We schrijven u alvast op
Thomson Ti Hardtail, called the Hooch.
Als je het ontwerp wel kent en het juiste aanhaalmoment gebruikt buig je de oren niet naar elkaar toe.
Een boutverbinding klemt door het deel van de bout buiten de draad op te rekken. Een goed ontworpen boutverbinding zorgt voor voldoende lengte van de bout onder spanning (de afstand tussen de oren) zodat hij ongevoelig is voor kleine variaties in het aandraaien. En daarmee is de verbinding veel stabieler onder trillingen bijvoorbveeld en en kan ook bij een lagere spanning functioneren.
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Die lange bout is dan misschien leuk, de bevestiging aan het frame zijn in feite 2 kleine U-profielen. Waarbij je de open kant dichtknijpt met de bouten vd rem.
Ik vraag me af of dit blijvende vervorming gaat opleveren en dus telkens loslopen vd rem
Ik vraag me af of dit blijvende vervorming gaat opleveren en dus telkens loslopen vd rem
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5503
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Als ik het zo zie is het aardig overgedimensioneerd dus verwacht daar geen problemen mee. Verder niet de fraaiste olosssing, mooie plek voor prut, dat welThaSingleTrackMastah schreef: ↑vr 23 april 2021, 14:45 Die lange bout is dan misschien leuk, de bevestiging aan het frame zijn in feite 2 kleine U-profielen. Waarbij je de open kant dichtknijpt met de bouten vd rem.
Ik vraag me af of dit blijvende vervorming gaat opleveren en dus telkens loslopen vd rem
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5503
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Pilot laat van alles maken bij Waltly in China, daar kan ik geen generieke uitspraken over doen, heb goede en minder goede dingen van ze gezien. Vergeet niet dat de 11Ants oprichters groot en zwaar zijn (2 vd 3 ) en de fietsen belt drive specifiek werden gebouwd, waarbij stijfheid van essentieel belang is.
Grootste probleem met veel Ti frames was/is in mijn ogen dan flexibiliteit werd verkocht als comfort. Maar een op en neer dansende BB is vooral inefficiënt i.p.v. comfortabel Bij de Lynskey die ik testte had ik serieus het gevoel dat het achterframe laten op een bocht reageerde dan het voorframe, dat was echt de druppel om zelf te gaan ontwerpen.
Anyway, als de Pilot jou goed bevalt dan heb je een prima fiets gekocht
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
Thanks, voorlopig istie zeker okay. Ik herken wel een beetje het gevoel dat het achterwiel een fractie later volgt dan het voorwiel bij snelle en korte bochtencombinaties. Dat gevoel had ik ook beetje bij de Rocky Mountain Element T.O. Maar zal ongetwijfeld ook samenhangen met stijfheid van rest van de fiets, w.o. de wielen, bandendruk, lichaamsgewicht van 95kg. en charmante rijstijl
Note: de Idworx die ik had was inderdaad wat stijver dan de Pilot, maar vond ik mogelijk daardoor wel wat minder prettig/comfortabel rijden (alles is "relatief en marginaal", want was verder voor mij ook prima fiets).
Note: de Idworx die ik had was inderdaad wat stijver dan de Pilot, maar vond ik mogelijk daardoor wel wat minder prettig/comfortabel rijden (alles is "relatief en marginaal", want was verder voor mij ook prima fiets).
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5503
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Idworx maakt top reisfietsen maar de MTB's staan onder veel mensen bekend als éénpersoons tandemsbongo schreef: ↑vr 23 april 2021, 17:29 Thanks, voorlopig istie zeker okay. Ik herken wel een beetje het gevoel dat het achterwiel een fractie later volgt dan het voorwiel bij snelle en korte bochtencombinaties. Dat gevoel had ik ook beetje bij de Rocky Mountain Element T.O. Maar zal ongetwijfeld ook samenhangen met stijfheid van rest van de fiets, w.o. de wielen, bandendruk, lichaamsgewicht van 95kg. en charmante rijstijl
Note: de Idworx die ik had was inderdaad wat stijver dan de Pilot, maar vond ik mogelijk daardoor wel wat minder prettig/comfortabel rijden (alles is "relatief en marginaal", want was verder voor mij ook prima fiets).
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime