Scott Spark 2022

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

wolf75 schreef: di 19 oktober 2021, 17:18 Uuuuh, wie laat zo'n fiets alleen achter bij het inschrijven? 🤔
Pcies dat. Houd je ogen op de fiets. Diefstal is helaas standaardwerk geworden bij VTT's.
It never gets easier, you just go faster.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ik vond ik ook altijd slecht, zeker als je wel eens alleen naar een tocht gaat is dat soms echt niet te doen!
Blijft bizar dat dit nodig is.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

kermit schreef: di 19 oktober 2021, 20:39 Ik neem aan dat een verzekeraar niet uitkeert als de fiets zonder (goedgekeurd) slot alleen gelaten is?
Iets wat ik overigens nooit zou doen. Er ging een zwaar slot omheen, er bleef een maat bij de fietsen, of ik deed niet mee met de tocht, maar no way dat ik een fiets van zoveel geld achter liet. Nog geen minuut.
(en de optie met het slot zou me ook niet echt gerust stellen).
Dat zal vermoedelijk wel zo zijn dat de verzekering niet uitkeert als de fiets zonder slot alleen gelaten is.
Weten we de omstandigheden hoe de fiets is gestolen?
Ik heb nog nooit een fiets "buiten" getest, is het normaal om hier een overeenkomst voor te hebben?
Staat er in deze overeenkomst bepaalde voorwaarden dat bij diefstal dat de tester verantwoordelijk is?

Ik zeg niet dat dit geen testfiets was. Gezien het verhaal lijkt mij juist dat het geen testfiets was.
(en ik bedoel dan de status van de fiets tijdens de diefstal)
NoChain
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 26 januari 2016, 18:12

Zondag heb ik ook nog eens een TT gereden met de Spark. Een kameraad had op het laatste ogenblik afgehaakt dus ik was alleen. De inschrijving was buiten met de fiets aan de hand, de bevoorrading was in een houten barak. Na even twijfelen toch maar beslist om de bevoorrading over te slaan. Langs de ene kant denk je, wat is de kans? Maar langs de andere kant, er moet maar één iemand met slechte bedoelingen tussen staan. In Wallonië ontbreekt het wel vaak aan bewaakte fietsenstallingen.

Ondertussen heb ik een 400km met de Spark gereden.
De opening waarlangs de kabels door het balhoofd geleid worden had wel wat beter afgedicht mogen worden. Ik heb ondertussen de vorkbuis ingekort en je zag aan de bovenste lager al wat roest hangen. Ik denk dat ik er maar een gewoonte van maak om een vod in die opening te steken als ik de fiets afspuit. Aangezien je kabels door je balhoofdlager lopen is het ook geen pretje om deze te vervangen.
Voor het overige blijven mijn eerste indrukken overeind. Doet het prima als XC, komt volledig tot zijn recht als het net wat uitdagender wordt. Volgende zomer toch maar wat vaker richting de Ardennen trekken :P
ScSpark2022
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: za 25 september 2021, 12:51
Mijn mountainbike: Scott Scale

Een nieuwe week. Weer hopen op goed nieuws :D

Tis mij net wat te stil hier haha.
ScSpark2022
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: za 25 september 2021, 12:51
Mijn mountainbike: Scott Scale

NoChain schreef: wo 20 oktober 2021, 20:14 Zondag heb ik ook nog eens een TT gereden met de Spark. Een kameraad had op het laatste ogenblik afgehaakt dus ik was alleen. De inschrijving was buiten met de fiets aan de hand, de bevoorrading was in een houten barak. Na even twijfelen toch maar beslist om de bevoorrading over te slaan. Langs de ene kant denk je, wat is de kans? Maar langs de andere kant, er moet maar één iemand met slechte bedoelingen tussen staan. In Wallonië ontbreekt het wel vaak aan bewaakte fietsenstallingen.

Ondertussen heb ik een 400km met de Spark gereden.
De opening waarlangs de kabels door het balhoofd geleid worden had wel wat beter afgedicht mogen worden. Ik heb ondertussen de vorkbuis ingekort en je zag aan de bovenste lager al wat roest hangen. Ik denk dat ik er maar een gewoonte van maak om een vod in die opening te steken als ik de fiets afspuit. Aangezien je kabels door je balhoofdlager lopen is het ook geen pretje om deze te vervangen.
Voor het overige blijven mijn eerste indrukken overeind. Doet het prima als XC, komt volledig tot zijn recht als het net wat uitdagender wordt. Volgende zomer toch maar wat vaker richting de Ardennen trekken :P
Hoe zit het met vuil t.p.v. de achterdemper. Blijft alles volledig schoon aan de binnenzijde van de fiets?
NoChain
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 26 januari 2016, 18:12

ScSpark2022 schreef: ma 25 oktober 2021, 09:13Hoe zit het met vuil t.p.v. de achterdemper. Blijft alles volledig schoon aan de binnenzijde van de fiets?
Absoluut, er valt geen vuil te bekennen aan de demper. Een zware modderrit heb ik nog niet gehad (en hoop ik ook nooit te doen met deze fiets :P) maar de verwijderbare kap sluit alles prima af.
ScSpark2022
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: za 25 september 2021, 12:51
Mijn mountainbike: Scott Scale

NoChain schreef: ma 25 oktober 2021, 14:42
ScSpark2022 schreef: ma 25 oktober 2021, 09:13Hoe zit het met vuil t.p.v. de achterdemper. Blijft alles volledig schoon aan de binnenzijde van de fiets?
Absoluut, er valt geen vuil te bekennen aan de demper. Een zware modderrit heb ik nog niet gehad (en hoop ik ook nooit te doen met deze fiets :P) maar de verwijderbare kap sluit alles prima af.
Top. Goed te horen :-q
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

ScSpark2022 schreef: ma 25 oktober 2021, 09:10 Een nieuwe week. Weer hopen op goed nieuws :D

Tis mij net wat te stil hier haha.
Je hoort of leest inderdaad helemaal niks. Ik zie op Facebook wel elke dag wel ergens in de wereld een team Issue geleverd worden, maar dat is dan denk ik een te vroeg geleverde testfiets. Een RC Comp of team black heb ik nog nergens real life voorbij zien komen.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Rustig aan mannen: die baggerwinter nog even met je oude ros doorharken en dan met de ontspruitende lente die nieuwe Sprak de wei in laten. Als ware het de koeiendans op de eerste lentedag :wink:
carbon bike, titanium collarbone...
Fritso
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: za 3 juli 2021, 15:25

Nespresso schreef: ma 25 oktober 2021, 16:54 Rustig aan mannen: die baggerwinter nog even met je oude ros doorharken en dan met de ontspruitende lente die nieuwe Sprak de wei in laten. Als ware het de koeiendans op de eerste lentedag :wink:
Inderdaad. Ik heb mij er inmiddels ook bij neergelegd dat de fiets pas volgend jaar geleverd gaat worden. Allemaal luxe problemen dit, gewoon nog even geduld hebben.
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

Fritso schreef: ma 25 oktober 2021, 17:32
Nespresso schreef: ma 25 oktober 2021, 16:54 Rustig aan mannen: die baggerwinter nog even met je oude ros doorharken en dan met de ontspruitende lente die nieuwe Sprak de wei in laten. Als ware het de koeiendans op de eerste lentedag :wink:
Inderdaad. Ik heb mij er inmiddels ook bij neergelegd dat de fiets pas volgend jaar geleverd gaat worden. Allemaal luxe problemen dit, gewoon nog even geduld hebben.
Niet helemaal waar. De koper van mijn oude Spark zit ook te wachten. Hij heeft nog een hardtail om te kunnen fietsen, maar ik vrees dat als ik de hele winter nog door moet, dat ik een nieuwe drivetrain kan monteren. Dat geld wilde ik eigenlijk in de zak houden.
ScSpark2022
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: za 25 september 2021, 12:51
Mijn mountainbike: Scott Scale

Nespresso schreef: ma 25 oktober 2021, 16:54 Rustig aan mannen: die baggerwinter nog even met je oude ros doorharken en dan met de ontspruitende lente die nieuwe Sprak de wei in laten. Als ware het de koeiendans op de eerste lentedag :wink:
Een MTB mag toch wel vies worden?
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

wolf75 schreef: ma 25 oktober 2021, 16:14
ScSpark2022 schreef: ma 25 oktober 2021, 09:10 Een nieuwe week. Weer hopen op goed nieuws :D

Tis mij net wat te stil hier haha.
Je hoort of leest inderdaad helemaal niks. Ik zie op Facebook wel elke dag wel ergens in de wereld een team Issue geleverd worden, maar dat is dan denk ik een te vroeg geleverde testfiets. Een RC Comp of team black heb ik nog nergens real life voorbij zien komen.
Dat dus.
Nog niets uitgeleverd, nog geen leverdata.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
bertp
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 27 juli 2013, 17:10

Ik was afgelopen weekend bij mijn lbs en die wist mij te zeggen dat mijn fiets (900 axs) gepland stond om geleverd te worden in de wave startend 1 mei 2022. Elke wave omvat dan 3 maanden dus kan dan nog eind juli worden ook.
Gesloten