Last Cinto

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Eigenlijk had ik hier een leuk verhaaltje willen plaatsen over de nieuwe Last Cinto, een carbon made in Germany trailbike, maar na het openen van de links is er een issue wat mij ervan weerhioudt. frame met demper van 4400 tot 5100 EUR

Dus de rest heb ik niet meer gelezen. Ziet er verder best leuk uit, maar ook weer niet bijzonder.

https://www.mtb-news.de/news/last-cinto-test/
https://www.singletracks.com/mtb-gear/l ... n-germany/

Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Er zijn toch heel veel fietsen in de prijscategorie zonder veel bijzonders? Ik snap niet zo goed waar je op doelt.
Geen gezeik, mountainbike!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

geen fiets alleen het frame voor dat geld
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

4k voor een frame only :o ? Dan zou ik toch echt eerder iets van staal laten bouwen.
Ik laat deze maar even niet aan mijn vrouw zien....
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Maar toch hé, handgebouwd carbon in Dld, bizar licht voor wat je ermee kan, en prachtig doordacht. Veel geld, maar ik snap wel waarom. Maar ik zou uiteindelijk ook wel gaan voor custom staal :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
dnuz
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 13 september 2006, 18:04
Mijn mountainbike: Santa Cruz Bronson, Sirius Pipedream, Santa Cruz Stigmata

4K is nog zonder lak :D ik vind het verder wel een erg fraai apparaat. Zal vast wel een markt voor zijn (en er worden er maar 100 gemaakt?)
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Heckler40 schreef: di 30 maart 2021, 13:44 geen fiets alleen het frame voor dat geld
wow! dat gaat mij ook wel wat te ver ja.
Geen gezeik, mountainbike!
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Dat is schijnbaar de prijs van semi custom carbon. Zo komt er steeds meer op de markt voor de welgestelden.

Eeeelektrisch b.v.:
Zie Forestal + 8000 euen nu de nieuwe Specialized Levo 13000 eu v.h topmodel. De Specialized is wbt display en afstelbaarheid van de controler soort van gelijk aan wat de forestal syrion heeft.

O ja leuke verhaaltjes gaan er altijd wel in.

Top Gear had ook leuke verhaaltjes met achtelijk dure auto's als kapstok. Was zeer vermakelijk en onderhoudend.

Kom maar door wat mij betreft.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Klitse schreef: di 30 maart 2021, 14:09 4k voor een frame only :o ? Dan zou ik toch echt eerder iets van staal laten bouwen.
Ik laat deze maar even niet aan mijn vrouw zien....
4K zonder shock trouwens :bier:
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

Ik haakte meteen af doordat de bovenbuis in één lijn doorgaat tot hart achterwiel. Vind dat zelf niet mooi. Ook gezien de kleur vind ik het niet een ruige stoere fiets. Tot je verder kijkt , dan zie ik wel heel veel mooie constructie detail's en afwerking :-q

Zij zullen ongetwijfeld weten wat ze doen, maar zo'n breed gat in het frame voor het gereedschap lijkt mij die buis wel verzwakken.

En die prijs. Ach, het is een mooie stukje werk in een kleinere oplage. Dat zal altijd meer kosten en er zijn ook altijd mensen die het er voor over hebben.
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Klitse schreef: di 30 maart 2021, 14:09 4k voor een frame only :o ? Dan zou ik toch echt eerder iets van staal laten bouwen.
Ik laat deze maar even niet aan mijn vrouw zien....
Jawel, dat rekt het referentiekader naar boven op, dan ben je zelf minder erg
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

dnuz schreef: di 30 maart 2021, 15:33 4K is nog zonder lak :D ik vind het verder wel een erg fraai apparaat. Zal vast wel een markt voor zijn (en er worden er maar 100 gemaakt?)
Soms is er juist omdat het gruwelijk duur is een markt voor en willen mensen het hebben alleen omdat het duur is.
Die categorie haalt z'n neus op voor datzelfde frame wanneer het 1K zou kosten.
Marketing....
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Er zijn voldoende mensen die zoiets wel kunnen betalen en je krijgt er ook iets voor.
Het is in Europa hand gemaakt carbon. En het is exclusief. Deze vind ik niet zo mooi, losstaand van de kleur.
Zelfde geldt voor een merk als unno, betaal je ook 5k (inclusief demper), deze vind ik dan wel weer mooi
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Erwin25 schreef: wo 31 maart 2021, 07:51 Ik haakte meteen af doordat de bovenbuis in één lijn doorgaat tot hart achterwiel. Vind dat zelf niet mooi.
Grappig, dat is voor mij nou juist hetgeen wat voor mij een fully een mooie fully maakt... een in 1 lijn doorlopende bovenbuis en bovenste chainstay.
Deze vind ik wel erg mooi. Ziet er voor een fully erg 'clean' uit.... en voor mij daardoor erg mooi
Maar ja, de prijs.... :-{
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Oh er is vast een markt voor, zeker voor 100 stuks limited edition de lichtste made in DE etc etc.

Ik zou ze moeten waarderen voor lokale productie, wij allemaal. Maar Last was juist een no marketing bullshit hardcore bikers bolwerk. Ik heb ooit bijna hun FastForward LTHT als kickstarter besteld, staal, eigenwijs, met mooie technische oplossingen voor een attrractieve prijs. Shit met hun stalen dirtjumper hebben ze met het wereldkampioenschap 4X in 2015 volgens mij de laatste UCI wereldtitel op staal gewonnen.

Ik kwam ze ooit tegen op een MTB event in Duitsland 10? jaar geleden. Hele coole gasten, bouwden hun completes af met 25,4mm stuurtjes waar de hele MTB wereld 31,8mm oversize al standaard was. En meer recent stond hun Glen trailbike op mijn shortlist voor een 140mm trailbike. Kortom, ik zag deze even niet aankomen, different strokes for different folks.

Enjoy!!

Last roots
Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie