Moots Womble hardtail

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

En de liefhebbers van klassiek staal en titanium zijn in shock, het is nu officieel, de "nieuwe" geometrie is definitief geland.

Dit is de nieuwe Moots Womble LTHT: 67.2° balhoofd, 75.7° zithoek op 25% sag, 140mm Pike, en ruimte voor 29x2.5" banden
Afbeelding

review door the Radavist:
https://theradavist.com/2020/12/from-th ... mble-29er/
en in SIngletracks
https://www.singletracks.com/mtb-review ... ip-review/

Enjoy!!
Laatst gewijzigd door Heckler40 op zo 31 januari 2021, 16:03, 2 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Toch een bescheiden geo? Toch ook nog mooi voor de nl-routes.
"This species has amused itself to death"
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Heckler40 schreef: vr 29 januari 2021, 18:37 En de liefhebbers van klassiek staal en titanium zijn in shock, het is nu officieel, de "nieuwe" geometrie is definitief geland.

Dit is de nieuwe Moots Womble LTHT: 67.2° balhoofd, 75.7° zithoek op 25% sag, 140mm Pike, en ruimte voor 29x2.5" banden

Enjoy!!
Ik ben niet zozeer in shock, maar ik vraag me meer af of je hem al besteld hebt :bier:
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Besteld, nee hoor, ga k ook niet doen

Ik vind hem heel mooi, maar hij voegt niets toe aan mijn Vendetta qua rijden denk ik. En Kingdom maakt de Vendetta al een jaar of 7? ze zijn aan de derde generatie toe intussen waar Moots net instapt. Al is de review op Singletracks wel erg lovend over de Womble. En toch ook wel een puntje, de build op de foto is near as 9800$ en dan moet je hem nog importeren naar de EU ........Het is ook mooi om een onbereikbare droombike te hebben.

En ik heb de titel aangepast, de Womble is al sinds April 2020 uit,
hij was voor mij echt nieuw, heb hem totaal gemist vorig jaar.

Enjoy.!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Dat is ook serieus geld inderdaad, zelfs voor een Moots. De knik in de zitbuis ziet er bij een Honzo ook wat logischer uit voor mij.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Voor dat soort bedragen ging ik echt eerder ff bij 11Ants shoppen
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Of Prova... (als je een reguliere drivetrain zou willen)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

zeroground schreef: za 30 januari 2021, 10:28 Dat is ook serieus geld inderdaad, zelfs voor een Moots. De knik in de zitbuis ziet er bij een Honzo ook wat logischer uit voor mij.
Nee hoor. Is ‘normale’ prijs voor een Moots. Prijzen zijn de laatste jaren fors omhoog gegaan. Frames vanaf ca 4K :o en gaat snel omhoog als je meer wil of opties gaat aanvinken.... :roll:

Wel mooi spul en echt handwerk. Paar jaar geleden de fabriek bezocht. Is toch echt wel groot verschil in afwerking tussen de premium merken (IF, Serotta, Moots, Passoni, etc) en het middensegment. Tov budget Ti is dit een andere dimensie
StAlTiCa
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

owwwwk schreef: za 30 januari 2021, 17:13
zeroground schreef: za 30 januari 2021, 10:28 Dat is ook serieus geld inderdaad, zelfs voor een Moots. De knik in de zitbuis ziet er bij een Honzo ook wat logischer uit voor mij.
Nee hoor. Is ‘normale’ prijs voor een Moots. Prijzen zijn de laatste jaren fors omhoog gegaan. Frames vanaf ca 4K :o en gaat snel omhoog als je meer wil of opties gaat aanvinken.... :roll:
Je smilies geven aan dat je dit ook serieus geld vindt. :tong
Ik vind dit ook serieus geld.
Niet dat dit niet mooi is, maar dan denk ik, waarom geen Nederlands product?
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

massen schreef: za 30 januari 2021, 20:24
owwwwk schreef: za 30 januari 2021, 17:13

Nee hoor. Is ‘normale’ prijs voor een Moots. Prijzen zijn de laatste jaren fors omhoog gegaan. Frames vanaf ca 4K :o en gaat snel omhoog als je meer wil of opties gaat aanvinken.... :roll:
Je smilies geven aan dat je dit ook serieus geld vindt. :tong
Ik vind dit ook serieus geld.
Niet dat dit niet mooi is, maar dan denk ik, waarom geen Nederlands product?
Wat mij betreft liever geen Ti (of stalen) frame als de afwerking niet mooi is. Laswerk van (bijvoorbeeld) een Moots is echt waanzinnig net als bijvoorbeeld een echt mooi filled brazed stalen frame.

Een aantal jaar geleden bij een LBS een aantal Ti-frames naast elkaar gezien: IF, Seven, Lynskey, Skyde en ik meen nog een 5e merk. Afwerking tussen eerste en laatste is andere dimensie :o
StAlTiCa
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

owwwwk schreef: za 30 januari 2021, 17:13
zeroground schreef: za 30 januari 2021, 10:28 Dat is ook serieus geld inderdaad, zelfs voor een Moots. De knik in de zitbuis ziet er bij een Honzo ook wat logischer uit voor mij.
Nee hoor. Is ‘normale’ prijs voor een Moots. Prijzen zijn de laatste jaren fors omhoog gegaan. Frames vanaf ca 4K :o en gaat snel omhoog als je meer wil of opties gaat aanvinken.... :roll:

Wel mooi spul en echt handwerk. Paar jaar geleden de fabriek bezocht. Is toch echt wel groot verschil in afwerking tussen de premium merken (IF, Serotta, Moots, Passoni, etc) en het middensegment. Tov budget Ti is dit een andere dimensie
Inmiddels dan normaal voor Moots, wel serieus nog steeds geld voor een fiets. En voor die prijs verwacht je een ook een smetteloze afwerking, hoogstaand vakmanschap en "iets speciaals".
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Womble klinkt alsof er een slag in mijn band zit ...
Is een legendarisch merk, zou heel graag een stalen uit '82 en Ti uit '90 willen hebben.
Maar naast de hele mooie naden vind ik de frames niet bijzonder qua looks.
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Hét probleem van de Amerikaanse naam Womble is het Engelse woord cockwomble. Maar zolang je buiten de UK fietst is dat geen punt :bier:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

zeroground schreef: zo 31 januari 2021, 00:19 ... het Engelse woord cockwomble. ...
En bedankt, nu ben ik van internet getrapt... :evil:


Valt wel mee :winkie: De Nederlandse vertaling valt toevallig samen met een forumnaam :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Over dat made in NL, ik doe mijn best al met een Project12. De samenwerking met Michiel was vruchtbaar en goed, daar komt misschien nog wel een keer wat uit. En als 11-Ants een reguliere derailleur aandrijvin toevoegt staan ze voor mij ook met stip hoog op de lijst.

Ik vind het verder vooral opvallend dat een merk als Moots, dat toch decennia lang met klassieke hardtails alle trends in MTB land heeft getrotseerd nu met een long en slack LTHT komt. Vraag voor Moots is natuurlijk wat hun klanten doen. Ze bieden ook de Mooto X hardtail aan met 71gr balhoofdhoek. DIe Mooto is trouwens in de huidige versie met een S bocht in de schuine onderbuis uitgevoerd. Mwah, niet mijn ding, terwijl hun klassieke modellen het eeuwige Titanium leven hebben......

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie