A Dugast wordt onderdeel van Vittoria

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Aldus A. Dugast op hun website.
Interessant?
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Als je met tubes rijdt wel. Denk dat er voor de gemiddelde fietser weinig verandert.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

Vittoria is in handen van Italiaanse private equity, met een Nederlander aan het roer. Opdracht is dan om agressief te groeien, zowel met eigen producten/markten, als groeipareltjes die voorbij komen om te kopen. A.Dugast is zo'n pareltje, dat kan helpen om hun positie in de groeiende gravelmarkt te vergroten. Benieuwd wat de nabije toekomst van Wolfpack zal zijn (worden toch al gemaakt in Vittoria fabriek in Thailand?)............ :-q
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Offtopic, maar niet iedere private-equity partij heeft die doelstelling voor alle bedrijven die ze in hun portefeuille hebben. Ik werk voor een bedrijf dat in handen is van zo'n partij, en bij ons staat groei wel in de doelstellingen, maar geen agressieve groei (niet echt mogelijk in deze bedrijfstak).

En weer ontopic:
Het is denk ik een goede zet van de mensen bij Dugast, om kapitaal te vergaren zodat product en productie verbeterd/vergroot kan worden.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bongo schreef: do 6 mei 2021, 09:45 ... Wolfpack zal zijn (worden toch al gemaakt in Vittoria fabriek in Thailand?)
De fabriek is niet van Vittoria, ze doen alleen alsof... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

De boefjes :-q
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Gaat MvdP dan ook op Vittoria rijden op zijn MTB?

Nu rijdt hij A Dugast in CX, Vittoria op de weg en Maxxis op de MTB.

Als straks zijn CX- en weg bandje bij één bedrijf vandaan komen dan lijkt het mij raar als hij op de MTB Maxxis blijft rijden.
Classic Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: di 28 november 2017, 19:04

Lars TB schreef: vr 7 mei 2021, 12:42
bongo schreef: do 6 mei 2021, 09:45 ... Wolfpack zal zijn (worden toch al gemaakt in Vittoria fabriek in Thailand?)
De fabriek is niet van Vittoria, ze doen alleen alsof... .
Naar mijn weten is de fabriek weldegelijk onderdeel van Vittoria, of eigenlijk is Vittoria onderdeel van de fabriek. De Thaise fabriek Lion tyres is al een jaar of 30 in handen van een aantal (voornamelijk Nederlandse) investeerders. En die hebben in 1990 het bedrijf en het merk Vittoria gekocht en samengevoegd. De hele handel is toevallig vorig jaar verkocht aan een Italiaanse private equity firma.
Plaats reactie