Thomson komt met een mooi hardtailtje maar wel met een PRIJS.
Helaas niet in Georgia vervaardigd waardoor de prijs in mijn ogen onverklaarbaar is maar tof is hij wel.
Info :
https://www.bikethomson.com/product/th ... kit/#frame
Thomson Ti Hardtail, called the Hooch.
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2062
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
- Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje
Prijs is stevig maar wijkt met verrekening van de 'kit parts' ook weer niet ontzettend veel af van veel andere titianium frames (die ook niet allemaal uit Europa of de U.S. komen). Het frame zelf vind ik wat aan de saaie kant en het kabelpoort ontwerp had m.i. echt heel veel mooier gekund.
Klassieke Titanium hardtail heeft altijd iets moois, en hij is wel echt mooi gemaakt
Een heel bijzondere oplossing voor de montage van de rem achter in het frame bijvoorbeeld:
Een goed ontworpen boutverbinding, zie je niet vaak, maar welk probleem lossen ze er mee op?
De standaard oplossingen doen het volgens mij prima in gebruik. En "clearance for 27.5 x 2.4 tires" hij is dus 27,5" only. Maar als ik al voor zoiets voor dat geld in de markt was zou ik toch niet voor deze gaan, sorry. Ik kan niet goed tegen die flauwe bocht in de downtube en ook een zandloper headtube vind ik gewoon niet mooi. En ook niet passen bij een "hardcore" ripper. Different strokes for different folks.
Enjoy!!
Een heel bijzondere oplossing voor de montage van de rem achter in het frame bijvoorbeeld:
Een goed ontworpen boutverbinding, zie je niet vaak, maar welk probleem lossen ze er mee op?
De standaard oplossingen doen het volgens mij prima in gebruik. En "clearance for 27.5 x 2.4 tires" hij is dus 27,5" only. Maar als ik al voor zoiets voor dat geld in de markt was zou ik toch niet voor deze gaan, sorry. Ik kan niet goed tegen die flauwe bocht in de downtube en ook een zandloper headtube vind ik gewoon niet mooi. En ook niet passen bij een "hardcore" ripper. Different strokes for different folks.
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
- suravida
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9023
- Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
- Mijn mountainbike: Staal!
- Contacteer:
Het feit dat shimano en sram van mening zijn dat we op de mtb ook aan de flatmount rem moeten. (lost dus inderdaad geen probleem op, maar creëert er wel een paar....)Heckler40 schreef: ↑vr 23 april 2021, 00:29 Klassieke Titanium hardtail heeft altijd iets moois, en hij is wel echt mooi gemaakt
Een heel bijzondere oplossing voor de montage van de rem achter in het frame bijvoorbeeld:
Een goed ontworpen boutverbinding, zie je niet vaak, maar welk probleem lossen ze er mee
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 352
- Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
- Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol
Ik ben niet bekend met de flatmount ideologieën en constructie vereisten voor deze remklauwen, dus een vraag naar de bekende weg; is de manier waarop deze brake mount gemaakt is daar een vereiste voor?
Zonder het hele ontwerp te kennen zie ik eigenlijk het tegenovergestelde van wat Heckler40 ziet; deze boutverbinding is in mijn ogen juist niet goed ontworpen. Bij 't aantrekken van de bouten buig je namelijk de 'oren' naar elkaar toe.
-
- Moderator
- Berichten: 16810
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Dat is volgens mij gewoon een flatmount -> postmount adapter. Dus zonder dat ding schroef je een flatmountrem op het frame, en met de adapter kun je een postmountrem gebruiken. Als je een grote schijf wilt moet je dan wel een andere adapter als die op de foto monteren, of er een tweede adapter op schroeven (wat natuurlijk helemaal een "oplossing" om te huilen is).
Ik begrijp die trend om flatmount op een mountainbikeframe te gebruiken eigenlijk ook niet zo. De bevestigingspunten zitten dichter bij elkaar, waar je op een mtb vaak een grotere schijf wilt gebruiken (160mm komt bij mij al niet meer voor op mountainbikes).
Voor een trailgerichte mtb zou ik zelfs een postmountbevestiging voor een 180 schijf prefereren. Geen adapter meer nodig, dat is pas een strakke oplossing
Op zich vind ik het wel een mooi frame om te zien.
De kleine bocht in de onderbuis en tapered headtube storen mij bij dit frame iig niet.
Ik begrijp die trend om flatmount op een mountainbikeframe te gebruiken eigenlijk ook niet zo. De bevestigingspunten zitten dichter bij elkaar, waar je op een mtb vaak een grotere schijf wilt gebruiken (160mm komt bij mij al niet meer voor op mountainbikes).
Voor een trailgerichte mtb zou ik zelfs een postmountbevestiging voor een 180 schijf prefereren. Geen adapter meer nodig, dat is pas een strakke oplossing
Op zich vind ik het wel een mooi frame om te zien.
De kleine bocht in de onderbuis en tapered headtube storen mij bij dit frame iig niet.
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4322
- Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned
Titanium is mooi en tijdloos, gezien mijn leeftijd (ongeveer op de helft) moet er ook wel een keer een tita frame gaan komen.
Maar dan wel voor een relaxe toepassing voor race of XC MTB vind ik het veel te slap.
Op ali kan je ook tita kopen, voor een 800 euro heb je een frame. Wie gaat dat testen
Maar dan wel voor een relaxe toepassing voor race of XC MTB vind ik het veel te slap.
Op ali kan je ook tita kopen, voor een 800 euro heb je een frame. Wie gaat dat testen
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5496
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Wordt bij ORA in Taiwan gebouwd, prima bouwer verder.
Vind vooral het gebrek aan een mooie yoke en de daardoor gelimiteerde tyre clearance echt een deal breaker
Alle Thomson Ti parts komen trouwens bij ORA vandaan.
Vind vooral het gebrek aan een mooie yoke en de daardoor gelimiteerde tyre clearance echt een deal breaker
Alle Thomson Ti parts komen trouwens bij ORA vandaan.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5496
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Je kunt prima een stijf Ti frame bouwen, vraag maar aan de jongens van 11Ants Sterker nog, een testrit op een (veel te flexibele) Lynskey was mede de reden om destijds zelf een Ti frame te gaan ontwerpen ... waarop later 11Ants ontstond.Cube-Elite schreef: ↑vr 23 april 2021, 09:29 Titanium is mooi en tijdloos, gezien mijn leeftijd (ongeveer op de helft) moet er ook wel een keer een tita frame gaan komen.
Maar dan wel voor een relaxe toepassing voor race of XC MTB vind ik het veel te slap.
Op ali kan je ook tita kopen, voor een 800 euro heb je een frame. Wie gaat dat testen
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
- Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje
Het zal inderdaad nogal afhangen van de bouwer en het ontwerp, de idworx frames komen ook van Lynskey en zijn echt niet slap.
11ants is natuurlijk wel next-level, als er een touring model was geweest had ik het wel geweten
11ants is natuurlijk wel next-level, als er een touring model was geweest had ik het wel geweten
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5496
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
De nieuwe Idworxen komen ook van ORA, maar ontwerp is idd veel stijver
Hoewel ik echt hoop dat een merk als Idworx ook gewoon in NL gaat produceren
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
- Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje
Dat had ik helemaal gemist, waarschijnlijk een oud artikel gelezen. Bij voorkeur koop ik ook lokale spullen van producenten die er hun passie en aandacht in stoppen, of het nu een fiets is of wat anders, er wordt al genoeg ge-offshored en over de aardkloot gezeuld.
-
- Moderator
- Berichten: 16810
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Ja, 2.4 is inderdaad wel het minimum dat je aan maximum tyre clearance wilt hebben
Ruimte voor 2.6 zou een + zijn, ook al monteer je die maat misschien niet.
Was voor mij juist een van de wensen toen Herman de Biker m'n Snowdon ging lassen.
Ik wilde toen eigenlijk een betere versie van de Cotic die ik had en waar breder dan 2.25 al niet paste
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After