Podcast met Patrick Jansen

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Jurriaan schreef: do 24 december 2020, 23:27
yo-eddy schreef: do 24 december 2020, 18:57 Met Rein heb ik wat meer moeite, een SBB BWR die bepaald op zoiets als Harry Slinger niet te gevaarlijk is ...... :roll:
Tevens zijn reactie (achter de schermen) op de drop in Schoorl, zonder eerst de situatie in real life te bekijken, vind ik niet bevorderlijk voor de ontwikkeling v.h. MTB'en in NL
.... en ja, ik schop hier weer tegen wat scheentjes aan dat weet ik, maar ik verkondig hier gewoon mijn mening :bier:
Het schijnt dat Lunteren een rode lijn heeft gekregen. Zou dat schenen schoppen helpen..
Pas op hoor, straks gaat Yo-Eddy naast zijn schoenen lopen
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

bouwpakket schreef: vr 25 december 2020, 18:27
Jurriaan schreef: do 24 december 2020, 23:27
Het schijnt dat Lunteren een rode lijn heeft gekregen. Zou dat schenen schoppen helpen..
Pas op hoor, straks gaat Yo-Eddy naast zijn schoenen lopen
Ja, dit wordt inmiddels het zoveelste "yo-eddy je had gelijk" topic :winkie: :winkie: :winkie:

Zonder gekheid, ik juich al die iets meer uitdagende secties toe, en het is logisch dat de vraag hiernaar langzaam toe neemt. Over een jaar of wat hoop ik hier en daar de chickenrun te moeten rijden :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4702
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Jurriaan schreef: do 24 december 2020, 23:27
yo-eddy schreef: do 24 december 2020, 18:57 Met Rein heb ik wat meer moeite, een SBB BWR die bepaald op zoiets als Harry Slinger niet te gevaarlijk is ...... :roll:
Tevens zijn reactie (achter de schermen) op de drop in Schoorl, zonder eerst de situatie in real life te bekijken, vind ik niet bevorderlijk voor de ontwikkeling v.h. MTB'en in NL
.... en ja, ik schop hier weer tegen wat scheentjes aan dat weet ik, maar ik verkondig hier gewoon mijn mening :bier:
Het schijnt dat Lunteren een rode lijn heeft gekregen. Zou dat schenen schoppen helpen..
:~ :o ??
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

yo-eddy schreef: do 24 december 2020, 18:57 Met Rein heb ik wat meer moeite, een SBB BWR die bepaald op zoiets als Harry Slinger niet te gevaarlijk is ...... :roll:
Tevens zijn reactie (achter de schermen) op de drop in Schoorl, zonder eerst de situatie in real life te bekijken, vind ik niet bevorderlijk voor de ontwikkeling v.h. MTB'en in NL
.... en ja, ik schop hier weer tegen wat scheentjes aan dat weet ik, maar ik verkondig hier gewoon mijn mening :bier:
Ik vind dat geen schoppen.... ik ben zelf technisch echt geen held, verre van, maar in de afgelopen paar jaar toch wat bijgeleerd en dat was me niet gelukt als er geen enkele uitdaging meer in een route zit. Er rijden gewoon een heleboel mensen rond die denken dat ze zonder enige oefening de skills hebben van een vd Poel of een Schurter. En als ze dan hun muil gaan en afgevoerd worden naar het ziekenhuis, ligt het aan de route en zeker niet aan het gebrek aan hun skills.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

dat dus. :-q
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

yo-eddy schreef: do 24 december 2020, 18:57 Met Rein heb ik wat meer moeite, een SBB BWR die bepaald op zoiets als Harry Slinger niet te gevaarlijk is ...... :roll:
Tevens zijn reactie (achter de schermen) op de drop in Schoorl, zonder eerst de situatie in real life te bekijken, vind ik niet bevorderlijk voor de ontwikkeling v.h. MTB'en in NL
.... en ja, ik schop hier weer tegen wat scheentjes aan dat weet ik, maar ik verkondig hier gewoon mijn mening :bier:
Ja, dat zit je hoog. En ik ga het hier nog een keer allemaal herhalen....Verplaats je eens in de positie van SBB, de MTB verantwoordelijke bij SBB of degene die verantwoordelijk is bij de onderhoudsgroep......dat ben jij niet en dat lult wel lekker makkelijk op fora en de socials.
Die drop is geen millimeter minder spannend geworden nadat hij rolbaar gemaakt is, dus wat dat betreft raakt je punt kant noch wal. Die reactie, nav jouw filmpje op FB en het eerste weekend dat de drop open was, von dik achteraf gezien niet meer dan logisch. Jij weet ook dat er rare dingen gebeuren in MIJN bos, die qualifier is al diverse keren onklaar gemaakt zodat iedere nietsvermoedende MTBer zich in de drop kon storten met zijn jogging- of yogabroekje, crocs, helm te veel op het achterhoofd en huurfiets. Dat lijkt mij voor iedereen een onwenselijke situatie.
Vergeet niet dat Rein DE ambassadeur is van SBB wat betreft het mountainbiken, hij verdient 'iets' meer credits....zeker van jou. Als je hier al een punt van maakt......dan is emigreren wellicht een minder stressvolle optie voor je :D Het zal er in openbare routes echt niet spannender op worden dan momenteel op Schoorl het geval is vrees ik. Ondanks alles hou ik toch van je ouwe dwarskikker... :-q

dussssss©
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Ah, nu snap ik het verhaal ook een beetje als niet-insider...
BOSS schreef: za 26 december 2020, 21:00 Het zal er in openbare routes echt niet spannender op worden dan momenteel op Schoorl het geval is vrees ik.
Da's dan wel weer heel jammer. De wat meer technische stukjes op Schoorl en bijv. het hand-built lusje op HV zijn leuk, maar d'r mag van mij nog een flinke schep bovenop.
Snap best dat dat anno 2020 (het begrip 'eigen verantwoordelijkheid' is geschiedenis..) lastig is, maar het blijft jammer.

Heb wel wat moeite met de omschrijving 'nietsvermoedende MTB'er'.
Ik lees dit als 'stuk onbenul dat zich niet realiseert dat 'ie op een MTB track rijdt ipv op een knikkerbaan'.
OK, lichtjes provocerend maar ik heb nogal moeite met het fenomeen dat werkelijk op elk vlak (niet alleen MTB) alles aangepast moet worden aan de grootste onbenul die er wellicht 'per ongeluk' door eigen onkunde terecht zou kunnen komen.
Zal mee moeten leren leven denk ik....
Laatst gewijzigd door KTManiac op za 26 december 2020, 21:56, 3 keer totaal gewijzigd.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

KTManiac schreef: za 26 december 2020, 21:08 Da's dan wel weer heel jammer. De wat meer technische stukjes op Schoorl en bijv. het hand-built lusje op HV zijn leuk, maar d'r mag van mij nog een flinke schep bovenop.
Snap best dat dat anno 2020 (het begrip 'eigen verantwoordelijkheid' is geschiedenis..) lastig is, maar het blijft jammer.
Elke keer kleine stapjes voorwaarts
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Als het maar stapjes voorwaarts blijven dan. :-q
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

@Boss ..... ouwe boswielrennert, ik heb alle stukken van SBB doorgenomen en zal verder niet inhoudelijk reageren om de verstandhoudingen een beetje goed te houden..... maar, de mogelijkheden zie ik zeker wel binnen hun richtlijnen (waar wij verder nooit eerder inzicht in hadden gekregen :bier: ).
Verder bouwen wij MTB routes al veel langer dan dat ik ooit van Rein gehoord heb (is hij ooit wel eens betrokken geweest bij de MTB route van Schoorl buiten dit roepen op afstand? ..... je weet 't antwoord) Ik snap zijn referentiekader en situatie prima maar ben het er pertinent niet mee eens. En op de lange termijn gaan jullie ook inzien dat "Yo-Eddy" best een punt had/heeft.
Dit filmpje* heb ik heel bewust breeduit gedeeld om een punt te maken, ik wil niet dat mijn zoontje, zoals ik vroeger, ook zijn heil moet zoeken in illegale lijntjes om ook maar iets van uitdaging te vinden. (en nee, hij wordt ook niet verbannen naar een vuilnisbelt of recreatie plas :wink: .....of gelden daar andere juridische regels en wetten qua aansprakelijkheid? ..... je weet 't antwoord)

*https://www.youtube.com/watch?v=Iqv4d-WLhy8

Ik hou ook van jou :kiss: .... en verder, let's agree to disagree ..... de tijd zal leren hoe het zich ontwikkelt.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Tja, zonder in herhaling te willen vallen over de grens kom je ruigere dingen tegen. Bij ons is het hele probleem (zoals ook benoemd in de podcast) dat iedereen denkt te kunnen mountainbiken als je ook bier kan halen bij de Appie. Zolang dat idee niet veranderd gaat het inderdaad niet veel spannender worden in het bos. Maar toch hier en daar een grens oprekken kan ook werd geen kwaad.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Het is in mijn ogen, met 34 jaar MTB ervaring, heel simpel. Je kan wel van alles willen of vinden dat dat moet kunnen maar het is onze tuin niet dus we hebben er niet veel over te zeggen, ondanks dat we alles betalen en uitvoeren...... Als beheerder A dit soort TTF's niet wil en beheerder B wel is dat een keuze. Bij de één is meer mogelijk dan bij de ander.....daar moet je handig gebruik van maken en niet je kruid verschieten. Op Schoorl kan niet veel, 5km verderop(GMA) hebben we feitelijk carte blanche. Er lopen inmiddels al heel wat aansprakelijkheids zaken en er is jurisprudentie dan begrijp ik de keuze en angst. Je wilt niet dat telefoontje van die advocaat krijgen.
Er rijden al jaren, en nu met corona nog veel meer, 'MTBers' rond die nog niet zonder te vallen van een stoeprand af kunnen rijden en denken: "ik kan fietsen, dus die MTB is geen probleem'. We zien het allemaal dagelijks tijdens onze rondjes.

De beheerder heeft voor iedereen een verantwoordelijkheid. MTB is een mainstream sport geworden waar honderdduizenden plezier aan beleven. Dat trekt ander publiek en zorgt voor andere verantwoordelijkheden. Mensen zijn mondiger, de ik-cultuur overheerst en claims zijn makkelijk gemaakt, zie de advertentie van letselschade clubjes en de telefoontjes die je krijgt van je verzekeringsmaatschappij na een ongeval; 'wie is er mogelijk aansprakelijk voor de geleden schade?' Yo-Eddy is ervaringsdeskundige op alle vlakken, ook deze;-).

Uitdaging op NLse routes blijft lastig, maar er zijn bikeparks. NL maar blijven vergelijken met het buitenland is niet realistisch. De situatie is totaal anders qua drukte en niveau. Ik denk ook dat de NLse fietscultuur, historie en grenzeloze eigenwijsheid er aan bijdraagt dat iedereen maar denkt te kunnen mountainbiken.

Nog even over deze opmerking door KTManiac: "Heb wel wat moeite met de omschrijving 'nietsvermoedende MTB'er'.
Ik lees dit als 'stuk onbenul dat zich niet realiseert dat 'ie op een MTB track rijdt ipv op een knikkerbaan'."
Deze betreffende drop had 2 lijnen; 1 stoeprand en 2 serieuze drop met qualifier. In de eerste weken werd deze qualifier niet begrepen en expres gesloopt/gesaboteerd waardoor idd iedere nietsvermoedende MTBer op deze lijn terecht kon komen.

En nogmaals, zonder de druk om aansprakelijk gesteld te worden is heel makkelijk praten. Als iemand morgen een contract tekent met SBB, dat hij ze vrijwaart van alle claims en alle verantwoordelijkheid tov de gebruikers van MTBroutes op zich neemt, weet ik zeker dat er meer mogelijk is in de toekomst.
Google eens op 'kelderluik arrest' en 'jetblast arrest', toepasselijke jurisprudentie.

Oja, mijn persoonlijke mening is trouwens ook dat er veel meer zou moeten kunnen, dat dat gemekker maar eens moet stoppen, dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn/haar eigen domme gedrag en dat deze discussies mij en Yo veel te veel effectieve fietstijd kosten;-)
Maar het gaat mij te ver om SBB en 1 persoon in het bijzonder iedere keer als de boeman neer te zetten.


dussssssss©
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

BOSS schreef: zo 27 december 2020, 10:03In de eerste weken werd deze qualifier niet begrepen en expres gesloopt/gesaboteerd waardoor idd iedere nietsvermoedende MTBer op deze lijn terecht kon komen.
Naar vandalen wordt dus wel geluisterd in plaats van dat ze terecht worden gewezen..?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

BOSS schreef: zo 27 december 2020, 10:03 Het is in mijn ogen, met 34 jaar MTB ervaring, heel simpel. Je kan wel van alles willen of vinden dat dat moet kunnen maar het is onze tuin niet dus we hebben er niet veel over te zeggen, ondanks dat we alles betalen en uitvoeren...... Als beheerder A dit soort TTF's niet wil en beheerder B wel is dat een keuze. Bij de één is meer mogelijk dan bij de ander.....daar moet je handig gebruik van maken en niet je kruid verschieten. Op Schoorl kan niet veel, 5km verderop(GMA) hebben we feitelijk carte blanche. Er lopen inmiddels al heel wat aansprakelijkheids zaken en er is jurisprudentie dan begrijp ik de keuze en angst. Je wilt niet dat telefoontje van die advocaat krijgen.
Er rijden al jaren, en nu met corona nog veel meer, 'MTBers' rond die nog niet zonder te vallen van een stoeprand af kunnen rijden en denken: "ik kan fietsen, dus die MTB is geen probleem'. We zien het allemaal dagelijks tijdens onze rondjes.

De beheerder heeft voor iedereen een verantwoordelijkheid. MTB is een mainstream sport geworden waar honderdduizenden plezier aan beleven. Dat trekt ander publiek en zorgt voor andere verantwoordelijkheden. Mensen zijn mondiger, de ik-cultuur overheerst en claims zijn makkelijk gemaakt, zie de advertentie van letselschade clubjes en de telefoontjes die je krijgt van je verzekeringsmaatschappij na een ongeval; 'wie is er mogelijk aansprakelijk voor de geleden schade?' Yo-Eddy is ervaringsdeskundige op alle vlakken, ook deze;-).

Uitdaging op NLse routes blijft lastig, maar er zijn bikeparks. NL maar blijven vergelijken met het buitenland is niet realistisch. De situatie is totaal anders qua drukte en niveau. Ik denk ook dat de NLse fietscultuur, historie en grenzeloze eigenwijsheid er aan bijdraagt dat iedereen maar denkt te kunnen mountainbiken.

Nog even over deze opmerking door KTManiac: "Heb wel wat moeite met de omschrijving 'nietsvermoedende MTB'er'.
Ik lees dit als 'stuk onbenul dat zich niet realiseert dat 'ie op een MTB track rijdt ipv op een knikkerbaan'."
Deze betreffende drop had 2 lijnen; 1 stoeprand en 2 serieuze drop met qualifier. In de eerste weken werd deze qualifier niet begrepen en expres gesloopt/gesaboteerd waardoor idd iedere nietsvermoedende MTBer op deze lijn terecht kon komen.

En nogmaals, zonder de druk om aansprakelijk gesteld te worden is heel makkelijk praten. Als iemand morgen een contract tekent met SBB, dat hij ze vrijwaart van alle claims en alle verantwoordelijkheid tov de gebruikers van MTBroutes op zich neemt, weet ik zeker dat er meer mogelijk is in de toekomst.
Google eens op 'kelderluik arrest' en 'jetblast arrest', toepasselijke jurisprudentie.

Oja, mijn persoonlijke mening is trouwens ook dat er veel meer zou moeten kunnen, dat dat gemekker maar eens moet stoppen, dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn/haar eigen domme gedrag en dat deze discussies mij en Yo veel te veel effectieve fietstijd kosten;-)
Maar het gaat mij te ver om SBB en 1 persoon in het bijzonder iedere keer als de boeman neer te zetten.


dussssssss©
Goed geschreven Boss, helemaal mee eensch!
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

cheeta schreef: zo 27 december 2020, 10:17
BOSS schreef: zo 27 december 2020, 10:03In de eerste weken werd deze qualifier niet begrepen en expres gesloopt/gesaboteerd waardoor idd iedere nietsvermoedende MTBer op deze lijn terecht kon komen.
Naar vandalen wordt dus wel geluisterd in plaats van dat ze terecht worden gewezen..?
Helaas lag er na de sabotage of wijziging aan de qualifier geen briefje bij met namen en rugnummers......zoals ook niet bij alle illegale paadjes/shortcuts en andere wijzigingen aan de route die sommige mensen nodig achten en op eigen initiatief uitvoeren.

dussssss©
Plaats reactie