Podcast met Patrick Jansen
- Tijgerhaai
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3877
- Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
- Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
- Contacteer:
Wat is er mis met pizza ananas mag dat ook al niet meer?
●◼︎▲◆ Go round the outside.
Nogmaals, vanaf de zijlijn is het makkelijk lullen op een forum, zeker als de kans 0,0 is dat er iemand een claim bij jou neerlegt. Stellen dat de jurisprudentie voorbeelden niet toepasbaar zijn is een typisch voorbeeld van makkelijk lullen......dat kan mogelijk wel zo zijn(als er is geen jurist die je die garantie zal geven) maar dat je weet je pas na een jarenlange en peperdure juridische strijd. Beheerders nemen dat risico niet, zou ik ook niet doen...
Niet alles wat wij willen is mogelijk en zeker niet in N2000 gebied. Claims en handhavingsverzoeken zijn de laatste jaren steeds vaker aan de orde, als gevolg van de enorme populariteit van de sport, en daar handelen beheerders naar. Niet geheel onlogisch, daarnaast zijn er voor de onderhoudsgroepen contracten waar precies in staat wat de beheerder/eigenaar wel en niet wil in zijn gebied.
Je kan er vanuit gaan dat alle beheerders die een MTB route faciliteren het beste met de MTBer voor hebben. Dat niet alles wat wenselijk ook mogelijk is op een openbare route lijkt mij niet meer dan normaal. Wellicht moet dat besef bij sommigen nog even indalen. De regels van beheerders geven mij, als voorzitter/kop van jut van een grote MTB vereniging, en ons overige team van vrijwilligers die dagelijks keihard in de weer zijn om het zo goed mogelijk te regelen voor iedereen, ook een bepaalde mate van zekerheid en sturing. Wij leren nog iedere dag, de mountainbikende Nederlander is een wonderlijk fenomeen die je dagelijks enorm verbaast. Binnen deze regels proberen we het zo veilig en aantrekkelijk mogelijk te maken voor iedereen.
En wat betreft het wederom schermen met het vermeende wanbeleid van SBB......kom maar op, ik ben erg benieuwd!
Dusssss©
Niet alles wat wij willen is mogelijk en zeker niet in N2000 gebied. Claims en handhavingsverzoeken zijn de laatste jaren steeds vaker aan de orde, als gevolg van de enorme populariteit van de sport, en daar handelen beheerders naar. Niet geheel onlogisch, daarnaast zijn er voor de onderhoudsgroepen contracten waar precies in staat wat de beheerder/eigenaar wel en niet wil in zijn gebied.
Je kan er vanuit gaan dat alle beheerders die een MTB route faciliteren het beste met de MTBer voor hebben. Dat niet alles wat wenselijk ook mogelijk is op een openbare route lijkt mij niet meer dan normaal. Wellicht moet dat besef bij sommigen nog even indalen. De regels van beheerders geven mij, als voorzitter/kop van jut van een grote MTB vereniging, en ons overige team van vrijwilligers die dagelijks keihard in de weer zijn om het zo goed mogelijk te regelen voor iedereen, ook een bepaalde mate van zekerheid en sturing. Wij leren nog iedere dag, de mountainbikende Nederlander is een wonderlijk fenomeen die je dagelijks enorm verbaast. Binnen deze regels proberen we het zo veilig en aantrekkelijk mogelijk te maken voor iedereen.
En wat betreft het wederom schermen met het vermeende wanbeleid van SBB......kom maar op, ik ben erg benieuwd!
Dusssss©
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5494
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Die Pizza was alle grenzen te buiten, we moeten echt gaan denken aan een ban voor MVMVMLbouwpakket schreef: ↑zo 27 december 2020, 18:26Er gebeuren rare dingen op dit forum zo aan het eind van het jaar. Ik ben nog aan het bijkomen van die pizza met ananas... en dan dit....
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6132
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig
Dit is óók eng! Wij zijn het deze week al twee keer met elkaar eens geweestyo-eddy schreef: ↑zo 27 december 2020, 19:14Die Pizza was alle grenzen te buiten, we moeten echt gaan denken aan een ban voor MVMVMLbouwpakket schreef: ↑zo 27 december 2020, 18:26
Er gebeuren rare dingen op dit forum zo aan het eind van het jaar. Ik ben nog aan het bijkomen van die pizza met ananas... en dan dit....
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4697
- Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
- Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede
En hier ben ik het met beiden eens. Eng idd. Bouwpakket, Yo-eddy and myself ... een illuster trio
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5494
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
A) Je kent mijn tuin, dus geheel vrij van angst voor aansprakelijkheid ben ik niet (kwestie van afspraken maken met de mensen die er komen fietsen) .... wel meer uitdaging dan op Schoorl, maar minder mooie omgeving helaas.BOSS schreef: ↑zo 27 december 2020, 18:50 Nogmaals, vanaf de zijlijn is het makkelijk lullen op een forum, zeker als de kans 0,0 is dat er iemand een claim bij jou neerlegt. Stellen dat de jurisprudentie voorbeelden niet toepasbaar zijn is een typisch voorbeeld van makkelijk lullen......dat kan mogelijk wel zo zijn(als er is geen jurist die je die garantie zal geven) maar dat je weet je pas na een jarenlange en peperdure juridische strijd. Beheerders nemen dat risico niet, zou ik ook niet doen...
Niet alles wat wij willen is mogelijk en zeker niet in N2000 gebied. Claims en handhavingsverzoeken zijn de laatste jaren steeds vaker aan de orde, als gevolg van de enorme populariteit van de sport, en daar handelen beheerders naar. Niet geheel onlogisch, daarnaast zijn er voor de onderhoudsgroepen contracten waar precies in staat wat de beheerder/eigenaar wel en niet wil in zijn gebied.
Je kan er vanuit gaan dat alle beheerders die een MTB route faciliteren het beste met de MTBer voor hebben. Dat niet alles wat wenselijk ook mogelijk is op een openbare route lijkt mij niet meer dan normaal. Wellicht moet dat besef bij sommigen nog even indalen. De regels van beheerders geven mij, als voorzitter/kop van jut van een grote MTB vereniging, en ons overige team van vrijwilligers die dagelijks keihard in de weer zijn om het zo goed mogelijk te regelen voor iedereen, ook een bepaalde mate van zekerheid en sturing. Wij leren nog iedere dag, de mountainbikende Nederlander is een wonderlijk fenomeen die je dagelijks enorm verbaast. Binnen deze regels proberen we het zo veilig en aantrekkelijk mogelijk te maken voor iedereen.
En wat betreft het wederom schermen met het vermeende wanbeleid van SBB......kom maar op, ik ben erg benieuwd!
Dusssss©
B) wanbeleid SBB:
- November 2011 begin met uitzetten nieuwe lussen door RvE en ondergetekende in door SBB aangewezen percelen, route op verzoek uitgezet zodat wandelaars en MTB’ers elkaar zo min mogelijk zouden zien, iemand van SBB liep mee ter controle.
honderden manuren werk gedaan, er ligt een prachtige concept route
- SBB wijzigt plots van koers, route moet nu juist langs wandelpaden, het gedane werk kan weer opnieuw beginnen. Honderden vrijwilligers uren voor niets geweest.
- Complete route opnieuw uitgezet en deels aangelegd, tot in detail rekening gehouden met flora en fauna, Wederom honderden uren vrijwilligerswerk.
- SBB (JvA) besluit zonder overleg deel Noordlus te veranderen met behulp van “vrijwilligers” buiten MTBNW om, er ligt een deel slecht fietsbaar en moeilijk te onderhouden traject in de route nu, wederom een teken van onkunde zowel qua MTB routes alsmede aangaande samenwerking met MTBNW
- Overleg met bewonersvereniging Aagtdorp aangaande reeds aangelegde Middenlus, de route was er al aangelegd en alle stakeholders waren al betrokken in het proces, toch werd er achteraf opnieuw achter de schermen met een groep bewoners "overlegt"
- Gevolg is dat reeds aangelegde lus weer moet worden verwijderd en omgelegd, wederom honderden man uren en gebruikte materialen gaan door het putje
- Kapwerkzaamheden:
De reeds met zorg voor plant en dier aangelegde Zuid en Middenlus wordt voor 60% volledig de vernieling in gereden met bosbouw machines, wederom honderden manuren voor niets en aanzienlijke schade aan materiaal, een kantelpunt voor het geduld van vele MTB'ers
- Dit is dus nog los van alle hiermee paralel lopende rechtszaken en de fouten (verkeerde kaarten, verouderde data) die SBB op juridisch vlak heeft gemaakt en waar MTBNW ook is bijgesprongen.
De advocaat van MTBNW moet het juridisch team van SBB regelmatig souffleren om fouten te voorkomen.
Samengevat zijn er door gepruts van SBB duizenden uren werk en duizenden €'s van MTBNW voor niets besteed.
- Verder hebben wij nooit richtlijnen op papier gehad met route eisen/verplichtingen maar worden wij daar achteraf op gewezen … (nog steeds zonder officiële richtlijnen)
- Laat ik het zo zeggen, we zijn tot elkaar veroordeeld maar in de “echte wereld” is zo’n “samenwerking“ echt onacceptabel.
