Nieuwsbrief MTB vereniging de Zeeuwse kust over naleving regels.

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik kan me niet aan de indruk ontdekken dat er bij jou behoorlijk wat frustratie meespeelt ... :roll:

Sturen zo breed dat je daar elkaar niet kunt passeren lijkt me wat overdreven op dat pad. Daar kun je 3-4 breed naast elkaar fietsen.

Inlevingsvermogen is mij vreemd idd :bier:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Overigens is ook op Hoge Vuursche de route recentelijk verlegd door het wangedrag van de bikers. Weer een paar leuke bochtjes minder op die ronde. En bedankt... . En ja, daar zitten zeker ook forumleden bij die zich niet aan het spelletje hielden!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

hanjovdberg schreef: wo 31 maart 2021, 11:14Inlevingsvermogen is mij vreemd idd :bier:
Die was voor de stichting bedoeld. Maar onduidelijk zonder jou erbij te quoten. 🤗
Vorsprung durch Pedantik.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

:-q :winkie:

De stichting heeft wel een beetje de neiging zich heel zielig op te stellen. Nu ook weer een FB bericht waar ik van denk ... kom op niet de hele wereld is tegen je. En ja bepaalt gedrag is gewoon irritant en zorgt voor deze oplopende frustraties. De snellere is nu eenmaal vaker de gebeten hond.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Lars TB schreef: wo 31 maart 2021, 11:29 Overigens is ook op Hoge Vuursche de route recentelijk verlegd door het wangedrag van de bikers. Weer een paar leuke bochtjes minder op die ronde. En bedankt... . En ja, daar zitten zeker ook forumleden bij die zich niet aan het spelletje hielden!
Kun je het wangedrag noemen of is een gecombineerd wandel/Mtb pad bij een leuke afdaling gewoon niet handig bedacht en zijn er mogelijkheden om de wandelaars en fietsers te scheiden? Volgens mij is dat iets wat je al bij de aanleg moet beoordelen en desnoods kiezen dat (leuke) stuk niet in de route op te nemen. Ik vind het te makkelijk om dan de fietsers maar de schuld te geven.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Idd het is gewoon zo dat wandelaars in principe altijd boven fietsers geprevaleerd worden in de natuur. Daar kun je als fietser wat van vinden maar dat veranderen wij (zeker in Corona tijd) echt niet. Zie maar de discussies die ook gevoerd worden over het wandelen op speciaal aangelegde single tracks. Ook daar zijn wandelaars niet te verbieden terwijl dit andersom wel steeds vaker gebeurt.

Het beste geven we gewoon zelf (dus begin idd bij jezelf) het goede voorbeeld. :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

hanjovdberg schreef: wo 31 maart 2021, 11:41 :-q :winkie:

De stichting heeft wel een beetje de neiging zich heel zielig op te stellen. Nu ook weer een FB bericht waar ik van denk ... kom op niet de hele wereld is tegen je. En ja bepaalt gedrag is gewoon irritant en zorgt voor deze oplopende frustraties. De snellere is nu eenmaal vaker de gebeten hond.
De Stichting doet goed werk maar zijn in de communicatie niet altijd even slim en handig. Over het incident met de boomstammen en bordjes weghalen schrijven ze dan in de aanhef; beste bewoner... Dat is toch gewoon een beschuldiging naar de omwonenden zonder enig bewijs. Dat proberen ze dan te rechtvaardigen door uit te leggen dat toch niemand anders daar komt met sleutels en schroevendraaiers...

Dat je het denkt en vermoed dat kan en mag maar zo kun je als Stichting/Vereniging niet reageren. Veel van de communicatie is te persoonlijk en vanuit emotie als het gaat om negatieve zaken benoemen.
Ze halen daarnaast ook nog Strava aan als boosdoener. De instanties zien ook de snelheden op strava etc... Ja prima dat ze dat zien. Maar ze zien toch niet of er dan ook mensen lopen op dat moment? . Nee communicatief geen sterke partij in hun facebook berichten.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mad Wally schreef: wo 31 maart 2021, 12:43
Lars TB schreef: wo 31 maart 2021, 11:29 Overigens is ook op Hoge Vuursche de route recentelijk verlegd door het wangedrag van de bikers. Weer een paar leuke bochtjes minder op die ronde. En bedankt... . En ja, daar zitten zeker ook forumleden bij die zich niet aan het spelletje hielden!
Kun je het wangedrag noemen of is een gecombineerd wandel/Mtb pad bij een leuke afdaling gewoon niet handig bedacht en zijn er mogelijkheden om de wandelaars en fietsers te scheiden? Volgens mij is dat iets wat je al bij de aanleg moet beoordelen en desnoods kiezen dat (leuke) stuk niet in de route op te nemen. Ik vind het te makkelijk om dan de fietsers maar de schuld te geven.
In het geval van HV is het gewoon wangedrag.


Andere voorbeelden zijn het weghalen van boomstammen om weer stukken te kunnen afsnijden. Gebeurt bijna op iedere route en telkens weer... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Lars TB schreef: wo 31 maart 2021, 16:09
Mad Wally schreef: wo 31 maart 2021, 12:43

Kun je het wangedrag noemen of is een gecombineerd wandel/Mtb pad bij een leuke afdaling gewoon niet handig bedacht en zijn er mogelijkheden om de wandelaars en fietsers te scheiden? Volgens mij is dat iets wat je al bij de aanleg moet beoordelen en desnoods kiezen dat (leuke) stuk niet in de route op te nemen. Ik vind het te makkelijk om dan de fietsers maar de schuld te geven.
In het geval van HV is het gewoon wangedrag.


Andere voorbeelden zijn het weghalen van boomstammen om weer stukken te kunnen afsnijden. Gebeurt bijna op iedere route en telkens weer... .
In schoorl staan er daarvoor zelfs hier en daar posters gericht aan de gebruikers. Best krom
Who needs roads when there's dirt
eagter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 11 juni 2019, 22:32

Alien schreef: wo 31 maart 2021, 09:58
eagter schreef: di 23 maart 2021, 13:57Het laatste jaar zijn er ook een ander slag bikers bijgekomen.
Hou nou toch eens op met steeds naar “de ander” te wijzen. Het was vanaf het begin ellende. Óók de baggy-shorts-MTB’ers, óók de sportievelingen, en hoogstwaarschijnlijk óók de forumleden alhier kunnen zich dit aantrekken: je werd (wordt) daar vaker wel dan niet van je sokken gereden. Het was gewoon vanaf het begin een onzalig plan die route daar zo te plannen.

Wil je de wrijving tussen MTB’ers en andere recreanten oplossen (verminderen)? Stel dan zélf in zo’n geval voor de route aan te passen. Blijven jengelen dat het die paar rotte appels zijn, die heus, écht waar, héél anders zijn dan wij, de goeien, is contraproductief, evenals tegen beter weten in vasthouden aan een stukje route waar het vanaf het begin problemen geeft.
Geen zorgen, dit was enkel een constatering. Ik heb niet gezegd dat zij verantwoordelijk waren. Mij maakt het niet uit wat ze dragen. Zolang het maar een helm is wanneer de route dit verplicht. Verder ben ik uitgejengeld. :-q
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Lars TB schreef: wo 31 maart 2021, 16:09
Mad Wally schreef: wo 31 maart 2021, 12:43

Kun je het wangedrag noemen of is een gecombineerd wandel/Mtb pad bij een leuke afdaling gewoon niet handig bedacht en zijn er mogelijkheden om de wandelaars en fietsers te scheiden? Volgens mij is dat iets wat je al bij de aanleg moet beoordelen en desnoods kiezen dat (leuke) stuk niet in de route op te nemen. Ik vind het te makkelijk om dan de fietsers maar de schuld te geven.
In het geval van HV is het gewoon wangedrag.


Andere voorbeelden zijn het weghalen van boomstammen om weer stukken te kunnen afsnijden. Gebeurt bijna op iedere route en telkens weer... .
Op de verkeerde plek daar oversteken heb ik ook wel eens gedaan, soms ben ik ook wel eens een mens.
Nu was dat recht oversteken ook wel heel aantrekkelijk....
Ach doen we allemaal weleens iets wat niet mag? ( Zelfs Mark een beetje heel erg liegen, andere herinneringen)
Ik geef het tenminste toe, hou me aardig aan "de regels ", maar soms niet.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Ik heb ook geen actieve herinnering dat ik daar ben overgestoken, echter blijkt uit de opgevraagde strava bestaanden dat ook ik me er wel eens schuldig aan heb gemaakt.
Was ook wel een probleem wat tijdens de aanleg al ter sprake kwam.
Have fun!
Rinse.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Logisch want het is niet verboden en het zo druk is de bewuste weg nou ook weer niet. Ik denk wel dat het een verstandige keuze is om de route op deze wijze aan te passen.
Gebruikersavatar
The Grim Ripper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 12:22
Mijn mountainbike: Glimmend zilver Devinci Django 29 2018 carbon trail

https://www.velozine.nl/specials/evilzo ... ildrijden/

#IKRIJLEGAAL

Ik maak frequent gebruik van Komoot. Zo kom ik in het GNR op de leukste achteraf plekjes. Onverwachte nauwelijks bereden single tracks in de bushbush. Onbedoeld kom ik ook op plekken waar je niet mag fietsen en dan, als ik kan, blijf ik legaal rijden. Maar soms staan er borden bij ingangen van gebieden met daarop teksten als 'alleen wandelen en fietsen op de daartoe aangegeven paden'. Maar omdat ik dan nergens aangegeven zie waar je mag wandelen, veronderstel ik dat dit dan ook geldt voor het fietsen..... Beetje boter :winkie: op m'n hoofd, maar daar mogen de beheerders wel wat meer duidelijkheid aanbrengen.
When my legs hurt, I say: ‘Shut up legs! Do what I tell you to do!
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Geduld oefenen. Die borden komen wel t.z.t.
Zeker met het delen van deze info op fora. Gelukkig is er een boterberg....
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gesloten