... 30 jaar oude long low and slack fully

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Wel "oud nieuws" ;)


30 jaar oude long low and slack fully met zero reach stuurpen

tijd heel ver vooruit

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Met bang up to date high pivot lay-out

8)
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Soepie
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 19 juni 2020, 14:32
Mijn mountainbike: Staat meestal in de schuur.

En echte toe-clips :-D
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Alsof je naar een nicolai kijkt :o
Waar woke is, is vuur
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Soepie schreef: wo 7 april 2021, 23:51 En echte toe-clips :-D
dat is later nog geupdate ;)

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je daar 29" wielen in denkt ziet het er anno nu niet vreemd uit.
Dus zn tijd ver vooruit.
Eigenlijk is deze long and slack geo heel lang tegengehouden door de boswielrenners. Alles moest snel en wendbaar (zenuwachtig) zijn.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

Geinig ding, leuk te zien dat niets echt nieuw is.
ThaSingleTrackMastah schreef: do 8 april 2021, 19:10 ..
Eigenlijk is deze long and slack geo heel lang tegengehouden door de boswielrenners. Alles moest snel en wendbaar (zenuwachtig) zijn.
Ja doet me denken aan een G1 Nicolai/Geometron..

Ik heb tamelijk lang gezocht naar ervaringen van mensen met die G1 etc. Het is heel grappig berichten uit 2015-20-17 terug te lezen met keyboard warriers die beweren dat zoiets niet kan werken en een super logge fiets moet zijn. Een paar jaar later zien we meer en meer merken echt die kant op bewegen.

Heb nu een dag of twee diverse maten en soorten van die bikes getest en kan enkel tot de conclusie komen dat de geometrie erg goed werkt. Voor mij dan. En ik kom van een 2008 26" Nicolai Fully - hoog en kort - en rij alles van heel krap en technisch gepruts tot bikeparks en alles er tussen in. Miste niets aan speelsheid en kunt van kleine trail features iets leuks maken, het is geen tank of bulldozer die alles opvreet, alhoewel ie dat wel kan wanneer je wil.
Laatst gewijzigd door JW op do 8 april 2021, 19:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

ThaSingleTrackMastah schreef: do 8 april 2021, 19:10 Als je daar 29" wielen in denkt ziet het er anno nu niet vreemd uit.
Ik vind die bierbuikige mannen die zich in te strakke shirts op de fiets begeven nog altijd een vreemd gezicht :lol:
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Geinig. Ik ben benieuwd wat de gedachte is achter die dubbele vering vooraan: een vroege versie van de Actiontec Pro shock, gekoppeld aan een vroege versie van de rockshox RS-1. Coil op kogellagers en lucht? met glijlagers.
Heckler40 schreef: wo 7 april 2021, 23:45 Met bang up to date high pivot lay-out

8)
Nee joh, gewoon een monopivot met een achterlijk hoog draaipunt ala Cannondale S2000 en Sbike...
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Geinig, in 1991 reed ik dus al flink achter de feiten aan op mijn muddy fox courier. :lol:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Knakker29 schreef: do 8 april 2021, 19:50 Geinig, in 1991 reed ik dus al flink achter de feiten aan op mijn muddy fox courier. :lol:
haha, ik had rond die tijd eventje een Pathfinder met craqualé paintjob ..... waar vrij snel echte "cracks"in kwamen :-{
Daarna vrij snel naar brede banden en sturen, geheel tegen de mode in toendertijd.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
VMA
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 21 december 2020, 08:16
Mijn mountainbike: 2020 Karate Monkey

ThaSingleTrackMastah schreef: do 8 april 2021, 19:10 Eigenlijk is deze long and slack geo heel lang tegengehouden door de boswielrenners. Alles moest snel en wendbaar (zenuwachtig) zijn.
Meh tuurlijk.. de boswielrenners, bron van al het kwaad... :~ :D :lol:

Wat dacht je van marketing... men maakt briljant gebruik van de ijdelheid en onzekerheid van de meeste fietsers, voor ieder pijntje een ander zadel... We geven kapitalen uit aan bikefitters die vervolgens allemaal wat anders zeggen. Op de MTB kan je niet meer in lycra anno nu.
Dat imago is al succesvol gecreeëerd, Nu nog even mtb'ers aan het wielrennen krijgen.. poef -> Gravelbike.
Whats next: Een bel verstopt in je helm, negatieve voorspanning in je stuurpen voor extra druk op de trappers bij klimmen uit het zadel?
Banden voor elk soort ondergrond, check. Extrawielsets voor die banden; ook check, het wisselt zo lekker makkelijk van je koudweer-stuifzandband naar mulzandband met extra lentecompound zeker als ze om hun eigen wielset liggen. Lentecompound loopt immers beter als de velg inwendig 1mm breder is en eerst wordt ingesmeerd met kattenpis.
Het zou toch helemaal te gek zijn als we voor elke scheet die dwars zit een ander soort fiets kunnen hypen..
oh wacht :roll:
Oude ideeën als nieuw verkopen is van alle tijden en we laten ons maar al te graag wijs maken dat we het nodig hebben want N+1.

Gelukkig zijn we hier nog wel kritisch, vooral op een ander en ligt alles aan de boswielrenner. :winkie:
:bier:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Misschien hebt je een punt, maar ik kan er even geen chocolade van maken :~
Ride on :bier:

Ik heb geen gravelbike, en al 35 jaar geen racefiets meer.
Ik heb 1 set wielen met daaromheen 1 set banden.
Ik heb wel 2 mtb's, mea culpa. :-D

Punt is, ik heb nerveuze mtb's nooit fijn gevonden, maar een 2 a 3cm langere vork deed meestal wonderen ;)
Rijdt fijner over het zand en over de rotsen. Eigenlijk altijd.
Blij dat de industrie eindelijk iwts langere en minder steile fietsen durft te maken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
VMA
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 21 december 2020, 08:16
Mijn mountainbike: 2020 Karate Monkey

In het kort: Ik denk dat het meer met marketing dan boswielrenners te maken heeft en ik vind het jammer dat het polariseren tussen boswielrenners en baggy's zoveel ruimte krijgt hier op het forum. Doet afbreuk aan de mooie hobbie/levensstijl van de fietsers.

Eigenlijk dus dit, verpakt in een cynisch jasje.

Verder niks doelend op jou persoonlijk, daar kan ik, behalve wat ik hier op het forum lees verder niks over zeggen. :-q
:bier:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Eind jaren 80 begin 90 werden mtb's die niet het zenuwachtige hadden van een criterium fiets neergesabeld door de pers als sloom, log en traag.
Racefietsers die off-season op de mtb reden wilden een zenuwachtige fiets.
Baggies kwamen veel later pas.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie