RIP Endomondo ;(

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Gooi het er uit !
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Komoot: Zelf vind ik het een goede app maar in NL heb je er niet veel aan. Ik gebruik het in het buitenland net name om routes over onverharde paden te plannen en dat werkt perfect. Maar daar mag je meestal overal off-road rijden. Komoot is natuurlijk niet enkel gemaakt voor het kleine Nederland waar stukken minder mag. Ik zou eerder de rijder de schuld geven.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8047
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Zipp ik dwaalde ook af.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Ik heb van iemand geleerd Wikiloc als excuus te geven als ik weer eens niet oplette en over de verkeerde paden reed.... Komoot is misschien ook zo’n geweldig excuus?
</OnTopic> mapmyrun registreert wat ik rij maar biedt mij geen inzicht in wat ik presteer. Leuk voor de oe’s en aa’s als ik klappers uitnodig denk ik. Zelf wil ik weten hoe ik verbeter, want nog aan het revalideren, en dan biedt het mij niet zoveel.
<OnTopic/>
Laatst gewijzigd door Ook Peter op wo 4 november 2020, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Victor1977 schreef: di 3 november 2020, 22:15 Komoot: Zelf vind ik het een goede app maar in NL heb je er niet veel aan. Ik gebruik het in het buitenland net name om routes over onverharde paden te plannen en dat werkt perfect. Maar daar mag je meestal overal off-road rijden. Komoot is natuurlijk niet enkel gemaakt voor het kleine Nederland waar stukken minder mag. Ik zou eerder de rijder de schuld geven.
Komoot is ook pas een klein jaar verkrijgbaar in het Nederlands. Voorheen was het volgens mij uitsluitend een Duitstalige app, dus vandaar dat er met name in de Duitstalige landen (Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en de Oostkantons van België) veel meer geregistreerd is. En ja, Komoot laat je niet zien wat de rijrichtingen zijn als je een tour/route inlaat - wat overigens niet alleen via de suggesties, maar ook handmatig per GPX kan. Alles wat een gebruiker als route/trail/highlight upload wordt in Komoot verwerkt, dus ook illegale trails als iemand die upload. Uiteraard krijg je als gebruiker niet te zien of je er wel/niet mag rijden en wat dan de rijrichting is. Doen overigens heel veel andere apps ook niet.

Aansluitend: ik teken vaak van te voren, of aan de hand van iets dat ik gereden heb routes in via Runnermaps.nl - die routes daar kun je exporteren als een GPX-file, die je dan in je app (waaronder Komoot) weer in kan laden.
¯\_(ツ)_/¯
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Intekenen doe ik niet meer op een tablet of telefoon, leeftijdsdingetje, maar op een groot scherm. Heb een tijd met CompeGPS land gewerkt en nu Komoot en Basecamp.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Onnem schreef: di 3 november 2020, 19:35 [welke functies ik belangrijk vind...
-segmenten; om te weten of je sneller was dan de vorige keer
-track exporteren naar GPX
-track importeren (route)
-sociaal: je track vanuit de app posten naar facebook etc
-sociaal: foto's toevoegen
-tracks importeren
Volgens mij heeft ride with GPS al deze functies.
Plaats reactie