Thomson Ti Hardtail, called the Hooch.

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Knakker29 schreef: vr 23 april 2021, 10:37 11ants is natuurlijk wel next-level, als er een touring model was geweest had ik het wel geweten :bier:
We schrijven u alvast op :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Ik ben inmiddels voorzien Lars (opti BLT geworden), maar zeg nooit nooit. :bier:
Laatst gewijzigd door Knakker29 op vr 23 april 2021, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

bob. schreef: vr 23 april 2021, 08:25 Zonder het hele ontwerp te kennen zie ik eigenlijk het tegenovergestelde van wat Heckler40 ziet; deze boutverbinding is in mijn ogen juist niet goed ontworpen. Bij 't aantrekken van de bouten buig je namelijk de 'oren' naar elkaar toe.
Als je het ontwerp wel kent en het juiste aanhaalmoment gebruikt buig je de oren niet naar elkaar toe.

Een boutverbinding klemt door het deel van de bout buiten de draad op te rekken. Een goed ontworpen boutverbinding zorgt voor voldoende lengte van de bout onder spanning (de afstand tussen de oren) zodat hij ongevoelig is voor kleine variaties in het aandraaien. En daarmee is de verbinding veel stabieler onder trillingen bijvoorbveeld en en kan ook bij een lagere spanning functioneren.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Die lange bout is dan misschien leuk, de bevestiging aan het frame zijn in feite 2 kleine U-profielen. Waarbij je de open kant dichtknijpt met de bouten vd rem. :-{
Ik vraag me af of dit blijvende vervorming gaat opleveren en dus telkens loslopen vd rem :~
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 23 april 2021, 14:45 Die lange bout is dan misschien leuk, de bevestiging aan het frame zijn in feite 2 kleine U-profielen. Waarbij je de open kant dichtknijpt met de bouten vd rem. :-{
Ik vraag me af of dit blijvende vervorming gaat opleveren en dus telkens loslopen vd rem :~
Als ik het zo zie is het aardig overgedimensioneerd dus verwacht daar geen problemen mee. Verder niet de fraaiste olosssing, mooie plek voor prut, dat wel :roll:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

En is mijn pilot ook te slap, of moet ik ook aan de 11ants? Fietst overigens heerlijk :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

bongo schreef: vr 23 april 2021, 16:47 En is mijn pilot ook te slap, of moet ik ook aan de 11ants? Fietst overigens heerlijk :-q
Pilot laat van alles maken bij Waltly in China, daar kan ik geen generieke uitspraken over doen, heb goede en minder goede dingen van ze gezien. Vergeet niet dat de 11Ants oprichters groot en zwaar zijn (2 vd 3 :winkie: ) en de fietsen belt drive specifiek werden gebouwd, waarbij stijfheid van essentieel belang is.
Grootste probleem met veel Ti frames was/is in mijn ogen dan flexibiliteit werd verkocht als comfort. Maar een op en neer dansende BB is vooral inefficiënt i.p.v. comfortabel :wink: Bij de Lynskey die ik testte had ik serieus het gevoel dat het achterframe laten op een bocht reageerde dan het voorframe, dat was echt de druppel om zelf te gaan ontwerpen.
Anyway, als de Pilot jou goed bevalt dan heb je een prima fiets gekocht :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

Thanks, voorlopig istie zeker okay. Ik herken wel een beetje het gevoel dat het achterwiel een fractie later volgt dan het voorwiel bij snelle en korte bochtencombinaties. Dat gevoel had ik ook beetje bij de Rocky Mountain Element T.O. Maar zal ongetwijfeld ook samenhangen met stijfheid van rest van de fiets, w.o. de wielen, bandendruk, lichaamsgewicht van 95kg. en charmante rijstijl :-q

Note: de Idworx die ik had was inderdaad wat stijver dan de Pilot, maar vond ik mogelijk daardoor wel wat minder prettig/comfortabel rijden (alles is "relatief en marginaal", want was verder voor mij ook prima fiets).
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

bongo schreef: vr 23 april 2021, 17:29 Thanks, voorlopig istie zeker okay. Ik herken wel een beetje het gevoel dat het achterwiel een fractie later volgt dan het voorwiel bij snelle en korte bochtencombinaties. Dat gevoel had ik ook beetje bij de Rocky Mountain Element T.O. Maar zal ongetwijfeld ook samenhangen met stijfheid van rest van de fiets, w.o. de wielen, bandendruk, lichaamsgewicht van 95kg. en charmante rijstijl :-q

Note: de Idworx die ik had was inderdaad wat stijver dan de Pilot, maar vond ik mogelijk daardoor wel wat minder prettig/comfortabel rijden (alles is "relatief en marginaal", want was verder voor mij ook prima fiets).
Idworx maakt top reisfietsen maar de MTB's staan onder veel mensen bekend als éénpersoons tandems :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Rechtdoor gaat inderdaad het beste :winkie:
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

Toch een dolomieten marathon mee uitgereden, zaten idd maar paar bochtjes in :-q
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Alles is relatief natuurlijk, als je dagelijks op een 11ants rijdt voelt elke XC bak vast als een dranghek :lol:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yo-eddy schreef: vr 23 april 2021, 17:14 Vergeet niet dat de 11Ants oprichters groot en zwaar zijn (2 vd 3 :winkie: ) ...
Nieuwe eigenaren vooral zwaar... :winkie: :roll:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

:lol:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Lars TB schreef: vr 23 april 2021, 11:41
Knakker29 schreef: vr 23 april 2021, 10:37 11ants is natuurlijk wel next-level, als er een touring model was geweest had ik het wel geweten :bier:
We schrijven u alvast op :-q
Ik las op de site van Saint Christopher dat er wat in de pijpleiding zit voor 2022. :-q

(Jammer dat ik dit nu pas zie).
Plaats reactie