downcountry e-bike van Trek

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
Downtherabbithole
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: do 9 januari 2020, 09:44
Mijn mountainbike: Yeti SB120 Turq

"An added bonus is the dropper seat post which makes getting on and off even easier."

Een dropper voor het op en afstappen, helemaal top.
Zo van je rolstoel het zadel in, nog niet zo'n gek idee.
Qua Patet Orbis
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Op deze 2e foto lijkt de zadelbuis een stuk minder ver naar achteren te staan.
Ik vind het verder ook geen geslaagd ontwerp.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

zeroground schreef: di 4 mei 2021, 19:44 Afbeelding
En na de Cross Hill komt de Sub Urbia
Het aantal keren dat ik een dergelijke fiets op mtb routes ben tegengekomen zal er toch op duiden dat de SubUrbia de next thing is.

Trek ziet de markt groter en groter worden en gaan ‘goedkopere’ e-mtbachtige fietsen maken om nog een graantje mee te pikken.
Cervelo zou jaloers zijn op zoveel ruimte voor de merknaam :winkie:
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Toevallig ben ik er vandaag 3 Sub Urbias los van elkaar tegengekomen, buiten de mtb-route. Ze waren er zo klaar voor dat ze het zadel al in de lage dropperstand hadden staan.

Cervelozou natuurlijk Banlieu kunnen gebruiken, maar dat is volgens mij al een trainingspakkenmerk voor mensen met andere prioriteiten dan sport
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Jurriaan schreef: zo 9 mei 2021, 12:22Trek ziet de markt groter en groter worden en gaan ‘goedkopere’ e-mtbachtige fietsen maken om nog een graantje mee te pikken.
Cervelo zou jaloers zijn op zoveel ruimte voor de merknaam :winkie:
Er is gewoon een (grote) markt voor e-bikes met mtb-genen maar niet gericht op het serieuze terreinwerk. In feite kun je daar wat mij betreft ook alle e-mtb hardtails onder scharen. De paar voordelen van een hardtail bij analoge mountainbikes zijn nauwelijks meer van toepassing op e-bikes, afgezien van de prijs zou ik geen reden zien om een e-mtb zonder achtervering te kopen.

Nederland is natuurlijk een uitzonderlijk landje, met amper hoogteverschil en wereldwijd gezien een hele kleine markt. Je moet dus ook niet door een Nederlandse bril naar dit soort ontwikkelingen kijken. Zo zijn e-racefietsen hier redelijk zinloos omdat zelfs een gammele kikker als ik nog boven de 25km/h trapt op een gewone (gravel)racer. Maar in de bergen ligt dat al weer anders en kun je je wel een doelgroep voor e-racefietsen voorstellen (iig voor degenen die in staat zijn wat breder te kijken dan hun eigen belevingswereld ;-)).

Wereldwijd krijgen e-mtb's in rap tempo een steeds grotere rol, het zou mij niet verbazen als er binnen een aantal jaren een inkrimping van het assortiment analoge bikes plaatsvindt, tegen een uitbreiding in de keuze van verschillende e-mtb's. Misschien is deze Trek daar al een voorbode van.
Kun je leuk vinden of niet, maar je gaat er weinig aan veranderen...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Zeker dat de e-mtb doorgaat in de op mars. Analoog markt krimpt daarmee inderdaad, en ontwikkeling zal er ook minder worden.
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Wat ziet fiets er ongelofelijk gepropt uit. Alsof ze net de 'transform' functie in Photoshop ontdekt hebben en het ding niet-proportioneel geschaald hebben :winkie:
¯\_(ツ)_/¯
Plaats reactie