..... ook jij Boss, heb meermaals je frustraties geuit maar die zal ik hier even buiten laten.
Ik hoor wel wanneer ik dit bericht moet verwijderen voor "de goede zaak" .....
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
Klopt deels maar ik denk dat je geheugen in de afgelopen jaren wel wat selectief geworden is......je vergeet enkele belangrijke oorzaken waarom dot proces zo lang duurt. Wat dat betreft hebben we veel pionierswerk gedaan voor mountainbikend NL.
En wat betreft jouw tuin, daar zit nou net het hele grote verschil; een privé tuin of een openbaar bos.
dussssss©
En wat betreft jouw tuin, daar zit nou net het hele grote verschil; een privé tuin of een openbaar bos.
dussssss©
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5494
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Ik vergeet niets, ik beschrijf hier de rol van SBB los van alle externe bezwaren. Een compleet verhaal zou een driedelig reeks met een dikte van Konsalik opleveren ... hoewel Kafka uiteraard meer to the point isBOSS schreef: ↑zo 27 december 2020, 23:17 Klopt deels maar ik denk dat je geheugen in de afgelopen jaren wel wat selectief geworden is......je vergeet enkele belangrijke oorzaken waarom dot proces zo lang duurt. Wat dat betreft hebben we veel pionierswerk gedaan voor mountainbikend NL.
En wat betreft jouw tuin, daar zit nou net het hele grote verschil; een privé tuin of een openbaar bos.
dussssss©
Mijn tuin was uiteraard met een
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
Maar daarmee trek je het wel uit zijn context waardoor je het beeld voor de neutrale kijker vertroebelt en je dus alle 'schuld' bij de beheerder legt. Je bent er (te) emotioneel bij betrokken, ik ook trouwens. Sinds de jaren 80 is er veel veranderd, wat toen kon kan u niet meer en zoals het toen ging gaat het nu niet meer. Alles is gedaan met de kennis van het moment, er was niet een kant klaar draaiboek of zoiets. Een dergelijk draaiboek was er niet omdat het voorheen nooit nodig geweest is. Jij weet ook dondersgoed als bepaalde (externe)personen er niet geweest waren we nu al vrolijk 5 jaar gefietst hadden op de route en paste het verhaal op een half A4tje. Het is niet fair om een beheerder daar 100% op af te rekenen.yo-eddy schreef: ↑ma 28 december 2020, 00:59Ik vergeet niets, ik beschrijf hier de rol van SBB los van alle externe bezwaren. Een compleet verhaal zou een driedelig reeks met een dikte van Konsalik opleveren ... hoewel Kafka uiteraard meer to the point isBOSS schreef: ↑zo 27 december 2020, 23:17 Klopt deels maar ik denk dat je geheugen in de afgelopen jaren wel wat selectief geworden is......je vergeet enkele belangrijke oorzaken waarom dit proces zo lang duurt. Wat dat betreft hebben we veel pionierswerk gedaan voor mountainbikend NL.
En wat betreft jouw tuin, daar zit nou net het hele grote verschil; een privé tuin of een openbaar bos.
dussssss©
Mijn tuin was uiteraard met een
Mooi, vandaag weer ff wat fysieke arbeid verrichten voor MTBNW!
dussssssss©
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5494
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
MTBNW is een vrijwilligers organisatie, SBB bestaat uit betaalde professionals die hun huiswerk horen te doen.BOSS schreef: ↑ma 28 december 2020, 09:30
Maar daarmee trek je het wel uit zijn context waardoor je het beeld voor de neutrale kijker vertroebelt en je dus alle 'schuld' bij de beheerder legt. Je bent er (te) emotioneel bij betrokken, ik ook trouwens. Sinds de jaren 80 is er veel veranderd, wat toen kon kan u niet meer en zoals het toen ging gaat het nu niet meer. Alles is gedaan met de kennis van het moment, er was niet een kant klaar draaiboek of zoiets. Een dergelijk draaiboek was er niet omdat het voorheen nooit nodig geweest is. Jij weet ook dondersgoed als bepaalde (externe)personen er niet geweest waren we nu al vrolijk 5 jaar gefietst hadden op de route en paste het verhaal op een half A4tje. Het is niet fair om een beheerder daar 100% op af te rekenen.
