Nieuwe carbon fully van de Decathlon met AXS

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Shredwithcare
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 20:57
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 6 2022

Een nieuwe limited edition van rockrider. Houdt zelf de voorraad goed in de gaten op de website! Er zijn er geloof ik maar 400.
https://www.decathlon.nl/p/mountainbike ... R-p-331705
Afbeelding
Carbon frame met aluminium achtervork
GX AXS
Reynolds carbon wielen
Rockshox Sid (35mm) voorvork en sidlux shock.

€3199,99
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Scherpe prijs hoor.
Goede afmontage ook.
Sram gx axs is nog niet leverbaar in NL bij de webshops.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Als je alleen al die onderdelen bij elkaar optelt...

Zoveel winst wordt er dus gemaakt op onderdelen dat het wel degelijk zo goedkoop kan.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Rayb81 schreef: di 30 maart 2021, 21:01 Als je alleen al die onderdelen bij elkaar optelt...

Zoveel winst wordt er dus gemaakt op onderdelen dat het wel degelijk zo goedkoop kan.
Da's niet helemaal waar, de onderdelenfabrikanten hanteren voor zichzelf flinterdunne marges als een fietsmerk hen selecteert als o.e.m. leverancier. De grote winsten worden gemaakt in de losse verkoop naar ons..de consument die z'n fiets gaat upgraden. Maar ook daar zie ik soms aanbiedingen/prijsverschillen waarbij ik mezelf achter de oren krab. ( en dan is Aliexpress nog vaak de duurste vwb Shimano en SRAM 😳)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Je zou gewoon overwegen om de fiets te bestellen, groep over te zetten en weer los als frame of met andere groep te monteren en verkopen .. :-D
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
hoodoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: do 8 november 2007, 16:27
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei, Evil Offering, Canyon Grizl, Scott Addict

Ben wel benieuwd wanneer je daadwerkelijk kunt kopen.
Decathlon heeft al meerdere fietsen aangekondigd (sommige al in november) die nog steeds niet te bestellen zijn
Remember to do things which are right rather than things that are easy
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Dat zie je ook al bij bv Cube of Radon een zelfde top afmontage 3K goedkoper als bv bij speci of scott en soms wel meer!
Dan zie je dus wat die merken op een fiets verdienen, moet ook wel wat ze allemaal sponsoren en aan marketing doen.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Cube-Elite schreef: wo 31 maart 2021, 10:52 Dat zie je ook al bij bv Cube of Radon een zelfde top afmontage 3K goedkoper als bv bij speci of scott en soms wel meer!
Dan zie je dus wat die merken op een fiets verdienen, moet ook wel wat ze allemaal sponsoren en aan marketing doen.
Was destijds met Canyon ook. Daar kon m'n lokale winkel geen vergelijkbare fiets voor leveren. Qua marketing zag ik echter geen verschil. Ik denk dat veel van de prijs ook gewoon naar de naam op het frame gaat.
Who needs roads when there's dirt
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Canyon is met de meeste modellen inmiddels ook niet meer significant goedkoper. Dat grote gat wat er tussen zat is inmiddels een heel eind dicht gelopen. Merk gepositioneerd en nu geld verdienen.
Bicycle, bicycle, bicycle
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

daniel1975 schreef: wo 31 maart 2021, 15:48 Canyon is met de meeste modellen inmiddels ook niet meer significant goedkoper. Dat grote gat wat er tussen zat is inmiddels een heel eind dicht gelopen. Merk gepositioneerd en nu geld verdienen.
Klopt, dit zie je ook bij internetmerken bij e-bikes zoals Stella & Amslod. Intensieve marketing, bedenkelijke van/voor aanbiedingen etc etc terwijl je voor hun prijzen bij je lokale dealer gewoon een vergelijkbare fiets kunt kopen.
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Mooie specs inderdaad, iemand bekend met de maatvoering?

Is het verschil tussen een L en XL groot?
Plaats reactie