Shimano LinkGlide: duurzamer!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ach toen ik 8 jaar geleden van de 26 naar de 29 ging zei ik al. Een groter verschil ga ik nooit meer merken.
Dat was gewoon de allerbeste (als je doel zo snel mogelijk xc is) upgrade ooit geweest.

Wat mij betreft zijn er drie zaken die echt iets hebben gedaan:
-Van 26 naar 29
-Steeds betere vering
-Wielen/banden breder, stijver en minder druk.

De rest is wat mij betreft allemaal rommelen in de marge en ik doe daar zeker aan mee, heerlijk al dat materiaal.
Maar laten we wel reëel blijven.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Cube-Elite schreef: wo 5 mei 2021, 09:33 Ach toen ik 8 jaar geleden van de 26 naar de 29 ging zei ik al. Een groter verschil ga ik nooit meer merken.
Dat was gewoon de allerbeste (als je doel zo snel mogelijk xc is) upgrade ooit geweest.

Wat mij betreft zijn er drie zaken die echt iets hebben gedaan:
-Van 26 naar 29
-Steeds betere vering
-Wielen/banden breder, stijver en minder druk.

De rest is wat mij betreft allemaal rommelen in de marge en ik doe daar zeker aan mee, heerlijk al dat materiaal.
Maar laten we wel reëel blijven.
Wat mij betreft kan de dropper er ook nog bij.
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Sterker nog, als ik dat rijtje zou moeten inruilen voor een dropper zou ik het meteen doen. :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Met een dropper op mijn oude Cannondale Super V 26" wipkip zou ik toch echt minder gelukkig zijn als op mijn starre Karate Monkey met 30mm velgen en 2.6" banden :~
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Hoe lang iets meegaat is vaak een keuze. Ik kan in Solidworks zelfs aangeven hoe lang iets mee moet gaan en dan bepaald het programma wat ik kan gebruiken daarvoor. :winkie:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

MonkeyRider schreef: do 6 mei 2021, 12:55 Met een dropper op mijn oude Cannondale Super V 26" wipkip zou ik toch echt minder gelukkig zijn als op mijn starre Karate Monkey met 30mm velgen en 2.6" banden :~
Goed punt, klassieke full suspensions zijn een uitzondering. Ik had zelf meer mijn starre singlespeed Marin uit '93 in gedachten. Daar heb ik liever een dropper in dan een geveerde vork.

Ik vraag me sowieso af of jij wel gelukkig bent een fiets die geen Karate Monkey is :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik moet mijn naam ook een beetje eer aan doen natuurlijk :winkie: ....maar mijn FS Thron E-mtb is toch ook wel een erg lekker fietsje ! 29er, goede vering, brede wielen , dropper.......en ik zou E ook wel durven toevoegen aan Cube Elites lijstje.

Ik zou trouwens ook graag vering inleveren voor een dropper op een singlespeed, maar dan toch liever een 29er.
Plaats reactie