Mooi, vandaag weer ff wat fysieke arbeid verrichten voor MTBNW!
dussssssss©
De praktijk is:
MTBNW heeft zijn zaken erg goed voor elkaar en gaat professioneel te werk, SBB heeft meer dan eens zijn onkunde bewezen waar MTBNW heeft moeten bij springen, zowel juridisch, financieel als met duizenden uren arbeid. Dat de relatie nog goed is, geeft vooral aan hoe coulant en volhardend MTBNW is, ik ben, zoals jij en SBB weten, afgehaakt op 1-1-2018 en we zijn inmiddels weer 3 jaar verder ..... mijn woorden waren toen "ik ga echt niet wachten tot ik mijn rollator over de nieuwe route moet gaan duwen" ..... mijn mening is eerder versterkt dan afgezwakt helaas.
De route werkzaamheden van vandaag hebben niet mijn prio, het is mooi verweerd en droogt prima op. Geulen en gaten horen erbij. MUK scheppen over mul zand in de zomer vind ik dan wel weer een top oplossing (hoewel een mix met schelpen op veel plekken nog beter zou zijn).
Verder heb ik gister een paar uur gewandeld door de regen en storm met Erik2 en de jongens, apart dat ik nooit wat hoor over de tientallen kilometers wandelpaden die buiten de officiële wandelroutes in het bos zijn "ontstaan"
Ik kom hier sinds mijn jeugd maar er komt jaarlijks alleen maar meer bij, vaak prachtige paadjes ook
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
-
- Extreme Biker
- Berichten: 845
- Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
- Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10
Ik vind dat dit topic en de podcast samen heel goed weergeven wat er allemaal komt kijken bij het bouwen van een mtb route. Leuk, interessant om de discussie hier te lezen. En dan te bedenken dat we alleen nog maar in ons eigen kringetje aan het discussiëren zijn. Dan zijn er ook nog andere gebruikers waar (de beheerder) rekening mee moet houden.
Als ik het zo lees is het vooral de beerheerde>de mtb'ers. Ik denk dat wij aardig wat te vertellen hebben, en dat is een luxe. Maar uiteindelijk is de beheerder de beslissende factor en zijn wij te gast. In mijn ogen is SBB wel redelijk onze vriend, maar ik ken de organisatie niet goed genoeg om daar veel over te zeggen.
Ik vond het gedeelte over de gravelbikers van Rein bijzonder interessant omdat ik dat ook om mij heen zie. Zo te horen heeft hij een goed kloppend beeld van de gravelrijder, ben dan ook erg benieuwd hoe dat verder gaat. In ons geval helpt het denk ik ook niet dat laurens ten dam een fervent gravelaar is en veel mensen hem volgen. Toch valt het mee wat ik ervan in het bos heb gezien.
En na een paar keer met Sophie de Boer te hebben meegereden ben ik ook overtuigd dat een gravelbike in de goede handen makkelijk rondjes op Schoorl rijdt . De grens tussen die twee disciplines vervaagt een beetje zo.
Interessante podcast en discussie! Veel geleerd
Als ik het zo lees is het vooral de beerheerde>de mtb'ers. Ik denk dat wij aardig wat te vertellen hebben, en dat is een luxe. Maar uiteindelijk is de beheerder de beslissende factor en zijn wij te gast. In mijn ogen is SBB wel redelijk onze vriend, maar ik ken de organisatie niet goed genoeg om daar veel over te zeggen.
Ik vond het gedeelte over de gravelbikers van Rein bijzonder interessant omdat ik dat ook om mij heen zie. Zo te horen heeft hij een goed kloppend beeld van de gravelrijder, ben dan ook erg benieuwd hoe dat verder gaat. In ons geval helpt het denk ik ook niet dat laurens ten dam een fervent gravelaar is en veel mensen hem volgen. Toch valt het mee wat ik ervan in het bos heb gezien.
En na een paar keer met Sophie de Boer te hebben meegereden ben ik ook overtuigd dat een gravelbike in de goede handen makkelijk rondjes op Schoorl rijdt . De grens tussen die twee disciplines vervaagt een beetje zo.
Interessante podcast en discussie! Veel geleerd
Who needs roads when there's dirt
- Horsthil
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1749
- Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
- Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk
Ik heb de discussie even gemist de afgelopen dagen, heb in ieder geval genoten van het teruglezen.
Enige nuance mag trouwens wel wanneer Eddy over wanbeleid van SBB moet drammen. Wordt te veel geschreven alsof het betrekking heeft op de hele organisatie. Wanbeleid misschien in de casus schoorl. Maar hoe je het nu hebt geschreven, suggereer je alsof het landelijk fout gaat. Onjuist. Hoe kan de heuvelrug anders vol liggen met prachtige trails op SBB grond. Hoe kunnen anders diverse prachtige trails op SBB grond zitten. Hoe kan dat zonder lange schoorl procedures? Ietje minder generaliseren dus.
