En de liefhebbers van klassiek staal en titanium zijn in shock, het is nu officieel, de "nieuwe" geometrie is definitief geland.
Dit is de nieuwe Moots Womble LTHT: 67.2° balhoofd, 75.7° zithoek op 25% sag, 140mm Pike, en ruimte voor 29x2.5" banden
review door the Radavist:
https://theradavist.com/2020/12/from-th ... mble-29er/
en in SIngletracks
https://www.singletracks.com/mtb-review ... ip-review/
Enjoy!!
Moots Womble hardtail
- kan niet meer
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2192
- Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
- Mijn mountainbike: Spot Mayhem
Toch een bescheiden geo? Toch ook nog mooi voor de nl-routes.
"This species has amused itself to death"
-
- Extreme Biker
- Berichten: 700
- Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00
Ik ben niet zozeer in shock, maar ik vraag me meer af of je hem al besteld hebtHeckler40 schreef: ↑vr 29 januari 2021, 18:37 En de liefhebbers van klassiek staal en titanium zijn in shock, het is nu officieel, de "nieuwe" geometrie is definitief geland.
Dit is de nieuwe Moots Womble LTHT: 67.2° balhoofd, 75.7° zithoek op 25% sag, 140mm Pike, en ruimte voor 29x2.5" banden
Enjoy!!
Besteld, nee hoor, ga k ook niet doen
Ik vind hem heel mooi, maar hij voegt niets toe aan mijn Vendetta qua rijden denk ik. En Kingdom maakt de Vendetta al een jaar of 7? ze zijn aan de derde generatie toe intussen waar Moots net instapt. Al is de review op Singletracks wel erg lovend over de Womble. En toch ook wel een puntje, de build op de foto is near as 9800$ en dan moet je hem nog importeren naar de EU ........Het is ook mooi om een onbereikbare droombike te hebben.
En ik heb de titel aangepast, de Womble is al sinds April 2020 uit,
hij was voor mij echt nieuw, heb hem totaal gemist vorig jaar.
Enjoy.!!
Ik vind hem heel mooi, maar hij voegt niets toe aan mijn Vendetta qua rijden denk ik. En Kingdom maakt de Vendetta al een jaar of 7? ze zijn aan de derde generatie toe intussen waar Moots net instapt. Al is de review op Singletracks wel erg lovend over de Womble. En toch ook wel een puntje, de build op de foto is near as 9800$ en dan moet je hem nog importeren naar de EU ........Het is ook mooi om een onbereikbare droombike te hebben.
En ik heb de titel aangepast, de Womble is al sinds April 2020 uit,
hij was voor mij echt nieuw, heb hem totaal gemist vorig jaar.
Enjoy.!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
-
- Extreme Biker
- Berichten: 700
- Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00
Dat is ook serieus geld inderdaad, zelfs voor een Moots. De knik in de zitbuis ziet er bij een Honzo ook wat logischer uit voor mij.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2737
- Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
- Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)
Nee hoor. Is ‘normale’ prijs voor een Moots. Prijzen zijn de laatste jaren fors omhoog gegaan. Frames vanaf ca 4K en gaat snel omhoog als je meer wil of opties gaat aanvinken....zeroground schreef: ↑za 30 januari 2021, 10:28 Dat is ook serieus geld inderdaad, zelfs voor een Moots. De knik in de zitbuis ziet er bij een Honzo ook wat logischer uit voor mij.
Wel mooi spul en echt handwerk. Paar jaar geleden de fabriek bezocht. Is toch echt wel groot verschil in afwerking tussen de premium merken (IF, Serotta, Moots, Passoni, etc) en het middensegment. Tov budget Ti is dit een andere dimensie
StAlTiCa
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2127
- Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
- Mijn mountainbike: Massi Team advanced
Je smilies geven aan dat je dit ook serieus geld vindt.owwwwk schreef: ↑za 30 januari 2021, 17:13Nee hoor. Is ‘normale’ prijs voor een Moots. Prijzen zijn de laatste jaren fors omhoog gegaan. Frames vanaf ca 4K en gaat snel omhoog als je meer wil of opties gaat aanvinken....zeroground schreef: ↑za 30 januari 2021, 10:28 Dat is ook serieus geld inderdaad, zelfs voor een Moots. De knik in de zitbuis ziet er bij een Honzo ook wat logischer uit voor mij.
Ik vind dit ook serieus geld.
Niet dat dit niet mooi is, maar dan denk ik, waarom geen Nederlands product?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2737
- Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
- Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)
Wat mij betreft liever geen Ti (of stalen) frame als de afwerking niet mooi is. Laswerk van (bijvoorbeeld) een Moots is echt waanzinnig net als bijvoorbeeld een echt mooi filled brazed stalen frame.
Een aantal jaar geleden bij een LBS een aantal Ti-frames naast elkaar gezien: IF, Seven, Lynskey, Skyde en ik meen nog een 5e merk. Afwerking tussen eerste en laatste is andere dimensie
StAlTiCa
-
- Extreme Biker
- Berichten: 700
- Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00
Inmiddels dan normaal voor Moots, wel serieus nog steeds geld voor een fiets. En voor die prijs verwacht je een ook een smetteloze afwerking, hoogstaand vakmanschap en "iets speciaals".owwwwk schreef: ↑za 30 januari 2021, 17:13Nee hoor. Is ‘normale’ prijs voor een Moots. Prijzen zijn de laatste jaren fors omhoog gegaan. Frames vanaf ca 4K en gaat snel omhoog als je meer wil of opties gaat aanvinken....zeroground schreef: ↑za 30 januari 2021, 10:28 Dat is ook serieus geld inderdaad, zelfs voor een Moots. De knik in de zitbuis ziet er bij een Honzo ook wat logischer uit voor mij.
Wel mooi spul en echt handwerk. Paar jaar geleden de fabriek bezocht. Is toch echt wel groot verschil in afwerking tussen de premium merken (IF, Serotta, Moots, Passoni, etc) en het middensegment. Tov budget Ti is dit een andere dimensie
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Womble klinkt alsof er een slag in mijn band zit ...
Is een legendarisch merk, zou heel graag een stalen uit '82 en Ti uit '90 willen hebben.
Maar naast de hele mooie naden vind ik de frames niet bijzonder qua looks.
Is een legendarisch merk, zou heel graag een stalen uit '82 en Ti uit '90 willen hebben.
Maar naast de hele mooie naden vind ik de frames niet bijzonder qua looks.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 700
- Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00
Hét probleem van de Amerikaanse naam Womble is het Engelse woord cockwomble. Maar zolang je buiten de UK fietst is dat geen punt
En bedankt, nu ben ik van internet getrapt...
Valt wel mee De Nederlandse vertaling valt toevallig samen met een forumnaam
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Over dat made in NL, ik doe mijn best al met een Project12. De samenwerking met Michiel was vruchtbaar en goed, daar komt misschien nog wel een keer wat uit. En als 11-Ants een reguliere derailleur aandrijvin toevoegt staan ze voor mij ook met stip hoog op de lijst.
Ik vind het verder vooral opvallend dat een merk als Moots, dat toch decennia lang met klassieke hardtails alle trends in MTB land heeft getrotseerd nu met een long en slack LTHT komt. Vraag voor Moots is natuurlijk wat hun klanten doen. Ze bieden ook de Mooto X hardtail aan met 71gr balhoofdhoek. DIe Mooto is trouwens in de huidige versie met een S bocht in de schuine onderbuis uitgevoerd. Mwah, niet mijn ding, terwijl hun klassieke modellen het eeuwige Titanium leven hebben......
Enjoy!!
Ik vind het verder vooral opvallend dat een merk als Moots, dat toch decennia lang met klassieke hardtails alle trends in MTB land heeft getrotseerd nu met een long en slack LTHT komt. Vraag voor Moots is natuurlijk wat hun klanten doen. Ze bieden ook de Mooto X hardtail aan met 71gr balhoofdhoek. DIe Mooto is trouwens in de huidige versie met een S bocht in de schuine onderbuis uitgevoerd. Mwah, niet mijn ding, terwijl hun klassieke modellen het eeuwige Titanium leven hebben......
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"