KNWU Startlicentie (nieuw 2021)

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Krijg net een mailtje van de KNWU.

Als je vanaf 1-1-2021 nog fun/clubwedstrijden wil rijden moet je een startlicentie kopen. à €25.

Het lidmaatschap daalt dan naar €7 , van 14€.

De kosten voor een recreatieve funrijder gaan dus van €14 naar €32. jeugd iets voordeliger.

https://www.knwu.nl/kenniscentrum/renne ... 39f42d2e0a

Het komt bij mij uit de lucht vallen. En ik vind het ook een wat late mededeling. De meeste clubs hebben al geïncasseerd.

Maar zit hier nog een bijzondere reden achter , ontmoedigingsbeleid/werkverschaffing, of komen ze gewoon geld tekort?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Schepp kom er maar in :D

Overigens heb ik zelf een basislidmaatschap waar je dus nu niks meer mee kunt.
Overigens doe ik alleen nog maar marathons en daar heb je dat pasje niet voor nodig als het goed is?
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik snap er weinig van, maar klinkt als een ordinaire verhoging.
Ik snap ook niet waarom iemand alleen lid van de knwu zou willen zijn zonder licentie.

Om met een motorfiets in de prut te rijden hebben ze dat ook handig opgelost, gewoon de daglicentie 30 euro gemaakt.
Dan kopen mensen toch sneller een jaarlicentie (knmv)
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Rayb81 schreef: vr 27 november 2020, 03:57 Schepp kom er maar in :D

Overigens heb ik zelf een basislidmaatschap waar je dus nu niks meer mee kunt.
Overigens doe ik alleen nog maar marathons en daar heb je dat pasje niet voor nodig als het goed is?
Ik wil er best iets over zeggen,..maar ik moet je zeggen dat ik het geen touw aan kan vastknopen wat ze nu bedacht hebben. Als ik bij mijn knwu klik op licentie aanvragen zie ik geen mogelijkheden en tarieven. Bovenop beide bedragen komt volgens mij ook nog je wedstrijdlicentie want met de startlicentie kan je alleen funwedstrijden rijden volgens mij.

Ik blijf me keer op keer weer verbazen over hoe onze bond functioneert en communiceert. Wat Karin terecht aangeeft is dat verenigingen de contributies en afdrachten al hebben afgeschreven. Ik kijk overigens nooit naar deze bedragen, dus wellicht waren de verenigingen al op de hoogte van de nieuwe afdrachten. Waarom niet gewoon 1 licentie voor wedstrijden en losse modules per discipline die je wil rijden. Nu betaal je voor die paar lullige mtb wedstrijdjes net zoveel als iemand die op de weg, veld, mtb rijdt. Het is en blijft simpelweg bedroevend wat de bond doet met het MTBen, zeker als je nu ziet hoeveel mensen zijn gaan fietsen sinds de Corona uitbraak. Licentie lijkt dus idd weer duurder te worden en je krijgt er jaar in jaar uit steeds minder voor terug. Ik geloof er namelijk niks van dat deze nieuwe opzet voordeliger gaat zijn. Dat zou niet des KNWU's zijn
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Ze zijn niet goed daar bij de knwu, ze zeggen dat ze de sport willen promoten en talenten willen helpen maar in de praktijk doen ze precies het tegenovergestelde.
Alles alleen duurder maken.het is al een erg dure sport.ik had ze een mail gestuurd,de licentie van vorig jaar hebben we eigenlijk niet kunnen gebruiken,leek mij een goed idee om daarom de licentie gratis een jaar te verlengen. Werd uiteraard voor gek verklaard en bijna uitgelachen. Door dit clubje bejaarde wielrenners
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Het rijden van Fun-wedstrijden met een NTFU lidmaatschap zal dan ook wel van de baan zijn gok ik ?..

Tot zover laagdrempelig.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Ik heb speciaal voor de Mini Downhill Cups een KNWU lidmaatschap aangeschaft.
Maar die is dit hele jaar niet meer doorgegaan, dus ik heb 2020 voor niets betaald.
Hoe het in 2021 gaat verlopen is nog onduidelijk, maar die 14 euro die ik in 2020 betaalde ga ik in 2021 niet meer betalen. Eerst maar s zien of er uberhaupt nog wedstrijden georganiseerd worden.....
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Dus totaal 53 euro voor funwedstrijden ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)

Mark-V schreef: vr 27 november 2020, 11:55 Ik heb speciaal voor de Mini Downhill Cups een KNWU lidmaatschap aangeschaft.
Maar die is dit hele jaar niet meer doorgegaan, dus ik heb 2020 voor niets betaald.
Hoe het in 2021 gaat verlopen is nog onduidelijk, maar die 14 euro die ik in 2020 betaalde ga ik in 2021 niet meer betalen. Eerst maar s zien of er uberhaupt nog wedstrijden georganiseerd worden.....
Voor de Mini Downhill Cup hoef je niet eens een KNWU lidmaatschap te hebben.
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)

schepp schreef: vr 27 november 2020, 10:07
Rayb81 schreef: vr 27 november 2020, 03:57 Schepp kom er maar in :D

Overigens heb ik zelf een basislidmaatschap waar je dus nu niks meer mee kunt.
Overigens doe ik alleen nog maar marathons en daar heb je dat pasje niet voor nodig als het goed is?
Ik wil er best iets over zeggen,..maar ik moet je zeggen dat ik het geen touw aan kan vastknopen wat ze nu bedacht hebben. Als ik bij mijn knwu klik op licentie aanvragen zie ik geen mogelijkheden en tarieven. Bovenop beide bedragen komt volgens mij ook nog je wedstrijdlicentie want met de startlicentie kan je alleen funwedstrijden rijden volgens mij.

Ik blijf me keer op keer weer verbazen over hoe onze bond functioneert en communiceert. Wat Karin terecht aangeeft is dat verenigingen de contributies en afdrachten al hebben afgeschreven. Ik kijk overigens nooit naar deze bedragen, dus wellicht waren de verenigingen al op de hoogte van de nieuwe afdrachten. Waarom niet gewoon 1 licentie voor wedstrijden en losse modules per discipline die je wil rijden. Nu betaal je voor die paar lullige mtb wedstrijdjes net zoveel als iemand die op de weg, veld, mtb rijdt. Het is en blijft simpelweg bedroevend wat de bond doet met het MTBen, zeker als je nu ziet hoeveel mensen zijn gaan fietsen sinds de Corona uitbraak. Licentie lijkt dus idd weer duurder te worden en je krijgt er jaar in jaar uit steeds minder voor terug. Ik geloof er namelijk niks van dat deze nieuwe opzet voordeliger gaat zijn. Dat zou niet des KNWU's zijn
Ergste vindt ik nog, dat je als Elite rijder een licentie moet aanschaffen van EUR 229,= en dan ook nog voor iedere mountainbike wedstrijd apart inschrijfgeld moet betalen. Als je dit doorrekent over het aantal wedstrijden wat onder de KNWU regels verreden wordt, dan is het mountainbiken een hele dure grap. Wielrennen en veldrijden is wat dat betreft veel gunstiger, want daar betaal je geen inschrijfgeld en worden er veel meer wedstrijden georganiseerd.
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

wacht ff een basis licentie zoals die nu is waarmee je wedstrijdem kan rijden gaat gewoon naar 53 euro.

en daar krijg je dan werkelijk niks voor terug . een paar jaar geleden was een basis licentie nog maar een euro of 7.

nou dan maar niet
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Hoe komen jullie op 53 euro?

Het basislidmaatschap wordt €7

en een startlicentie €25 (voor fun en clubwedstrijden)

Dus als je alleen wedstrijden rijd waarvoor je voorheen geen licentie nodig was. Ben je nu €32 per jaar kwijt.

+inschrijfgeld uiteraard.

Eerst maar eens zien wanneer we weer wedstrijden mogen rijden.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

KarinMTB schreef: vr 27 november 2020, 12:59 Hoe komen jullie op 53 euro?

Het basislidmaatschap wordt €7

en een startlicentie €25 (voor fun en clubwedstrijden)

Dus als je alleen wedstrijden rijd waarvoor je voorheen geen licentie nodig was. Ben je nu €32 per jaar kwijt.

+inschrijfgeld uiteraard.

Eerst maar eens zien wanneer we weer wedstrijden mogen rijden.
nope leeftijd 23+ is 28 euro voor lidmaatschap + 25euro start licentie
alleen als je lid bent van een club is het 7 euro +25 e
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

ach zo, niet eens naar gekeken, daar ik lid ben via de club.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Klopt, maar nu ben ik lid van een vereniging (NW), valt dat ook onder een club?

Anders laat ik het lekker vallen allemaal en word ik wel gewoon donateur van mtb NW.

Als dit niet voor marathons geldt maakt het niet uit.
Een aantal jaar terug moest ik namelijk nog bij een enkele marathon een basislidmaatschap tonen.
Plaats reactie