2021 Merida Ninety-Six

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
pronkrug
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: di 25 oktober 2011, 21:14
Mijn mountainbike: Merida ninety-six rc XT
Contacteer:

Zijn er inmiddels al meer ninety-six uitgeleverd? Die van mij word steeds uitgesteld...
2 weken geleden zou hij eindelijk worden geleverd, hij zal al in de haven van Rotterdam zijn. Toch nog weer uitgesteld, met steeds weer een nieuw excuus :evil:
Mijn dealer is er echt helemaal klaar mee, ik ook wel natuurlijk, maar wat kun je doen? Annuleren, maar dan heb je sowieso niks.

Toch maar weer afwachten, ze hebben het nu over half september
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

pronkrug schreef: zo 8 augustus 2021, 09:09 Zijn er inmiddels al meer ninety-six uitgeleverd? Die van mij word steeds uitgesteld...
2 weken geleden zou hij eindelijk worden geleverd, hij zal al in de haven van Rotterdam zijn. Toch nog weer uitgesteld, met steeds weer een nieuw excuus :evil:
Mijn dealer is er echt helemaal klaar mee, ik ook wel natuurlijk, maar wat kun je doen? Annuleren, maar dan heb je sowieso niks.

Toch maar weer afwachten, ze hebben het nu over half september
Zat ‘ie op de Evergreen?
pronkrug
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: di 25 oktober 2011, 21:14
Mijn mountainbike: Merida ninety-six rc XT
Contacteer:

Denk het niet, want dan zou hij er toch moeten zijn? Al heb ik wel een verhaal gelezen dat eigenaren van goederen uit de Evergreen moeten meebetalen voor de berging van het schip om hun goederen te krijgen. Daar zou inderdaad de oorzaak kunnen zitten, het is gewoon jammer dat je geen enkel inzicht krijgt wanneer de fiets geleverd word, heel vaak beloftes gedaan die gewoon weer niet worden nagekomen.
Twix
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 22:36

pronkrug schreef: zo 8 augustus 2021, 10:13 Denk het niet, want dan zou hij er toch moeten zijn? Al heb ik wel een verhaal gelezen dat eigenaren van goederen uit de Evergreen moeten meebetalen voor de berging van het schip om hun goederen te krijgen. Daar zou inderdaad de oorzaak kunnen zitten, het is gewoon jammer dat je geen enkel inzicht krijgt wanneer de fiets geleverd word, heel vaak beloftes gedaan die gewoon weer niet worden nagekomen.
Exact hetzelfde mee gemaakt, ook paar maanden vertraging helaas, steeds met andere reden en steeds was het:ja hij is nu echt bijna klaar. En toen op een gegeven moment belde ik en toen hoorde ik, ja hij is net binnen gekomen en we gaan hem morgen opbouwen.

Ik zou hem sowieso niet annuleren voordat je fysiek een andere fiets in bezit hebt.
pronkrug
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: di 25 oktober 2011, 21:14
Mijn mountainbike: Merida ninety-six rc XT
Contacteer:

Hij is er! precies zoals Twix zegt, leverdatum steeds uitgesteld. Laatste bericht was eind september...
Eind vorige week kreeg de FM bericht dat de fiets was verzonden, en dinsdag eind van de dag was hij er :D

Ik heb de fiets zelf opgebouwd, mijn eigen carbon wielen erin. Woensdagavond eerste testritje gemaakt en gelijk een paar PR's gereden :wink:

Erg tevreden over de fiets tot nu toe, alleen de twistlock... Fox heeft bedacht dat een ontspannen kabel betekent dat de vork en demper zijn gelocked, en een gespannen kabel dus unlocked. Dit betekent dat als ik in het bos wat stuiter of per ongeluk tegen het knopje aandruk de vering locked. Echt niet fijn! Is hier een oplossing voor?? Ligt dit aan mij of hebben anderen (Twix) hier ook last van?
Twix
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 22:36

pronkrug schreef: vr 20 augustus 2021, 10:06 Hij is er! precies zoals Twix zegt, leverdatum steeds uitgesteld. Laatste bericht was eind september...
Eind vorige week kreeg de FM bericht dat de fiets was verzonden, en dinsdag eind van de dag was hij er :D

Ik heb de fiets zelf opgebouwd, mijn eigen carbon wielen erin. Woensdagavond eerste testritje gemaakt en gelijk een paar PR's gereden :wink:

Erg tevreden over de fiets tot nu toe, alleen de twistlock... Fox heeft bedacht dat een ontspannen kabel betekent dat de vork en demper zijn gelocked, en een gespannen kabel dus unlocked. Dit betekent dat als ik in het bos wat stuiter of per ongeluk tegen het knopje aandruk de vering locked. Echt niet fijn! Is hier een oplossing voor?? Ligt dit aan mij of hebben anderen (Twix) hier ook last van?
Ja, dit nadeel las ik ook bij enkele review over de fiets. Toevallig reed ik gisteren nog even en zat ik te denken hoe mensen hier last van kunnen hebben. Ik heb echt nog nooit gehad dat ik ook maar in de buurt van dat knopje met vingers of hand kom. Wel ben ik het eens dat het fijner is om hem te locken met draaien dan te unlocken met draaien, maar is misschien ook even gewenning. Uiteindelijk rij ik alleen op asfalt gelocked, dus niet zoveel last van. Wat je misschien kan doen is de lockout een beetje draaien op een punt dat je minder snel op de knop drukt.
pronkrug
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: di 25 oktober 2011, 21:14
Mijn mountainbike: Merida ninety-six rc XT
Contacteer:

Het is ook niet alleen dat knopje, hij staat zo "scherp" afgesteld dat hij ook bij hobbels of bewegingen met mijn hand al losspringt. Of eigenlijk vastspringt...

Maar goed, misschien went het wel.
Twix
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 22:36

pronkrug schreef: vr 20 augustus 2021, 13:59 Het is ook niet alleen dat knopje, hij staat zo "scherp" afgesteld dat hij ook bij hobbels of bewegingen met mijn hand al losspringt. Of eigenlijk vastspringt...

Maar goed, misschien went het wel.
Daar heb ik geen last van gehad. Ik moet wel echt het knopje gebruiken om te locken. Misschien kan je iets aan de afstelling doen?
pronkrug
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: di 25 oktober 2011, 21:14
Mijn mountainbike: Merida ninety-six rc XT
Contacteer:

Ik ga eens kijken wat ik er nog aan kan doen Twix. Verder echt wel een hele mooie fijne fiets!
Hanschen
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 11 juni 2014, 18:08
Mijn mountainbike: giant xtc/ tcr

Wat is volgens jullie trouwens de maximale banden breedte dat hij aan kan? Ik lees in diverse reviews dat het wat krap is bij de achterbrug. Zal Schwalbe 2.35 Racing Ray/ Ralph (bijna 60mm op 25mm) passen volgens jullie? Die van mij komt in februari 23 binnen🤔. Toch al een tijdje geleden besteld. Kan me niet voorstellen dat ik zolang wil wachten eigenlijk, maar mag hem zodra mn geduld op is op elk moment annuleren, zo is me verteld.
pronkrug
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: di 25 oktober 2011, 21:14
Mijn mountainbike: Merida ninety-six rc XT
Contacteer:

dat gaat volgens mij makkelijk passen. Mijn 2.25 banden op 30mm velgen zijn ongeveer even breed, en heb nog minimaal 6mm over aan beide kanten.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

pronkrug schreef: vr 20 augustus 2021, 10:06 Hij is er! precies zoals Twix zegt, leverdatum steeds uitgesteld. Laatste bericht was eind september...
Eind vorige week kreeg de FM bericht dat de fiets was verzonden, en dinsdag eind van de dag was hij er :D

Ik heb de fiets zelf opgebouwd, mijn eigen carbon wielen erin. Woensdagavond eerste testritje gemaakt en gelijk een paar PR's gereden :wink:

Erg tevreden over de fiets tot nu toe, alleen de twistlock... Fox heeft bedacht dat een ontspannen kabel betekent dat de vork en demper zijn gelocked, en een gespannen kabel dus unlocked. Dit betekent dat als ik in het bos wat stuiter of per ongeluk tegen het knopje aandruk de vering locked. Echt niet fijn! Is hier een oplossing voor?? Ligt dit aan mij of hebben anderen (Twix) hier ook last van?
ah, het altijd fijne push to lock systeem. Helaas vrijwel onmogelijk om te bouwen. Enige dat werkt is een remote monteren waarbij de kans om de knop per ongeluk te raken zo minimaal mogelijk is.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
pronkrug
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: di 25 oktober 2011, 21:14
Mijn mountainbike: Merida ninety-six rc XT
Contacteer:

Ik heb de hele twistlock eraf gegooid, en met een handigheidje beide dempers vastgezet zodat de vering altijd open staat, hier kan ik voorlopig wel mee vooruit.
Gebruikersavatar
Calimero1977
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: za 22 november 2014, 10:02
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 9.9 2016 Stealth

pronkrug schreef: ma 30 augustus 2021, 16:34 Ik heb de hele twistlock eraf gegooid, en met een handigheidje beide dempers vastgezet zodat de vering altijd open staat, hier kan ik voorlopig wel mee vooruit.
Mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt?
Don't let the little things in life get in the way of the big picture...
pronkrug
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: di 25 oktober 2011, 21:14
Mijn mountainbike: Merida ninety-six rc XT
Contacteer:

buitenkabel verwijderd, binnenkabel helemaal doorgetrokken zodat het tonnetje in de huls van de lockout op de vorkpoot blijft zitten, demper openzetten met steeksleutel en binnenkabel vastzetten. Dit lukte mij ook op de demper, alleen past daar geen steeksleutel op. Hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd.... :roll:

Bevalt mij trouwens nog steeds heel goed, ik hoef er geen lockout meer op
Plaats reactie