Radon 2021

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
buddow
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 24 april 2013, 20:57

Michel__ schreef: do 29 oktober 2020, 21:09 Er komt echter geen carbonnen versie meer uit onder de 8.0, een gemiste kans.
Vorig jaar hadden ze nog de 6.0 en 7.0.
Zo is een instap carbon nu redelijk aan de prijs.
Daar heb je een goed punt. Maar niet iedereen 'durft' carbon aan (ook al is dat niet terecht) , zeker in het lagere / midden segment
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

buddow schreef: vr 30 oktober 2020, 11:41 Maar niet iedereen 'durft' carbon aan (ook al is dat niet terecht) , zeker in het lagere / midden segment
Dat 'budget' carbon van Radon is zo gek nog niet :) Gaat al 10.000km mee in geval van mijn Jealous.
Gebruikersavatar
Jakkel
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: di 3 juli 2007, 19:51

Altijd met Cannondale gereden. Ik heb nu ongeveer zo'n 5.500 km met m'n Radon (Jealous 10.0), deze fiets hoeft echt niet onder te doen voor de grote merken. Ik kan er echt niets op aanmerken.

Afbeelding
buddow
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 24 april 2013, 20:57

Goed om te horen! Mijn Jealous 8.0 bevalt ook erg goed. Enige minpuntje was de achterrem, die was niet zo best ontlucht. Ik vind het een erg fijn frame, doet inderdaad premium aan. Heel veel positieve reacties ook!
JR85
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 2 november 2020, 14:18

Ik weet niet of ik in dit topic goed zit, maar ik heb een aantal vragen m.b.t. Radon Mountainbikes.

Ruim 10 jaar doe ik regelmatig aan wielrennen. Deze hobby wil ik nu graag uitbreiden met mountainbiken. In dit forum lees ik veel positieve verhalen over de goede prijs/kwaliteit verhouding van Radon. Daarom ben ik in het merk geïnteresseerd. In het speciaal de Jealous AL.

Nu heb ik net een servicepartner gebeld maar die kon mij eigenlijk niets vertellen. Hij vertelde nog nooit een Radon bike geleverd te hebben..

Aangezien het mijn eerste mbt zal worden zou ik wel wat advies qua maat en afstelling willen. Ik ben overigens 1,85m bij 80kg met een iets langer bovenlichaam en dus iets kortere benen dan gemiddeld.

Ik vroeg mij af of er een mogelijkheid is om de fietsen ergens te zien? Liefst in de buurt van de Achterhoek.

Hoe is door jullie de mtb aangeschaft?
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

JR85 schreef: ma 2 november 2020, 14:35 Ik vroeg mij af of er een mogelijkheid is om de fietsen ergens te zien? Liefst in de buurt van de Achterhoek.
BD Megastore, Bonn
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

JR85 schreef: ma 2 november 2020, 14:35 Ik vroeg mij af of er een mogelijkheid is om de fietsen ergens te zien?

Hoe is door jullie de mtb aangeschaft?
Bike-discount.de is 'het' verkoop adres voor deze bikes. Je kunt in hun store fietsen passen.
Ik heb de gok genomen en 'gewoon' een Large besteld. 1.86mtr lang, geen idee van de verhoudingen bovenlijf/benen, maar het zit als gegoten.

Fietsenmakers kunnen er allemaal wel mee overweg. Het is gewoon een MTB met veel-gebruikte onderdelen. De enige merk specifieke Radon onderdelen zijn het frame en de derailleurhanger. Daar is altijd wel een weg omheen te bedenken zou je zeggen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Radon is het eigen merk van BD.
Dus de BD shop in Bonn is de beste plek om te passen en te kopen.
Een aantal fietsenmakers in NL kunnen Radon leveren, maar eigenlijk leveren ze dus een fiets vd concurrent ;)
Waarschijnlijk verkopen ze liever een Cube of een Giant ofzo.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

bob. schreef: ma 2 november 2020, 16:57 De enige merk specifieke Radon onderdelen zijn het frame en de derailleurhanger.
Cube gebruiken hetzelfde derailleurhanger, wat erg handig is.
Gebruikersavatar
Jakkel
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: di 3 juli 2007, 19:51

Je kan een Radon gewoon thuis laten leveren. Komt in een doos en is vrij eenvoudig rijklaar te maken. Met 1.85 en korte benen zit je tussen een M en een L.

Afbeelding
kevin405
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 7 februari 2021, 13:18

Gisteren mijn jealous al 10.0 sl 2021 getest. Zeer tevreden van :)

Afbeelding
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Zien er goed uit de Jealous modellen, zowel in carbon als aluminium. :-q

Reviews van de 140mm trailbike Slide op diverse sites zijn goed, ook in de basis versie. En de Slide pakte ook een Editor's choice award mee op MBR. Huismerk of niet, Radon zijn gewoon goed bezig.

Enjoy!!
Laatst gewijzigd door Heckler40 op di 9 februari 2021, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Mooi fietsje idd. De aluminium versie oogt iets minder oversized dan de carbon.
Van de Slide lees je hier en daar dat de achterkant iets stijver mag maar dat zal ook veel te maken hebben met hoe stevig je rijstijl is.
En de Skeen is natuurlijk de trail-fully die ook nog leuk mee kan op onze routes.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik vind de Slide Trail 9.0 wel een lekker ding! Banden vind ik wat minder en hoe het met die Magura remmen zit weet ik niet.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Hydrograaf (Bas)
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: do 28 februari 2019, 10:37
Mijn mountainbike: Radon Jealous 29

Ik verwacht mijn Radon Jealous 8.0 binnenkort. Hij staat nu op "terminal Eindhoven". Groot voordeel was dat de fiets snel beschikbaar was. Ik heb hem 2 weken geleden besteld.
Plaats reactie