Hier ook met de fiets gereden dit weekend.
Nu zelf alles ingesteld qua vering, dat gaf het toch een heel ander gevoel als die testdag in de Ardennen. Je kan bij het frame de cups 180 graden draaien en zo je balhoofd slacker maken, op de testdag vond ik em wel héél slack. Ik vermoed dat bij die fiets de cups gedraaid waren want ik vond em nu scherper sturen, wat ik voor gewoon XC wel een plus vind.
Meteen een toertocht in de buurt gereden, 90km en 1250hm's, als je zo ruim 4u op de fiets zit krijg je toch nog veel betere indrukken van de fiets.
- De fiets is immens goed uitgebalanceerd qua vering, als je op straat komt en gewoon blijft zitten merk je amper of de fiets nu locked is of nog op 120mm veerweg staat.
- Veel stijver frame met die ingewerkte demper tov het voorgaande model, in afdalingen en op schuine kanten merk ik dat ik mijn fiets beter terug de juiste richting op krijg. En gelocked gaat ie als een speer.
- De langere reach en kortere stuurpen is ook een win. Op mijn vorige fiets reed ik met een 100mm stuurpen omdat ik anders gewoon te kort zat. Op de medium zit een 60mm pen, dat stuurt echt geweldig. In afdalingen gaat hij als een trein op rails, echt onwaarschijnlijk wat een controle de fiets.
Als je de fiets kan vinden, doen!!! Vliegt als een XC, daalt als een trail bike. Echt top.
*wielen zijn van de shop, voor mezelf komen er dt240 + duke in.
Scott Spark 2022
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10365
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
De eerste in real life, he, he! Mooi ding hoor! Ik zal duimen voor iedereen dat 'ie er een weet te bemachtigen .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
- Prulleman
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
- Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
- Contacteer:
nice! goed om te horen dat ie in de praktijk bevalt bij.
zitten nu ook wel dikke wielen onder volgens mij? ziet er uit als carbon.
nog steeds jammer dat een spark met fatsoenlijke wielen pas bij 6700 euro begint, aan de andere kant goedkoper model en eigen wielen is ook geen straf
zitten nu ook wel dikke wielen onder volgens mij? ziet er uit als carbon.
nog steeds jammer dat een spark met fatsoenlijke wielen pas bij 6700 euro begint, aan de andere kant goedkoper model en eigen wielen is ook geen straf
Nice! Bedankt voor je impressie.
Heb je die dropper er zelf op gezet? Zo ja, hoe makkelijk was dat?
Kun je iets meer vertellen over de veer karakteristiek? Hoe rolt hij bijvoorbeeld over wortels en remhobbels? Filtert hij dat goed weg, of voelt de vering daar wat stug?
Heb je die dropper er zelf op gezet? Zo ja, hoe makkelijk was dat?
Kun je iets meer vertellen over de veer karakteristiek? Hoe rolt hij bijvoorbeeld over wortels en remhobbels? Filtert hij dat goed weg, of voelt de vering daar wat stug?
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 493
- Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
- Mijn mountainbike: Scott spark
Weet jij al misschien wanneer jouw fiets binnen komt?Fritso schreef: ↑di 7 september 2021, 10:45 Nice! Bedankt voor je impressie.
Heb je die dropper er zelf op gezet? Zo ja, hoe makkelijk was dat?
Kun je iets meer vertellen over de veer karakteristiek? Hoe rolt hij bijvoorbeeld over wortels en remhobbels? Filtert hij dat goed weg, of voelt de vering daar wat stug?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4284
- Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned
Hij lijkt op papier en de bovenstaande review bevestigd dat ook wel.
Een behoorlijk allrounder voor snel XC werk, maar ook een stapje verder door de wat grotere veerweg.
Ik ga hem ook zeker proberen ergens te testen, maar dan ook liefst wel wat langer en bv rondje eigen fiets, rondje spark en met eigen wielen.....
Dan kan je vaak het beste testen.
Een behoorlijk allrounder voor snel XC werk, maar ook een stapje verder door de wat grotere veerweg.
Ik ga hem ook zeker proberen ergens te testen, maar dan ook liefst wel wat langer en bv rondje eigen fiets, rondje spark en met eigen wielen.....
Dan kan je vaak het beste testen.
Nee, nog niet. Deze week maar eens langs voor een update.shit schreef: ↑di 7 september 2021, 11:45Weet jij al misschien wanneer jouw fiets binnen komt?Fritso schreef: ↑di 7 september 2021, 10:45 Nice! Bedankt voor je impressie.
Heb je die dropper er zelf op gezet? Zo ja, hoe makkelijk was dat?
Kun je iets meer vertellen over de veer karakteristiek? Hoe rolt hij bijvoorbeeld over wortels en remhobbels? Filtert hij dat goed weg, of voelt de vering daar wat stug?
Volgens mij zijn er tot nu toe ook alleen maar lovende reviews geschreven over de Scott Spark, lijkt op dit moment wel een beetje de parel onder de XC fietsen.
Ik denk dat ze van alle merken dit jaar de meeste veranderingen hebben doorgevoerd, rear shock ontwerp van Bold Cycles gekocht, en daarop een heel nieuw frame ontworpen. Dat is toch heel wat anders dan Canyon die gewoon een bestaand frame heeft verlengd.
Jammer dat ze zo duur zijn en ook nog eens slecht leverbaar.
Ik denk dat ze van alle merken dit jaar de meeste veranderingen hebben doorgevoerd, rear shock ontwerp van Bold Cycles gekocht, en daarop een heel nieuw frame ontworpen. Dat is toch heel wat anders dan Canyon die gewoon een bestaand frame heeft verlengd.
Jammer dat ze zo duur zijn en ook nog eens slecht leverbaar.
De dropper heb ik zelf geïnstalleerd ja. Dankzij de grote opening onderaan het frame is het een eitje om je kabel te vangen of om de gain de goede kant op te krijgen. Ik heb gewoon langs het balhoofd richting de trapas een kabel gestoken en zo de gain weer naar boven geleid. Alleen moet je wel uitkijken dat je de gain kort genoeg maakt. Eerst was de lus van de gain te lang, waardoor de gain aanliep tegen de demper. Aangezien je demper vlak onder je zadelpen zit is dat wel een belangrijk punt, ik merkte het op toen ik het rubbertje uit het frame haalde waar je kan checken hoeveel veerweg je gebruikt hebt. Bij een fiets met allerlei kabels die voor het stuur bengelen maken enkele centimeters meer of minder niet zo gek veel uit, maar hier wil je natuurlijk wel de cleane look behouden. En je kan bij deze fiets ook moeilijk overtollige centimeters in het frame kwijt.Fritso schreef: ↑di 7 september 2021, 10:45 Nice! Bedankt voor je impressie.
Heb je die dropper er zelf op gezet? Zo ja, hoe makkelijk was dat?
Kun je iets meer vertellen over de veer karakteristiek? Hoe rolt hij bijvoorbeeld over wortels en remhobbels? Filtert hij dat goed weg, of voelt de vering daar wat stug?
Mijn vorige fiets was een Trek Top Fuel, ik denk wel dat die nog net iets zachter was op kleine oneffenheden, maar die was algemeen dus ook wat meer bouncy. Al is de fiets natuurlijk ook nog niet 100% afgesteld. Zondag had ik vooraan nog 30mm travel over en achteraan 5mm, beide veringen heb ik ietsje zachter gezet. Maandag heb ik nog een uurtje in het bos in mijn achtertuin wat rondjes gereden, geregeld van de fiets en eens een tikje meer of minder gegeven aan de rebound. Bij mijn vorige fiets heb ik ook gespeeld met het aantal tokens, want met mijn relatief lage gewicht (+/- 69kg) raak ik vooraan moeilijk aan full travel, of ik moet mijn vork op 50kg zetten
@Prulleman: dat zijn inderdaad de full carbon Silverton SL's
-
- Extreme Biker
- Berichten: 846
- Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
- Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...
Gisteren bij mijn dealer geweest.
Proefrit is niet mogelijk, demo is enkel het showmodel.
Tezijnertijd maar eens kijken of ik ergens 1 kan testen.
Proefrit is niet mogelijk, demo is enkel het showmodel.
Tezijnertijd maar eens kijken of ik ergens 1 kan testen.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.