Nieuwsbrief MTB vereniging de Zeeuwse kust over naleving regels.

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

https://www.ad.nl/delft/bloeddorstige-r ... ~ab7dbe60/

Het lukt me ff niet dit in een link te zetten.
Deze was ff met zijn kids een rondje aan het fietsen in het bos..

Ieder geval.. het bos zit vol met kinder duwers, bijtende losse honden, asso's, boobietrap plaatsers, los geslagen paarden, potloot/homo's(met alle respect voor de normale), vervuilers en noem maar op...

Wij, de gewone nette mtb'ers, hoeven niet elke keer de klos te worden vind ik.

Handhaven!!, en de rotte appels er uit pikken..
Laat de kleine groep het niet voor iedereen verpesten.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Naar verhaal maar nee, het bos zit niet vol met de opsomming die je geeft. Dit soort gevallen zijn uitzonderingen die door hitsige persberichten flink opgeblazen worden want dat lezen mensen nu eenmaal graag. In de werkelijkheid zit het bos zit vol met gewone mensen die zich over het algemeen prima gedragen en best bereid zijn een beetje rekening met elkaar te houden.
Gebruikersavatar
The Grim Ripper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 12:22
Mijn mountainbike: Glimmend zilver Devinci Django 29 2018 carbon trail

Rossie schreef: zo 4 april 2021, 09:57 https://www.ad.nl/delft/bloeddorstige-r ... ~ab7dbe60/

Het lukt me ff niet dit in een link te zetten.
Deze was ff met zijn kids een rondje aan het fietsen in het bos..

Ieder geval.. het bos zit vol met kinder duwers, bijtende losse honden, asso's, boobietrap plaatsers, los geslagen paarden, potloot/homo's(met alle respect voor de normale), vervuilers en noem maar op...

Wij, de gewone nette mtb'ers, hoeven niet elke keer de klos te worden vind ik.

Handhaven!!, en de rotte appels er uit pikken..
Laat de kleine groep het niet voor iedereen verpesten.
Dit artikel is interessant voor je om te lezen. https://www.velozine.nl/specials/evilzo ... ildrijden/ samengevat, mtb'rs lijken (zijn) de facto altijd de gebeten hond :((
When my legs hurt, I say: ‘Shut up legs! Do what I tell you to do!
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Dat bedoel ik ook, de kleine groep.(zie laatste stukje)

Jammer dat wij mtb'ers vaak de gebeten hond zijn terwijl er andere groepen, die ik als voorbeeld gaf, ook veel last veroorzaken.

Ik heb bijv nog nooit iemand een prent zien krijgen voor loslopende honden..
En moest daar wel aan denken toen ik het bovenstaande bericht las over die rotweiler.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Toch wel bizar idd. We weten nog hoeveel commotie het filmpje uit de Hoge Venen opleverde. Hoe die kerel een kindje een duw gaf. Dit is vele malen erger en wordt afgedaan met een excuus en we leven mee.

Wij hebben zelf een hond maar als de mijne dit zou doen is het einde oefening. Daarnaast zou ik andersom de eigenaren aanklagen voor alle schade en leed.

Je moet met je kinderen gewoon veilig door het bos kunnen wandelen en fietsen. Hooguit een verdwaalde wolf of zwijn wat je tegen kan komen ... https://www.gelderlander.nl/ede/wild-zw ... ~a19300b4/
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
scott-e
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 25 december 2017, 12:36

Mountinbikers en fietsrenners zijn nou eenmaal associaal volk .Erger mij daar ook aan.En de hondheeft het altijd gedaan,3 x tegen zijn kop moeten schoppen( bij de rottweiler) ,Dat is pas associaal gedrag van de mens
Laatst gewijzigd door scott-e op zo 4 april 2021, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ook van harte welkom op dit mountainbike forum :-q

Lekker generaliserend ook.