@BOSS, je hebt het allemaal heel goed verwoord. Voor het eerst dat ik van iemand uit de Schoorl hoek een sterk en realistisch verhaal hoor. De vrijwilligers en fans kunnen daar soms van leren. Hoewel de wens om veel meer uitdaging van deze mensen hartstikke terecht is.
Enige nuance mag trouwens wel wanneer Eddy over wanbeleid van SBB moet drammen. Wordt te veel geschreven alsof het betrekking heeft op de hele organisatie. Wanbeleid misschien in de casus schoorl. Maar hoe je het nu hebt geschreven, suggereer je alsof het landelijk fout gaat. Onjuist. Hoe kan de heuvelrug anders vol liggen met prachtige trails op SBB grond. Hoe kunnen anders diverse prachtige trails op SBB grond zitten. Hoe kan dat zonder lange schoorl procedures? Ietje minder generaliseren dus.
@BOSS, je hebt het allemaal heel goed verwoord. Voor het eerst dat ik van iemand uit de Schoorl hoek een sterk en realistisch verhaal hoor. De vrijwilligers en fans kunnen daar soms van leren. Hoewel de wens om veel meer uitdaging van deze mensen hartstikke terecht is.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5593
- Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
- Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14
Ik denk ook niet dat een MTB route een top prioriteit is voor SBB vanuit hun ogen.
Voor MTBNW wel natuurlijk, maar SBB heeft wel meer aan hun hoofd.
Waarschijnlijk zal SBB het niet erg vinden als MTBNW het bijltje erbij neerlegt, dan kunnen ze dit boek ook dichtklappen.
Juist door alle gebeurtenissen waardeer ik het dat MTBNW blijft vechten, maar ik snap het zeker als ook de vrijwilligers er op een gegeven moment klaar mee zijn.
Voor MTBNW wel natuurlijk, maar SBB heeft wel meer aan hun hoofd.
Waarschijnlijk zal SBB het niet erg vinden als MTBNW het bijltje erbij neerlegt, dan kunnen ze dit boek ook dichtklappen.
Juist door alle gebeurtenissen waardeer ik het dat MTBNW blijft vechten, maar ik snap het zeker als ook de vrijwilligers er op een gegeven moment klaar mee zijn.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5494
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Geloof mij, dan zijn de rapen gaar voor SBB, duizenden lokale MTB'ers en geen regulerende partij is een recept voor escalatie. SBB mag zijn handen meer dan dichtknijpen met MTBNWRayb81 schreef: ↑di 5 januari 2021, 22:33 Ik denk ook niet dat een MTB route een top prioriteit is voor SBB vanuit hun ogen.
Voor MTBNW wel natuurlijk, maar SBB heeft wel meer aan hun hoofd.
Waarschijnlijk zal SBB het niet erg vinden als MTBNW het bijltje erbij neerlegt, dan kunnen ze dit boek ook dichtklappen.
Juist door alle gebeurtenissen waardeer ik het dat MTBNW blijft vechten, maar ik snap het zeker als ook de vrijwilligers er op een gegeven moment klaar mee zijn.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5494
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Ik refereer in mijn hele betoog aan SBB (Schoorl) en MTBNW, heb geen persoonlijke ervaring met andere gebieden.Horsthil schreef: ↑di 5 januari 2021, 18:01
Enige nuance mag trouwens wel wanneer Eddy over wanbeleid van SBB moet drammen. Wordt te veel geschreven alsof het betrekking heeft op de hele organisatie. Wanbeleid misschien in de casus schoorl. Maar hoe je het nu hebt geschreven, suggereer je alsof het landelijk fout gaat. Onjuist. Hoe kan de heuvelrug anders vol liggen met prachtige trails op SBB grond. Hoe kunnen anders diverse prachtige trails op SBB grond zitten. Hoe kan dat zonder lange schoorl procedures? Ietje minder generaliseren dus.
@BOSS, je hebt het allemaal heel goed verwoord. Voor het eerst dat ik van iemand uit de Schoorl hoek een sterk en realistisch verhaal hoor. De vrijwilligers en fans kunnen daar soms van leren. Hoewel de wens om veel meer uitdaging van deze mensen hartstikke terecht is.
Verder heeft BOSS altijd een sterk en realistisch verhaal en zijn wij ondanks de soms harde woorden gewoon vrienden. Op bepaalde zaken verschillen wij gewoon sterk van mening, en dat mag
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime