MTB video "On Dutch Ground"

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Biker67 schreef: di 29 september 2020, 09:28 Nog even en talloze Duitse boswielrenners overspoelen de nederlandse trails, kijk nu al uit naar de reactie van Giant-E :D
Giant-E schreef: di 29 september 2020, 11:29

Ik heb die Hans van Breukelen quote al aardig onder de knie:

"Ich hoffe das du focking stirbst!!"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

ThaSingleTrackMastah schreef: di 29 september 2020, 11:28 Ja, ze hadden best wat meer leuke Nederlandse shots kunnen maken.
Ik ben al een tijd niet meer in Aachen geweest, maar ik herkende het meteen.
Haalt voor mij dit filmpje genadelios onderuit, zwaktebod.

Het is dat de Waalse boswachters zo streng zijn geworden, anders hadden ze ook Malmedy er in gemonteerd :-{
Mee eens. Als je specifiek een filmpje wil maken over mtb'en in Nederland snap ik die keuze ook niet. Volgens mij ligt er genoeg binnen de landsgrenzen om iets van te maken. Zelf zou ik sowieso nog wat andere keuzes maken als je een goed beeld wil geven. Maar goed, het is mijn productie niet.

Verder op zich wel mooi gemaakt.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jurriaan schreef: ma 28 september 2020, 20:19 Enkele Oosterburen zijn wel enthousiast over ons trailparadijs :lol:
Aber die Müllberge in Bergschenhoek, VAM-Berg (Peize), Scharwoude, Zoetermeer, usw kann man gut fahren für einen Nachmittag. :winkie:
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Lars TB schreef: di 29 september 2020, 11:11Maar goed, heel langzaam beginnen ze (naar aanleiding van wat er hier gebeurt!) ook wat trails aan te leggen.
Hebben ze niet al enige tijd trails volgens het DIMB Flowtrail concept...? Persoonlijk vind ik die leuker te rijden dan de Hollandse 1000 -en-1 bochten concept...
ThaSingleTrackMastah schreef: di 29 september 2020, 11:28Ja, ze hadden best wat meer leuke Nederlandse shots kunnen maken.
Dan zal de conclusie van de makers toch moeten zijn geweest dat je een bepaald soort trails dat ze voor het filmpje zochten in NL niet echt te vinden is of dermate verspreid 10m te vinden is dat het de moeite niet loonde om die allemaal af te gaan.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

eRicW schreef: di 29 september 2020, 11:18
Lars TB schreef: di 29 september 2020, 11:11 Probleem in heel veel streken is dat ze echt geen paadjes hebben, alleen 'Wald-Autobahnen', zoals ze het ook zelf noemen. Het is niet zo als bij en gemiddeld Nederlands, Belgisch bos dat je je fiets uit de auto laadt en je na enig zoeken wel wat leuke paadjes kunt vinden. Die zijn er gewoon echt niet.....................................................................
Dit was ook mijn ervaring in Scandinavië. "Ooooooh, maar gast, je hebt nu bergen, rotsen, overal technische trails!" Nope. Geen volk = geen paden. De drukte in Nederland is soms een bron van ellende, maar ook de reden dat er overal in het bos paadjes liggen. Gelukkig mag je op veel ervan gewoon (nog) fietsen.
Het is gewoon een paradox. Ik kom zo nu en dan bij familie in de Bourgogne en daar hebben ze hoogteverschil en natuur genoeg maar nergens een uitdagende trail. Als je er mountainbikers ziet rijden die op xc-fietsen met heel smalle bandjes omdat ze vooral op landwegen of relatief saaie wandelpaden rijden. Of ze gaan met auto uren heen en weer naar de Morvan want daar zijn wel trails. Terwijl ik als Hollander dan denk “waarom zo ver rijden als dat in je achtertuin ook kan?” Maar dat redden ze dus qua aanleg en onderhoud niet omdat er te weinig bikers per vierkante km zijn.
RuudM
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: do 11 mei 2017, 10:27
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CS

Mooie video en leuk dat lokale parcours Spaarnwoude dr in zit op 2:38 :-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Tijgerhaai schreef: ma 28 september 2020, 23:55
Jurriaan schreef: ma 28 september 2020, 20:19 Enkele Oosterburen zijn wel enthousiast over ons trailparadijs :lol:
En wij maar zeiken op onze routes dat het allemaal geen reet voorstelt. :winkie: Ik zeg Patrick moet uitbreiden naar Duitsland. Onze manier van bouwen en hun bergen, gouden combi. :bier:
Ik klaag niet (meer), ik geniet van alles wat we hier hebben.
En zoals Lars ook al schrijft, het blijkt aanstekelijk te zijn wat wij hebben.

Ik heb de Oosterburen al eens gewezen op het bestaan van Patrick :wink:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik noem het meer hardop denken. :tong
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie