Rotor Cranks

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Feb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: do 8 oktober 2015, 15:22

Hi,

Ik heb 3 jaar geleden 2 Rotor Inpower Cranks gekocht bij een fietswinkel in Nederweert, eentje voor mijn racefiets en eentje voor mijn MTB. Ik ga verder geen namen noemen maar ze handelen hun klanten in mijn ogen niet zo netjes af. Ik vind het des te jammer omdat ik altijd erg positief was over deze winkel, ondanks andere fietsers die wel wat te klagen hadden. (Goed iedereen heeft altijd wat te klagen, maar in mijn geval vind ik het wel terecht ;-))

Ik wilde vorige week de batterij vervangen van de Inpower Crank op mijn MTB, dat heb ik de afgelopen 3 jaar denk ik zo'n 3 keer eerder gedaan en dat ging altijd heel stroef. Vorige week helaas is het binnenwerk dusdanig kapot gegaan met het opendraaien van het lipje waardoor deze nu niet meer vast blijft zitten. Ik heb de crank teruggebracht bij de dealer in Nederweert, maar helaas zonder aankoopbon konden ze mij niet helpen. Laat het nu zo zijn dat ten tijde van de aankoop hun verkoop systeem eruit lag en ik geen bon heb meegekregen, maar wel het antwoord dat ze mij 'konden' mochten er problemen mee zijn.

Nu dus kreeg ik direct te horen dat ze zonder bon niets konden doen........ik gaf aan dat ik de cranks 3 jaar geleden bij hen gekocht had en direct kreeg ik het antwoord dat er geen garantie meer op zat. Volkomen terecht, ieder product heeft een maximale garantie termijn. Echter, ik heb hen proberen uit te leggen dat de vermogensmeter gewoon nog werkt echter dat het probleem zit in de afdichting van de batterij...Pindakaas. Ze konden alleen mij een nieuwe crank aanbieden met 25% korting. De betreffende winkel staat volledig in hun recht, maar het is alles behalve netjes. Nu heb ik zelf direct contact met Rotor opgenomen, maar zij geven aan dat zonder bon ze niets kunnen doen, maar ook dat na de wettelijke garantie termijn zoiezo niets kan worden gedaan.

Je kunt je voorstellen dat ik klaar ben met het merk Rotor nu, aangezien ik ook de batterij van de Inpower crank op mijn racefiets moet gaan vervangen en als het daar ook uitslijt ik dus in 3 jaar tijd voor 1400 euro aan vermogensmeters heb versleten. Doe dat maar eens na :-D. Ik ga de volgende keer toch maar voor een Shimano of Sram crank. Jammer, want zolang het werkt is Rotor wel fijn spul maar de Customer Care laat behoorlijk wat te wensen over......
Feb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: do 8 oktober 2015, 15:22

Nog een kleine update over Rotor Components, hilarisch :D

Ik had op hun facebook pagina van Rotor Components een vraag gezet of mensen die soortgelijke problemen hebben wellicht een oplossing hebben. Wellicht dat ik met Tyrabs het weer vast kan krijgen. Helaas waren ze bij Rotor daar niet van gediend, de vraag is van hun pagina afgehaald. Dus ze willen van geen enkele kan ondersteuning bieden, echt heel jammer....
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Das compleet ruk, zou je inderdaad niet verwachten.

Heb zelf ook een hele reeks aan Rotor cranks en powermeters, hopen dat het heel blijft dan :-{

Kan Rosiir niets voor je betekenen?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Nu ken ik Rotor wel als een bedrijf dat meedenkt. En is het wat raar dat ze niets voor je willen betekenen, zelfs gewoon buiten de garantieperiode om. Want zij moeten dit probleem toch kunnen verhelpen, voor een normale vergoeding. Dat zou overigens ieder bedrijf gewoon doen en het ook zo communiceren.


Ergens gaat er dus iets mis in de communicatie.



Maar die dealer is wel wat bot bezig... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Heb per pin/credit card betaald? Dan heb je daar je aankoopbewijs :)

Mogelijk kost het je veel tijd en jij moet aantonen dat je niets verkeerd hebt gedaan. Dat je hier al meldt dat het alle andere keren ook al stroef ging gaat je niet helpen daarin. Je had eerder melding moeten maken van het probleem. Maar dat is van latere zorg als je naar de letter der wet gaat kijken.

Voor nu is het probleem dat ze moeilijk doen over een aankoopbewijs en dat kun je misschien toch overleggen.
Feb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: do 8 oktober 2015, 15:22

Ja met de pin betaald, echter bij de SNS kan ik maar tot 2 jaar terugkijken en als ik verder terug wil moet ik per afschrift gaan betalen. Voor heel het jaar kwam dat op 40 euro uit. En dan heb ik nog steeds geen garantie van Rotor dat ik het vergoed krijg. Ik wil nu geen extra kosten meer gaan maken, ze waren vrij duidelijk bij Rotor Benelux. Het kan blijkbaar niet meer gemaakt worden, en alleen een nieuwe aanschaffen was hun oplossing.


Ik heb nu maar een mail naar Rotor International gestuurd (dus buiten Rotor Benelux). Ik vind het echt jammer dat het zo moet lopen, maar ik hoop dat er bij International wel iemand zit dit customer care wat hoger in het vaandel heeft zitten....
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het is toch raar dat je voor een betaalde reparatue (of oplossing) een aankoopbewijs nodig hebt :~
(bij garantie kan ik me er iets bij voorstellen)
Dit lijkt meer op een strategie om de pijn van een slecht product bij de consument neer te leggen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Je bedoeld deze toch?!

Afbeelding

Draad beschadigd en/of passing is nu te ruim geworden neem ik aan?!

Wellicht dat je met teflon tape iets kunt doen.

Of epoxy en nieuwe draad tappen, maar ja, zou eerder voor de teflon tape variant gaan. NIeuwe batterij erin en als het zit met rust laten :-{
Feb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: do 8 oktober 2015, 15:22

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 16 november 2020, 14:33 Het is toch raar dat je voor een betaalde reparatue (of oplossing) een aankoopbewijs nodig hebt :~
(bij garantie kan ik me er iets bij voorstellen)
Dit lijkt meer op een strategie om de pijn van een slecht product bij de consument neer te leggen.
Precies, dat is dus ook mijn idee.....
Feb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: do 8 oktober 2015, 15:22

vasquez schreef: ma 16 november 2020, 14:52 Je bedoeld deze toch?!

Afbeelding

Draad beschadigd en/of passing is nu te ruim geworden neem ik aan?!

Wellicht dat je met teflon tape iets kunt doen.

Of epoxy en nieuwe draad tappen, maar ja, zou eerder voor de teflon tape variant gaan. NIeuwe batterij erin en als het zit met rust laten :-{
Ja inderdaad dit systeem is het. Het zwarte gedeelte in de crank dat is dus uitgesleten en biedt geen nek meer voor het kapje waar die metalen randen aan zitten... Ik krijg hopelijk deze week de crank weer terug, dan ga ik wel wat knutselen.. bedankt in ieder geval!
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Tja, het zijn ondingen inderdaad, die kapjes draaien niet echt lekker, i know.

Maar zonder het geprobeerd te hebben, denk ik dat je met van die flinterdunne telfon tape om het kapje een heel eind moet komen.

Vast is vast dan en scheelt je verder een hoop kopzorgen en een nieuwe crankarm :-{
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Wel eerst de interne schroefdraad goed bekijken en desnoods even langs een autogarage die er heeeeel voorzichtig een tap doorheen haalt.
Knakworstkweker

Mocht het echt niet lukken dan kan je altijd nog gel erop gieten.

Soort giethars, ik gebruik hem op mijn werk om kabeldozen en motorhuizen af te gieten, voordeel is dat het er simpel weer uit te halen is, als je het kapje erop zet heb je kans dat alles mooi blijft zitten.
Plaats reactie