Cube-Elite schreef: ↑ma 3 mei 2021, 14:29
Jamis Diablo schreef: ↑zo 2 mei 2021, 21:03
Oh je rijdt altijd achter me?
Nouja je hebt het over staand klimmen en de laatste vier kransen.
Je gaat dus staan wat snel 400watt oplevert en dan nog de 300 van de E MTB, nou oke 700watt
Feit blijft dat je een te klein voorblad heeft als je kleinste 4 kransen na 1500km versleten zijn.
Daar hoef ik niet voor achter je te rijden.
Ook al rijd je 20km/h omhoog dan nog is het koppel zo hoog, dat je de boel aan bonken rijd op die kleine kransjes.
Of jij ziet het anders, maar dan ben ik wel heel benieuwd hoe?
Het ging mij vooral om de toon, het was een stapeltje aannames met een vleugje frustratie.
Ik rij bijna alles op eco, dus 1/4 van de capaciteit. En zeker niet met 40 km/h over de route.
Mijn voorblad is 36, groter is er niet voor dit merk crank, dus te klein blad gaat niet op.
Maar ik klim wel soms met een te groot verzet, omdat het makkelijker gaat met ondersteuning.
Dat gecombineerd met 120kg totaal gewicht en relatief veel modderritten is het geen feest voor de cassette.
Dus voor mij zou zo'n slijtvastere cassette prima werken.
Wat mij opvalt is dat sommigen reageren alsof dit de nieuwe standaard is die door de strot wordt geduwd.
Niemand is verplicht om zo'n cassette te kopen he.
Ikzelf vind het een goede ontwikkeling dat er gekeken wordt naar producten die langer mee gaan, vooral voor de doelgroep waar het sneller slijt.