In dezelfde categorie; hondenbezitters zijn nu eenmaal klootjesvolk :~
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

hanjovdberg schreef: zo 4 april 2021, 13:13Hooguit een verdwaalde wolf of zwijn wat je tegen kan komen ... https://www.gelderlander.nl/ede/wild-zw ... ~a19300b4/
Ik kan me herinneren dat ik vroeger veel langs die weg reed in de winter (intervallûh!) en precies op dat punt dacht: als er nu iets uit het bos komt komt gaan we met 40+ de lucht in. :D
scott-e schreef: zo 4 april 2021, 17:11 Mountinbikers en fietsrenners zijn nou eenmaal associaal volk .Erger mij daar ook aan.En de hondheeft het altijd gedaan,3 x tegen zijn kop moeten schoppen( bij de rottweiler) ,Dat is pas associaal gedrag van de mens
Weet je wat asociaal is? Je niet-onder-appèl hond los laten lopen in de buurt van andere honden, paarden, fietsers of wat dan ook, wetende dat hij/zij op een bepaalde manier gaat reageren. Ik zie het telkens weer. Fietsers toeschreeuwen dat ze stil moeten staan, oma die maar d'r teckel op moet tillen 'want anders wordt Harry aggressief' en wordt de teckel doormidden gebeten. Houd je hond onder appèl, aan de lijn, of draag de consequenties. Het is jouw dier dus jouw verantwoordelijkheid.
Laatst gewijzigd door eRicW op zo 4 april 2021, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Stamppot with weaksauce!
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Overigens is mijn observatie in de bossen van de Zuid-Veluwe, UHR, enz. dat de meeste echte conflicten onder gebruikersgroepen en niet ertussen zijn. Fietsers die elkaar onhandig in de weg zitten en asociaal inhalen. Wandelaars die troep maken, andere wandelaars die er iets van zeggen en vervolgens heb je ruzie. Kinderen van gezin A die de kinderen van gezin B in de buitenspeeltuin treiteren. Ruiters – jawel – waarvan de ene de andere beticht van onveilig hard passeren. Hele groepen scheldende lui op paarden, inclusief gids :winkie: . Oja, en inderdaad niet te vergeten de rottweiler die de teckel bijt, waarna de eigenaar van de teckel de hoogzwangere eigenaresse van de rottweiler het ziekenhuis in schopt. Lekker land is dit toch! Hopelijk breidt de wolvenpopulatie zich flink uit en blijven er wat meer mensen thuis.
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

scott-e schreef: zo 4 april 2021, 17:11 3x tegen zijn kop moeten schoppen( bij de rottweiler) ,Dat is pas associaal gedrag van de mens
Inderdaad. De vader had gewoon niets moeten doen....... :~
Rikkepik78
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: za 12 december 2020, 21:53

Het is eigenlijk een heel simpel verhaal: Behandel anderen zoals je door hen behandeld wilt worden.

Als wandelaar wil jij niet voorbij geknald worden door MTB'ers
Als fietser / wandelaar wil jij niet gebeten worden door iemand zijn hond
Als MTB'er wil jij niet voor rotte vis uitgemaakt worden bij het netjes passeren van wandelaars

Gedraag je dus gewoon beleefd en netjes en neem dus je eigen rommel (verpakkingen, slecht huwelijk, vervelende kinderen en honden) gewoon zelf mee naar huis. Jouw keuze, jouw probleem.

Einde discussie, topic kan op slot
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Rikkepik78 schreef: zo 4 april 2021, 21:56 Het is eigenlijk een heel simpel verhaal
:winkie: Prachtig. Ik drink er nóg een biertje op. Happy trails!
Stamppot with weaksauce!
Rikkepik78
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: za 12 december 2020, 21:53

En ik een wijntje. Cheerio!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Rikkepik78 schreef: zo 4 april 2021, 21:56 Het is eigenlijk een heel simpel verhaal: Behandel anderen zoals je door hen behandeld wilt worden.
Probleem is dat een aantal mensen zich niet kan of wilt verplaatsen in de gevoelens van een ander.
MTBers of wielrenners die door iedereen verrot gescholden worden terwijl dit net zo goed iemands kleinzoon kan zijn.

