Nieuwsbrief MTB vereniging de Zeeuwse kust over naleving regels.

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

I_do schreef: di 6 april 2021, 11:27Nou ja als er honderden mensen allemaal tegelijkertijd in dezelfde 2 uur willen fietsen/wandelen/paardrijden enzovoorts is het dan superdruk, en de rest van de week is er voldoende ruimte. Dus zo gek is het nou ook weer niet.
1. Niet iedereen kan op woensdagochtned (voorbeeld) omdat ze moeten werken...
2. Dat geldt niet alleen voor MTB'ers maar voor alle recreanten, als je je als wandelaar niet aan MTB'ers wil storen ben je woensdagochtend ook beter af.
3. Omdat het dan zo druk is kan niemand helemaal doen waar hij/zij zin in heeft en zou iedereen op maximalisatie van de capaciteit moeten inzetten. Hele volksstammen lijken zich edoch totaal niet bewust van wat er om hun heen gebeurt en kijken niet verder dan een meter vooruit...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

cheeta schreef: di 6 april 2021, 12:43 Hele volksstammen lijken zich edoch totaal niet bewust van wat er om hun heen gebeurt en kijken niet verder dan een meter vooruit...
Is dat nou net niet het idee van als je even buiten aan het wandelen bent? Even je hoofd leeg maken en niet druk maken/hoeven opletten om wat er om je heen gebeurt. Als MTB-er ligt dat natuurlijk anders, maar voor wandelaars kan ik het begrijpen en houd ik daar rekening mee.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Mad Wally schreef: di 6 april 2021, 13:36Is dat nou net niet het idee van als je even buiten aan het wandelen bent? Even je hoofd leeg maken en niet druk maken/hoeven opletten om wat er om je heen gebeurt.
Dat kan dus niet als je op een druk moment op een drukke plaats gaat, dan heb je ook gewoon een verantwoordelijkheid naar de rest...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Rossie schreef: ma 5 april 2021, 07:35Het positieve domino effect;
De hondenbezitter verteld aan vrienden en op de voetbalclub dat ie wel (bijv)€500,00 boete heeft gekregen omdat ie "Max" "even" los liet rennen..
Daar zitten meer honden bezitters bij die daarvan schrikken..
Volgende x denken ze allemaal wél ff aan die €500,00 boete en houden ze "Max" toch maar wel aan de lijn, en los waar het wel mag.
Ik acht het négatieve domino-effect plausibeler: die Tokkies met hun pitbulls laten zich door dat boswachtertje niks maken, en het aantal geweldsdelicten tegen boswachters schiet omhoog. Simpel.
cheeta schreef: ma 5 april 2021, 08:52[…] er naar […] streven de capaciteit zo veel mogelijk te maximaliseren […]
Um, intussen hebben we het nog steeds grotendeels over de schaarse stukjes natuur. Niet over een speeltuin.
Vorsprung durch Pedantik.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Hier verder aub: viewtopic.php?f=15&t=149116

Mochten er nog updates zijn voor dit topic mbt het originele onderwerp stuur me dan even een PB.

Thx.
Gesloten