“We” staan er weer mooi op - route Bergen op Zoom

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

fleche schreef: zo 1 november 2020, 17:27 “Het mountainbi­ke-walhalla trekt publiek uit heel het land. Maar het levert Bergen op Zoom geen cent op”
Ria van Burg, Ruiter
Dat zegt dus Ria van Burg uit Rotterdam, dat is toch een uurtje rijden (minimaal met een paardentrailer). Dus eigenlijk moet het zijn:
“Het ruiterwalhalla trekt publiek uit heel het land. Maar het levert Bergen op Zoom geen cent op en die paarden vertrappen ook nog eens de wandelpaden”
Dan moet de daaruit voortkomende milieubelasting ook genoemd worden, tenzij ze op het paard er naar toe gekomen is natuurlijk :tong
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1002
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Dit vraagt om een paardenmiddel: een massive Let's ride!

We delen ons in in groepjes van vijf. Eén persoon per groep noemt zich instructeur. Die bewaakt de minimale anderhalve meter afstand binnen de groep. We gaan timen zodat er elke 20 seconden een nieuw groepje vertrekt. Er wordt een hand-out verstrekt met regels.

Iedereen:
1) groet de ruiter;
2) complimenteert de ruiter met haar fraaie knol;
3) merkt daarna op dat het zo fijn is dat de natuur door iédereen tegelijkertijd kan worden beleefd;
4) roept vervolgens dat hij/zij trek heeft in een lokaal patatje of een Bergse bol.
Ja, doei !
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

:D Briljant plan voor een stukje 'imagebuilding'. :-q
Heb alleen de ervaring dat niet alle ruiters de omschrijving 'knol' als heel complimenteus ervaren, geldt zowel voor het het beest als voor zichzelf...
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

En na afloop een bord (paarden!) hachee.
Of een frietje (paarden!) stoofvlees.
:bier:

Of op zn minst een fricandel.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Mountainbike walhalla Bergse Heide? Waarom zit ik dan een tripje naar Oostenrijk te plannen?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Omdatt het te druk is op de Bergse Heide.
Tijdens je vakantie wil je Rust.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
fleche
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 10 februari 2005, 11:13
Mijn mountainbike: Kona Rove St 2016, Kona Big Honzo 2017

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 1 november 2020, 17:59 Kan je het ook even in de comments vh artikel zetten ?
Heb geen toegang tot bndestem
ThaSingleTrackMastah schreef: zo 1 november 2020, 17:59
Linkedin schreef:Ria van der Burg
Algemeen bestuur Hoogheemraadschap Delfland
Rotterdam en omgeving,
Mevrouw heeft waarschijnlijk 1 van haar journalistenvriendjes opgedraaid om haar campagne tegen andere bosgebruikers kracht bij te zetten.

Het AD, moeder van BN de Stem heeft al vaker artikelen geplaatst waarin de MTBers in kwaad daglicht worden gesteld, dus wat dat betreft heeft ze een goede spreekbuis gevonden.
Nee, die Ria lijkt me echt een andere. Laten we het niet te persoonlijk maken en ons richten op hoe we wel allemaal tegelijk kunnen genieten van het beetje groen dat we hebben en ook oog blijven houden voor de natuur.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Nou ja, begin nu toch wel behoorlijk geïnteresseerd te raken in die routes. Moet er toch eens heen...
Lekker fietsen!
Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 1 november 2020, 20:00 Omdatt het te druk is op de Bergse Heide.
Tijdens je vakantie wil je Rust.
Momenteel is het aantal Strava gebruikers dat zijn rit openbaar upload op zaterdag en zondag, identiek aan de paarse route in Nijmegen. Dit geld voor BoZ zwart en rood/ paars in het grenspark. De Kragge zit op 1/3 van het aantal. En waarom de vergelijking met Nijmegen? Omdat hier al behoorlijk wat opmerkingen over de drukte gemaakt zijn en ik heb dit helaas ook zelf ervaren als een route waar de lol echt vanaf gaat door de drukte ( als je een beetje door wilt karren iig)

Gelukkig is het "relatief" koud. Anders zouden er ook nog een paar honderd badgasten liggen op die paar vierkante meter heide. Dus ik snap die ruiters wel. Het is gewoon niet meer te doen, zo druk. Auto's staan echt overal geparkeerd. Zelfs op de parkeerplaats bij de wouwse tol (a58) heb ik zaterdag mensen zien omkleden na het fietsen die daar dus geparkeerd hebben. Wel een geniale plaats als je uit bv Zeeland kom. Dus petje af voor de vindingrijkheid van deze mannen, maar het geeft wel weer hoe de wereld in BoZ veranderd is in het laatste jaar.

Ohja..... als ik die drukte zat ben vermijd ik de heide. Ik gooi de fiets achter in de auto en rij naar een rustigere plaats of ik zet mijn racefiets op de rollen en ga lekker zwiften. Een paard krijg je nog wel achterin een voertuig , maar ik heb nog geen paard op Zwift kunnen ontdekken. Die ruiters zitten gewoon vast op de heide.
Laatst gewijzigd door Hilhoven op zo 1 november 2020, 20:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

Ook Peter schreef: zo 1 november 2020, 20:10 Nou ja, begin nu toch wel behoorlijk geïnteresseerd te raken in die routes. Moet er toch eens heen...
Zo bijzonder zijn ze niet, alleen de pr machine rond BoZ draait overuren gebasseert op onjuiste feiten. Het is een mooi gebied om te fietsen door de ruimte en diversiteit. De vaste routes zijn van middelmatige kwaliteit en echt niet te vergelijken met de routes die hoog scoren on de mtbroute top 10. Denk aan Lochem. Hellendoorn, uhr, nijmegen, westenschouwen zeddam. Hier bungelt BoZ toch echt onderaan. De zwarte route wordt onderhand ook een knikkerbaan met alle matten die nu ingegraven zijn. Daarentegen worden er wel leuke jumps gecreëerd en heeft ook een drop (drops lijken populair te zijn). De kragge is een fantastisch trainings parcours voor locals, maar ik zou teleurgesteld zijn als ik daar een uur voor in de auto had gezeten.
Knakworstkweker

Hilhoven schreef: zo 1 november 2020, 20:27
ThaSingleTrackMastah schreef: zo 1 november 2020, 20:00 Omdatt het te druk is op de Bergse Heide.
Tijdens je vakantie wil je Rust.
Momenteel is het aantal Strava gebruikers dat zijn rit openbaar upload op zaterdag en zondag, identiek aan de paarse route in Nijmegen. Dit geld voor BoZ zwart en rood/ paars in het grenspark. De Kragge zit op 1/3 van het aantal. En waarom de vergelijking met Nijmegen? Omdat hier al behoorlijk wat opmerkingen over de drukte gemaakt zijn en ik heb dit helaas ook zelf ervaren als een route waar de lol echt vanaf gaat door de drukte ( als je een beetje door wilt karren iig)

Gelukkig is het "relatief" koud. Anders zouden er ook nog een paar honderd badgasten liggen op die paar vierkante meter heide. Dus ik snap die ruiters wel. Het is gewoon niet meer te doen, zo druk. Auto's staan echt overal geparkeerd. Zelfs op de parkeerplaats bij de wouwse tol (a58) heb ik zaterdag mensen zien omkleden na het fietsen die daar dus geparkeerd hebben. Wel een geniale plaats als je uit bv Zeeland kom. Dus petje af voor de vindingrijkheid van deze mannen, maar het geeft wel weer hoe de wereld in BoZ veranderd is in het laatste jaar.

Ohja..... als ik die drukte zat ben vermijd ik de heide. Ik gooi de fiets achter in de auto en rij naar een rustigere plaats of ik zet mijn racefiets op de rollen en ga lekker zwiften. Een paard krijg je nog wel achterin een voertuig , maar ik heb nog geen paard op Zwift kunnen ontdekken. Die ruiters zitten gewoon vast op de heide.
Hebben jullie dan ook niet veel belgen?

In omgeving breda is dat wel een drama, ook bij die recreatieplad
Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

Er rijden van oudsher al veel Belgen rond in de omgeving. Dat zijn ook locals.

Ik heb het idee dat de Belgen meer op de weg zitten. Op de mtb routes zie ik voornamelijk goedkope fietsen en sportschoenen. Veel families en stelletjes. En hoor ik minder Vlaams dan Nederlands.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Hilhoven schreef: zo 1 november 2020, 20:27
ThaSingleTrackMastah schreef: zo 1 november 2020, 20:00 Omdatt het te druk is op de Bergse Heide.
Tijdens je vakantie wil je Rust.
...
Heel verhaal
...
Het was een grapje, een reactie op het grapje van Dice :tong

Zie nu dat ik een t teveel heb getiept
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Knakworstkweker

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 1 november 2020, 23:37
Hilhoven schreef: zo 1 november 2020, 20:27
...
Heel verhaal
...
.......

relatief kort antwoord
.......
:winkie:
Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 1 november 2020, 23:37
Hilhoven schreef: zo 1 november 2020, 20:27
...
Heel verhaal
...
Het was een grapje, een reactie op het grapje van Dice :tong

Zie nu dat ik een t teveel heb getiept
Maar het kloptt wel. Het is gewoon te druk op de heide
Plaats reactie