Telegraaf

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

MVMVML schreef: ma 28 december 2020, 08:46 Ik heb nog nooit bonje gekregen met wandelaars/hondenbezitters/paardrijders etc. Echt letterlijk nooit. Vind dat er altijd wel een gemoedelijke sfeer in de bossen hangt. Beetje ruimte aan elkaar geven, ff groeten en niks aan het handje.

Enige keer dat ik iets van bonje kreeg was met een BWR die vond dat ik blijkbaar niet snel genoeg opzij ging.
Hier nog iemand, nog nooit bonje gehad als mtb'er maar ook niet als wandelaar of ruiter last ervaren door Mtb'er. De ergste dingen die ik heb meegemaakt waren toch mede Mtb'ers of veldrijders tijdens toertochten in België, west-brabant. Dat soort evenementen trekt veel volk waar ook een paar enorme asocialen bij zitten. Geef het beestje een naampje op basis van het rijwiel maar benoem toch vooral dat het beestje asociaal is.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

TenZNL schreef: ma 28 december 2020, 08:35
hanjovdberg schreef: ma 28 december 2020, 01:06 Jij en je kinderen blij. Hoewel zo'n dreun even lekker kan voelen komt daarna ook bij jou rotgevoel. En dan heeft zo'n hork alleen maar meer bereikt dan je hem zou gunnen.
Waarom zou ik me rot voelen? Sterker nog, mijn vrouw zou `m zelf van z`n fiets trappen en ik zou m`n kinderen vertellen dat dat de consequentie kan zijn als ze ooit expres andere kindjes aanrijden (of op een fiets met een kromstuur stappen :winkie: ).

Slaan jullie niet allemaal beetje door? Die man zit fout, daar zijn we het allemaal wel over eens. Echter dat meisje valt, schrikt en staat weer op. Heeft verder niks, dat je daar als ouder boos over bent begrijp ik ook, echter om dan omgekeerd maar hetzelfde te gaan doen; van de fiets trappen, klappen verkopen etc. Dan ben je echt helemaal verkeerd bezig, dat is totale onmacht/frustratie en doe je feitelijk hetzelfde als die man. Dat je je ongenoegen kenbaar maakt en hem aanspreekt prima, maar om dan maar te gaan ‘vechten’ dan val je voor mij in dezelfde categorie als die man ‘dom en asociaal’. En ben je ook nog eens een slecht voorbeeld voor je kind. Die vader heeft precies het goede gedaan en hem aangesproken en de boel niet laten escaleren.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Het lijkt erop dat men zich aanpast naar de titel van het topic... :roll:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

TenZNL schreef: ma 28 december 2020, 08:35
hanjovdberg schreef: ma 28 december 2020, 01:06 Jij en je kinderen blij. Hoewel zo'n dreun even lekker kan voelen komt daarna ook bij jou rotgevoel. En dan heeft zo'n hork alleen maar meer bereikt dan je hem zou gunnen.
Waarom zou ik me rot voelen? Sterker nog, mijn vrouw zou `m zelf van z`n fiets trappen en ik zou m`n kinderen vertellen dat dat de consequentie kan zijn als ze ooit expres andere kindjes aanrijden (of op een fiets met een kromstuur stappen :winkie: ).
Dat en zo'n reactie zegt dan nog meer over jou dan die persoon zelf.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Marcel964 schreef: ma 28 december 2020, 10:07
TenZNL schreef: ma 28 december 2020, 08:35
Waarom zou ik me rot voelen? Sterker nog, mijn vrouw zou `m zelf van z`n fiets trappen en ik zou m`n kinderen vertellen dat dat de consequentie kan zijn als ze ooit expres andere kindjes aanrijden (of op een fiets met een kromstuur stappen :winkie: ).

Slaan jullie niet allemaal beetje door?
Nee, ik zal wel ouderwets zijn en ben gewoon niet van die slappe Rutte-achtige aanpak. Wie niet horen wil, moet maar voelen.
Door al dat slappe gelul vergeten een hoop mensen dat bepaalde acties kunnen bepaalde consequenties hebben (sterker nog, ze worden beloond voor hun gedrag).

En begrijp me goed, ik ga echt niet om het minste of geringste uit m`n dak en kan me prima inleven in anderen maar in dit geval...die eikel had gewoon kunnen stoppen maar hij kiest ervoor om door te rijden. Dus bij willens en wetens de hufter uithangen, krijg je van mij een koekje van eigen deeg. Wat jij daarvan vind zal me jeuken.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

TenZNL schreef: ma 28 december 2020, 10:22
Marcel964 schreef: ma 28 december 2020, 10:07


Slaan jullie niet allemaal beetje door?
Nee, ik zal wel ouderwets zijn en ben gewoon niet van die slappe Rutte-achtige aanpak. Wie niet horen wil, moet maar voelen.
Door al dat slappe gelul vergeten een hoop mensen dat bepaalde acties kunnen bepaalde consequenties hebben (sterker nog, ze worden beloond voor hun gedrag).

En begrijp me goed, ik ga echt niet om het minste of geringste uit m`n dak en kan me prima inleven in anderen maar in dit geval...die eikel had gewoon kunnen stoppen maar hij kiest ervoor om door te rijden. Dus bij willens en wetens de hufter uithangen, krijg je van mij een koekje van eigen deeg. Wat jij daarvan vind zal me jeuken.
Koekjes van eigen deeg” Dan val je voor mij dus in dezelfde categorie als die asociale fietser.....
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Wat ik al zei...het zal me jeuken. Jij valt voor mij in de categorie moraalridders, even goeie vrienden verder.
Gebruikersavatar
Smithy
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 11 december 2017, 16:07
Mijn mountainbike: Smithy Serotone, Salsa Spearfish, Ragley Piglet, On-one Inbred, Genesis High latitude

Dus meneer beukt je kind opzij, en vervolgens ga je nederig je excuses aanbieden dat je 5-jarige kind in zijn weg durft te staan?
Ik snap dat écht niet. Hoe kijk je jezelf dan aan in de spiegel 's avonds? Je bent dan toch gewoon een slappe bal gehakt?
Je hoeft hem niet tot een bloedende massa te timmeren, maar ik had hem zeer zeker bij de lurven gegrepen en stevig aangesproken. En nee, ik ben echt geen held of agressief figuur. Maar dit zou me tot op het bot krenken. Ik heb zó'n bloedhekel aan asociaal gedrag als dit, en al helemaal als het kinderen betreft. Niks verzachtende omstandigheden, niks 'uitgegleden'. De beelden spreken toch echt boekdelen.

Van mij hoeft die snoever niet met naam en toenaam aan de schandpaal. Ik had het liever zelf als vader opgelost, zou mezelf ook een beter gevoel geven. Op welke manier dat gebeurt heeft hij zelf op dat moment in de hand met z'n reactie als ik 'm aanspreek op z'n rare gedrag.
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Rossie schreef: zo 27 december 2020, 23:46Vergeet niet dat dit gezin hier ook nog dagen last van heeft..
Welnee. Dat is ook maar net hoe je daar als ouders mee omgaat. Natuurlijk kan je er een drama van maken, die vent op z'n bek slaan, zoals sommigen hier normaal schijnen te vinden, en dán is het inderdaad iets waar je gezin nog dagen last van heeft.

Als je daarentegen aan je kinderen uitlegt wat er hier nu precies gebeurt, en daarna doorgaat met je leven, heeft er niemand last van en al helemaal geen dagenlang.
Knakworstkweker schreef: ma 28 december 2020, 00:44Als hooguit iemand aan mijn kinderen komt bekoopt hij dat met een paar dagen ziekenhuis (en ik met als ik pech heb, met een paar dagen staatshotel, maar dat heb ik er voor over).

Deze meneer had als hij mij had getroffen, de tijd gehad om me ervan te overtuigen rustig aan te doen (het gebeurt hoe dan ook) tot mijn vrouw en kinderen ver genoeg weg zijn (die hoeven niet te zien hoe papa zich te buiten gaat).
Zo. Jij bent echt stoer.

Tegen de tijd dat je wél volwassen kunt reageren, snap je wellicht dat je je met dit soort primair gedrag net zo verlaagt als deze "sportieve rijder". Kansloos.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Volgens mij zijn we het er allemaal over eens dat dit ongewenst hufterig gedrag is.

Maar zelf fysiek geweld gaan gebruiken lost gewoon niets op. En geloof me kinderen vinden het echt niet leuk als papa ligt te vechten.

En al helemaal niet als je toevallig ook nog het onderspit moet delven. Dus aanspreken, wat ik al zei nachtje aan de kerstboom vastbinden alla maar in elkaar timmeren is niet handig. :tong
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Totdat je eigen kind, vader of moeder eens aangereden wordt..
Is inderdaad de keuze van die aso.
Dubbele foute keuze is om door te rijden.

Het interesseert hem gewoon geen bal.
Jij zegt dan, foei, dat mag jij niet doen.

Volgende keer doet zo'n aso het gewoon weer, want.. het interesseert hem nog steeds geen bal.

Zelfs nu nog in het nwe bericht wil hij geen excuses maken, zegt genoeg toch?
Het maakt hem gewoon niets uit en gaat het gewoon weer doen volgende keer..


Tot!!.
Hij inderdaad de "verkeerde" (of voor hem goede) tegen komt die hem terecht een een paar tikken geeft.
Dan!!.. gaat ie pas nadenken.

Want he.. dan geeft deze eikel er ZELF last van.
En dan is het ineens wél belangrijk voor hem.


Je bent niet hetzelfde want HIJ kiest om dit te doen, dan moet ie het evt gevolg maar accepteren.

Je bent dan niet hetzelfde als die aso, je zorgt er gewoon voor dat ie volgende x wél na denkt.


Gutgut.. straks is die fietser nog slachtoffer... Wat een zielige man, hij heeft zijn pr niet gehaald door deze domme mensen die zomaar voor zijn neus aan het wandelen waren.
Excuus? Nee natuurlijk niet, het gezin moet excuus maken.. hij had zijn knie wel kunnen bezeren tegen de rug van dat kind..
Nuanceren nuanceren... Ja zo kweek je eikels die denken overal mee weg te kunnen komen.
Knakworstkweker

Marcobiker schreef: ma 28 december 2020, 10:48
Knakworstkweker schreef: ma 28 december 2020, 00:44Als hooguit iemand aan mijn kinderen komt bekoopt hij dat met een paar dagen ziekenhuis (en ik met als ik pech heb, met een paar dagen staatshotel, maar dat heb ik er voor over).

Deze meneer had als hij mij had getroffen, de tijd gehad om me ervan te overtuigen rustig aan te doen (het gebeurt hoe dan ook) tot mijn vrouw en kinderen ver genoeg weg zijn (die hoeven niet te zien hoe papa zich te buiten gaat).
Zo. Jij bent echt stoer.

Tegen de tijd dat je wél volwassen kunt reageren, snap je wellicht dat je je met dit soort primair gedrag net zo verlaagt als deze "sportieve rijder". Kansloos.
Ik ben mens, geen ambtenaar
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Rossie schreef: ma 28 december 2020, 10:52Je bent niet hetzelfde want HIJ kiest om dit te doen, dan moet ie het evt gevolg maar accepteren.
Onzin. JIJ kiest er ook voor om voor eigen rechter te spelen en overtreedt daarmee net zo hard de regels (van fatsoen én wet) als die fietser.

Dit soort opvattingen zijn stuitend kortzichtig.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Knakworstkweker schreef: ma 28 december 2020, 10:57Ik ben mens, geen ambtenaar
Dan heb je een bijzonder beperkte opvatting van "menselijk". Geeft niks - zolang je maar beseft dat je met dit soort stoere praat het imago van "de mountainbiker" alleen maar nóg verder naar beneden haalt.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Zijn reden, geen pr?

Jou reden, je kind wordt op de grond gewerkt dmv knietje.

En jij vind dat hetzelfde? Waar zit je verstand man.
Gesloten