Resultaat is dat er straks nog meer paden en gebieden afgesloten gaan worden, verpest door een kleine groep :evil:
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

En die kleine groep zou dan, als evt oplossing, (veel) strenger bestraft moeten worden bij betrappen op loslopende honden, vuil wegwerpen, duwen/knietje geven, té veel lawaai maken(10 man schreeuwend door bos bijv.), over paden van andere groepen rijden enz..
Dingen die duidelijk niet kunnen.

Een evt oplossing gaat er niet komen vanuit die kleine groep asso's, ze doen het bewust en het kan ze geen reet schelen, je kan vaak nog een grote mond krijgen zelfs als je er wat van zegt.

Een inbreker aanspreken dat hij verkeerd bezig is;
Antwoord, die mensen zijn toch verzekerd?!
Die zal echt niet zeggen, och daar had ik nou nooit aan gedacht, laat ik er mee stoppen.

Dus, aanpakken die kleine groep..
Met elkaar(ja toch maar aanspreken) en via handhaving beboeten door hogere boetes en desnoods de bak in! (Lees staaldraad op nekhoogte spann(st)ers.)

En dan heb ik het niet over een keer hard ingehaald worden... Zolang de inhaler geen knietje of duw geeft is het lastig maar verder niet.. we moeten natuurlijk ook weer geen camera's in het bos gaan plaatsen ter controlle.

Want.. als er meer routes afgesloten worden, gaan dié mensen zich verplaatsen naar andere routes die nog wel open zijn, met als gevolg dat het daar weer drukker wordt en die routes ook weer dicht gaan, en dan gaan dié ook weer naar andere routes enz..
Dit domino effect kan zeer negatief uitpakken.


Hoe zie ik een positief domino effect dan?

1.(Desnoods tijdelijk) het vignet prijs omhoog.

Dat geeft twee positieve dingen, éen je kan er evt meer boswachters/extra handhavers inzetten om het ondergenoemde uit te voeren.
Twee je scheidt de dagjesmensen van de echte liefhebbers, die wél wat extra willen betalen voor hun hobby.(oplossingen hebben ook een prijs).

2. Meer boswachters/handhavers aanstellen. (Tot de klachten minder worden evt) met het extra geld uit punt 1 hierboven.

3. Strenger straffen (aso gedrag is een aso hoge boete krijgen), dus laat jij je rottweiler(bijv) lekker rondrennen tussen spelende kinderen of over een mtb/paarden route, bam aso hoge geldboete.
Zo hoog dat je volgende x wel eerst drie x nadenkt.


Het positieve domino effect;
De hondenbezitter verteld aan vrienden en op de voetbalclub dat ie wel (bijv)€500,00 boete heeft gekregen omdat ie "Max" "even" los liet rennen..
Daar zitten meer honden bezitters bij die daarvan schrikken..
Volgende x denken ze allemaal wél ff aan die €500,00 boete en houden ze "Max" toch maar wel aan de lijn, en los waar het wel mag.

De draden spanner word nu eens wél gepakt door extra inzet van handhaving, gaat direct de bak in voor het plaatsen van een dodelijk boobytrap.
Daar ben je meteen vanaf voorlopig.

De wandelaar die na 1x aangesproken te zijn door de boswachter dat hij niet op een mtb route mag lopen (wet aanpassing?) Bam! €500,00 boete.
Ook die verteld dit op de wandelvereniging en aan buren, wat oók weer door verteld wordt..

De mtb'er die met een vaart tussen wandelaars door raast op een niet mtb route, bam €500,00 boete.. die verteld dat weer op het forum en aan vrienden en die gaan ook wel ff 3x nadenken voordat ze dat "mooie stukje" weer ff meepakken.

Kunnen ze met de hoge boetes meteen ook de extra handhaving mee betalen.. dat is het tweede positieve.


Simpel dus. ;-)
Gesloten