en carbon oplappen, epoxy hecht aan aluminium; het wordt er niet mooier op..
Iets met een lasapparaat.. :bier:
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

way2go schreef: vr 18 september 2020, 12:11
massen schreef: wo 16 september 2020, 14:04 Even verder kijken dan je neus lang is.
De garantie op het geheel is 2 jaar, op het frame zit 6 jaar (carbon is 3).
Bij canyon is het ook 2 jaar op alles en 6 jaar op het frame. Carbon frames hebben zo te zien dan ook wel 6 jaar.
Ik heb toevallig gisteren een scheur ontdekt in de bovenbuis van mijn Radon Black Sin. En valt natuurlijk weer net buiten de garantieperiode van 3 jaar (fiets is van december 2016). Heb desalniettemin een bericht gestuurd naar Radon. Even afwachten hoe dit afloopt. Verder altijd wel erg tevreden geweest over de fiets en afmontage.

Afbeelding
Ben heel benieuwd! Dit is toch het grootste struikelblok. Maakt merken als Trek zo aantrekkelijk
Who needs roads when there's dirt
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Dit grootste struikelblok voor carbon bedoel je? Voor zover ik het nu begrijp is dit voor 200 euro gerepareerd, aluminium kan na een scheur in de prullenbak...
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

I_do schreef: ma 21 september 2020, 11:59 Dit grootste struikelblok voor carbon bedoel je? Voor zover ik het nu begrijp is dit voor 200 euro gerepareerd, aluminium kan na een scheur in de prullenbak...
Struikelblok voor online shops. De service, Trek is als voorbeeld heel goed in het leveren van garantie en service, Canyon is ook niet te moeilijk en daarom durven mensen dat ook aan. Radon, geen idee
Who needs roads when there's dirt
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

twowheeler schreef: di 22 september 2020, 09:52
I_do schreef: ma 21 september 2020, 11:59 Dit grootste struikelblok voor carbon bedoel je? Voor zover ik het nu begrijp is dit voor 200 euro gerepareerd, aluminium kan na een scheur in de prullenbak...
Struikelblok voor online shops. De service, Trek is als voorbeeld heel goed in het leveren van garantie en service, Canyon is ook niet te moeilijk en daarom durven mensen dat ook aan. Radon, geen idee
Ah okay, dat argument snap ik ja :-q
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Tja Trek geeft dan inderdaad een langere garantie. Daar staan ze om bekend (en ook de hogere prijs).
Het kan ook nog de andere kant op, Cube geeft 1 jaar minder lang garantie op de frames.
Zij geven 5 jaar op alu, waar Radon 6 jaar heeft.
Cube geeft maar 2 jaar op carbon, waar radon 3 jaar geeft.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Wat ik tot nu toe hier op het forum gelezen heb is dat Radon haar garanties nakomt. Dat hoeft volgens mij geen struikelblok te zijn. Zelf heb ik het gelukkig niet bij de hand gehad.
"This species has amused itself to death"
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

twowheeler schreef: ma 21 september 2020, 09:37 Ben heel benieuwd! Dit is toch het grootste struikelblok. Maakt merken als Trek zo aantrekkelijk
Inmiddels reactie terug van Radon. Bij hun weten is dit geen bekend probleem met de Black Sin. Frame is buiten garantie, maar ze bieden een crash replacement aan voor 599 euro (indien voorradig). Ik laat het frame repareren, dus ik maak hier geen gebruik van.

--> Terug naar het originele onderwerp: Radon 2021.
buddow
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 24 april 2013, 20:57

Er worden nog steeds nieuwe modellen uit de line-up van 2021 aangekondigd. Ook de Jealous 9.0 is er nu. Wat opvalt is dat de 9.0 qua specs meer overeenkomt met de oude 8.0. Overigens ook qua prijs, dus de prijs/kwaliteit verhouding blijft goed. Blijkbaar komt er geen supertopmodel meer in de range, of ze gaan een 11.0 aankondigen?

https://www.radon-bikes.de/en/all-new-line-up-2021/

Daarnaast gaan ze duidelijk voor veiliger kleuren. Veel grijs, zwart met een accentje. Dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk maar ik vind het wat behoudend. Maar ik rijd dan ook een knalrood/oranje Jealous 8.0 2020 :)

Voor iemand die een topfiets wil, maar geen carbon is de Jealous AL 10.0 SL een aanrader. €1.999, 10,2kg en een keurige afmontage. Als ze zo doorgaan verwacht ik dat Radon ook in NL wat marktaandeel gaat opsnoepen!
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Er komt echter geen carbonnen versie meer uit onder de 8.0, een gemiste kans.
Vorig jaar hadden ze nog de 6.0 en 7.0.
Zo is een instap carbon nu redelijk aan de prijs.
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

buddow schreef: do 29 oktober 2020, 12:35 Er worden nog steeds nieuwe modellen uit de line-up van 2021 aangekondigd. Ook de Jealous 9.0 is er nu. Wat opvalt is dat de 9.0 qua specs meer overeenkomt met de oude 8.0. Overigens ook qua prijs, dus de prijs/kwaliteit verhouding blijft goed. Blijkbaar komt er geen supertopmodel meer in de range, of ze gaan een 11.0 aankondigen?

https://www.radon-bikes.de/en/all-new-line-up-2021/

Daarnaast gaan ze duidelijk voor veiliger kleuren. Veel grijs, zwart met een accentje. Dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk maar ik vind het wat behoudend. Maar ik rijd dan ook een knalrood/oranje Jealous 8.0 2020 :)

Voor iemand die een topfiets wil, maar geen carbon is de Jealous AL 10.0 SL een aanrader. €1.999, 10,2kg en een keurige afmontage. Als ze zo doorgaan verwacht ik dat Radon ook in NL wat marktaandeel gaat opsnoepen!
Voor die 3 K toch een puike bike
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
Plaats reactie