MTB video "On Dutch Ground"

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Die kwam al ergens voorbij hier. Ook op Pinkbike trouwens.
Erg Trail-en-meer-georienteerd filmpje, gaaf, maar niet erg representatief voor XC-end plat Nl.
En de mooist opnames van trails betreft Aachenerwaldtrails :wink: ...
Maar wel leuk.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8039
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Enkele Oosterburen zijn wel enthousiast over ons trailparadijs :lol:
Knakworstkweker

Jurriaan schreef: ma 28 september 2020, 20:19 Enkele Oosterburen zijn wel enthousiast over ons trailparadijs :lol:

Und dann spreche ich noch nicht einmal ueber die Routen in Sued Limburg. Davon koennen viele Gebiete in Deutschland nur traeumen.

:o
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Jurriaan schreef: ma 28 september 2020, 20:19 Enkele Oosterburen zijn wel enthousiast over ons trailparadijs :lol:
Ja ik heb het gelezen, ze zijn best positief over ons kikkerlandje.
Zag ik ook een stukje downhill track in Spaarnwoude in de video :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

aurelius schreef: ma 28 september 2020, 18:49 ...
En de mooist opnames van trails betreft Aachenerwaldtrails :wink: ...
Maar wel leuk.
Aftiteling:
Special thanks to:
Gelandefahrrad Aachen
for letting us use their private trails.

On Dutch Ground :lol:
(of is dit het begin van WO III ? )
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3878
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Jurriaan schreef: ma 28 september 2020, 20:19 Enkele Oosterburen zijn wel enthousiast over ons trailparadijs :lol:
En wij maar zeiken op onze routes dat het allemaal geen reet voorstelt. :winkie: Ik zeg Patrick moet uitbreiden naar Duitsland. Onze manier van bouwen en hun bergen, gouden combi. :bier:
◼︎ Go round the outside.
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

"In Summe ist Holland uns um Lichtjahre voraus was das Thema MTB Strecken angeht & das ohne auch nur einen richtigen Berg zu haben" :lol:

Nog even en talloze Duitse boswielrenners overspoelen de nederlandse trails, kijk nu al uit naar de reactie van Giant-E :D
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Altijd leuk, een veer in je reet, ook als je m er zelf insteekt.
Maar waarom moesten ze dan filmen in het Aachenerwald?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Tijgerhaai schreef: ma 28 september 2020, 23:55
Jurriaan schreef: ma 28 september 2020, 20:19 Enkele Oosterburen zijn wel enthousiast over ons trailparadijs :lol:
En wij maar zeiken op onze routes dat het allemaal geen reet voorstelt. :winkie: Ik zeg Patrick moet uitbreiden naar Duitsland. Onze manier van bouwen en hun bergen, gouden combi. :bier:
Probleem in heel veel streken is dat ze echt geen paadjes hebben, alleen 'Wald-Autobahnen', zoals ze het ook zelf noemen. Het is niet zo als bij en gemiddeld Nederlands, Belgisch bos dat je je fiets uit de auto laadt en je na enig zoeken wel wat leuke paadjes kunt vinden. Die zijn er gewoon echt niet. En zelfs als local moet je je best doen om iets te vinden en dan staat rijden op dat soort paadjes meteen gelijk aan ruzie met de andere gebruikers van die paden. In dat opzicht hebben we het hier echt goed. Dan kun je lopen zeiken dat er geen drop in een pad ligt, het baantje zoals we dat op heel veel plekken hebben liggen is vele malen spannender dan wat de gemiddelde Duitser moet rijden. En dan hebben zij nog iets van natuurlijk gebied... .

Maar goed, heel langzaam beginnen ze (naar aanleiding van wat er hier gebeurt!) ook wat trails aan te leggen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Lars TB schreef: di 29 september 2020, 11:11 Probleem in heel veel streken is dat ze echt geen paadjes hebben, alleen 'Wald-Autobahnen', zoals ze het ook zelf noemen. Het is niet zo als bij en gemiddeld Nederlands, Belgisch bos dat je je fiets uit de auto laadt en je na enig zoeken wel wat leuke paadjes kunt vinden. Die zijn er gewoon echt niet.....................................................................
Dit was ook mijn ervaring in Scandinavië. "Ooooooh, maar gast, je hebt nu bergen, rotsen, overal technische trails!" Nope. Geen volk = geen paden. De drukte in Nederland is soms een bron van ellende, maar ook de reden dat er overal in het bos paadjes liggen. Gelukkig mag je op veel ervan gewoon (nog) fietsen.
Stamppot with weaksauce!
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

ThaSingleTrackMastah schreef: di 29 september 2020, 11:03 Altijd leuk, een veer in je reet, ook als je m er zelf insteekt.
Maar waarom moesten ze dan filmen in het Aachenerwald?
Vreemd inderdaad met zo'n titel. Er zijn best leuke spectaculaire filmpjes te maken op de Posbank, UHR of Nijmegen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, ze hadden best wat meer leuke Nederlandse shots kunnen maken.
Ik ben al een tijd niet meer in Aachen geweest, maar ik herkende het meteen.
Haalt voor mij dit filmpje genadelios onderuit, zwaktebod.

Het is dat de Waalse boswachters zo streng zijn geworden, anders hadden ze ook Malmedy er in gemonteerd :-{
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Biker67 schreef: di 29 september 2020, 09:28 Nog even en talloze Duitse boswielrenners overspoelen de nederlandse trails, kijk nu al uit naar de reactie van Giant-E :D
Ik heb die Hans van Breukelen quote al aardig onder de knie:

"Ich hoffe das du focking stirbst!!"
Plaats reactie